ماجان

‏ماجان‏ (1395)
‏Majan‏

5.3
رای شما:
0/10
بر اساس رای 203 کاربر
90 دقیقه
درام
اکران شده در 1396/06/15

خلاصه داستان فیلم سینمایی ماجان
روایتگر قصه زوجی است که با چالش بزرگی در مواجه با فرزند خود روبرو هستند.


هنگامه ناهید: فیلم ماجان یک شاهکار سینمایی نیست، فیلمی‌ست متوسط؛ ولی شریف. فیلمی که بدون شک می‌تواند گوشه‌ای کوچک از رنج خانواده‌ی عزیزان معلول و استثنایی را نمایش دهد و به همه‌ی ما بیآموزد که این عزیزان احتمال بهبود یافتن را دارند.
رضا حسینی: فیلم ماجان و سوژه‌ی کهنه‌اش باعث شد تا مشکل فیلم در یکی از اولین سؤال‌های نشست خبری ریتم کندش شناخته شود و سیفی‌آزاد این طور از اثرش دفاع کند: «به نظرم اگر فیلمی همه‌ی نکته‌ها را رعایت کرده باشد دارای همین ریتم می‌شود و در اصل به مخاطب فرصت می‌دهد که با شخصیت‌ها همراه شود.»
علی منصوری: ماجان با آنکه از بازیگران خوب و همچنین تم داستانی با قابلیت بالا بهره می‌برد اما این استعدادهای نهفته را فدای فضای ابتر سینمای قبل از خود و در تلاش برای چیزی شبیه به آنها شدن می‌کند و حاصل این کار فیلمی بسیار غیرجذاب با شخصیت‌های کاملا سیاه سفید می‌کند که نمی‌تواند از پس خود بربیاید و گلیم خودش را از آب بیرون بکشد.
علیرضا حسن خانی: ماجان نسخه‌ی به‌روزشده‌ی ملودرام‌های اشک‌انگیز دهه‌ی ۱۳۶۰ است؛ انگار ملودرام‌های محبوبی مثل ‌پرنده‌ی کوچک خوش‌بختی و عبور از غبار در این‌جا با یک تم فمینیستی آشکار و پررنگ همراه شده و به دهه‌ی نود آمده‌اند تا مخاطب امروز راضی شود.
«محمدمهدی عسگرپور» تهیه‌کننده‌‌ی «ماجان» دی‌ماه 1395 درباره‌ی حضور این فیلم در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر گفت:
«تلاش بر این است که فیلم به جشنواره فیلم فجر برسد، البته الویت اصلی من رسیدن فیلم به جشنواره فیلم فجر نیست و تا به امروز هم همینطور کار کردم، ولی ممکن است کارگردان و عوامل اصلی فیلم این تاکید را داشته باشند که فیلم در جشنواره حضور داشته باشد. چراکه حضور هر فیلمی در جشنواره فیلم فجر می‌تواند به عنوان امتیاز مثبت برای آن فیلم محسوب شود.»
همانطور که از نام فیلم بر می‌آید شخصیت محوری این فیلم «مادر» است.
«محمد مهدی عسگرپور» درباره‌ی جزئیات تولید این فیلم و علت انتخاب نام «ماجان» برای این فیلم گفت:
«این فیلم قصه‌ای اجتماعی دارد. «ماجان» می‌تواند معنی مادر جان بدهد و داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که مشکلات و درگیری‌هایی با فرزند معلولی که در این خانواده زندگی می‌کند، دارند.»
سوتی های فیلم ماجان (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم ماجان (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم ماجان
محصول: موسسه تصویر شهر
پخش کننده: موسسه سینمایی سیمای مهر
میزان فروش: 95،617،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم ماجان (از مجموع 13 رای)

ارزش تماشا
8.8
خوش ساخت
6.9
بازیگری
8
خلاقانه
6.7
محتوای مناسب
8.2
تفکربرانگیز
6.2
مناسب خانواده‌
7.3
مناسب کودکان
3.6
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم ماجان (9 بررسی)
سید محمد موسوی
"ماجان" اثری ست کپی شده از "رنگ خدا" اما شدیداً ضعیفتر و بی بینه و بنیان. همان قصه و همان روایت. فقط بجای مادربزرگی پیر و مهربان که هوای طفل نابینای "رنگ خدا" را دارد؛ اینجا یک ماجان داریم که حواسَ ش به طفل معلول هست. آنجا محمد داشتیم و اینجا احسان. آنجا پدری مهربان و زحمتکش و فقیر از یک روستای شمالی و اینجا پدری بی رحم و زحتمکش از حاشیه شهر. تنها تفاوتَ ش در اضافه شدن تعدادی کاراکتر بود که اگر نبودند هم اتفاقی نمی افتاد.
فیلم اگر میخواست معضلات داشتن بچه ای معلول را بیان کند؛ نیازی به اینهمه ریخت و پاش داستانی نداشت. اما گویا اینجا با معضلات مادر این کودک روبروییم. که آن هم ناقص و خام از آب درآمده بود و حس همدردی مخاطب را به همراه نداشت.
بطورکل فیلم "ماجان" اثر جاندار و قدرتمندی نیست و همزادپنداری بیننده را موجب نمی شود که هیچ؛ او را از جهان ماجان دور میکند و علاقه به دیدن پایان فیلم را کم. همین :)
3 لایک
0 نظر
1397/12/16
سید محمد موسوی
سلام.
موضوع فیلم که خیلی تکراری بود. بازی های نقش های اصلی هم تفاوتی با بازی هاشون در آثار دیگه شون نداشت. مهتاب کرامتی که همه جا یکجور بازی میکنه. فرهاد اصلانی از اون بدتر.
نقش عمو و زن عمو بچه ها هم خیلی نچسب و بی مزه بود.
من فقط اون تیکه رو دوست داشتم که بهنوش بختیاری تو ماشین میگه من یه فلافلی خوب میشناسم:))))))) یعنی هرکی دستش تنگه میره فلافل میخوره و هرکی پولداره میره رستوران؟؟ این چه فیلمنامه مزخرفی بود آخه...
0 لایک
1397/12/16
رضوان محمدحسنی بسیار عالی بود
0 لایک
0 نظر
1397/11/29
ماهان
عالی بود
0 لایک
0 نظر
1397/11/08
علیرضا مسجدجامعی
بنظرم خوب بود ...
0 لایک
0 نظر
1396/10/12
علیرضا مسجدجامعی
خوب بود ...
0 لایک
0 نظر
1396/07/23
سیاوش
خیلی عال بود
0 لایک
0 نظر
1396/06/21