نفس

‏نفس‏ (1394)
‏The Breath‏

7.2
رای شما:
0/10
بر اساس رای 1170 کاربر
110 دقیقه
درام
اکران شده در 1395/08/19

خلاصه داستان فیلم سینمایی نفس
قصه‌ی زندگی یک خانواده یزدی بین سال‌های 57 تا 62 است. روایتی از زندگی چهار کودک با نام‌های بهار، نادر، کمال و مریم که همراه پدرشان غفور و مادربزرگ در دهه 50 خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد...

برنده 1 و نامزد 5 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
54 امین اثر از 50 فیلم برتر منظوم
آهنگ تیتراژ فیلم نفس
مشاهده همه
پخش آنلاین موزیک
دانلود آهنگ

نفس

آهنگ تیتراژ نفس با صدای مهدی یراحی
محمد حسن موحدی: به نظر می‌رسد مولف اثر علاقمند بوده است تا اضطراب‌ها، استرس‌ها و ملامت‌های دهه پنجاه و شصت را دوباره به مخاطبان دهه نود تحمیل کند و هر چند مخاطب در برخی صحنه‌ها با فیلم می‌خندد، اما در آخر با حالتی مغموم از سینما خارج می‌شود؛ حالتی که حتما نقطه قوت فیلم نیست!
افشین علیار: نفس برای کارنامه‌ی فیلمسازی نرگس آبیار امتیاز مثبتی ندارد چرا که نمی‌شود با خرده روایت‌ها و به تصویر کشیدن رویدادهای تاریخی یا انیمیشن برای مخاطب قصه تعریف کرد.
سیدعلاء سیادت : نفس روایتی تکه تکه با تصاویر زیباست ، اما این روایت به هم پیوستگی لازم را ندارد و هدف و داستان خود را گم کرده است.
کیمیا عراقی: دیدن «نفس» برای کسانی که ارتباط خوبی با دنیای کودکی دارند تجربه جالب و البته تلخی است، هرچند که شیرینی فیلم به بخش‌های تلخ آن برتری دارند. هرچند پایانِ «نفس» پایان تلخ بهار‌های سرزمین ما است.
حجت الله ایوبی (رییس سازمان سینمایی) به همراه حبیب ایل‌بیگی (معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی)، محمد رضا تابش (مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی) و سید صادق موسوی (مدیرکل حوزه ریاست و نمایش) از پشت صحنه فیلم «نفس» بازدید کردند.
12 دقیقه از نسخه به نمایش درآمده فیلم «نفس» در جشنواره فیلم فجر برای اکران عمومی کوتاه شده است.
محمد حسین قاسمی درباره ساخت فیلم «نفس» گفت: این کار بر اساس یکی از رمان‌های کارگردان ساخته شده است. ما در طول جنگ بیش از دو هزار کودک شهید داشته ایم که هیچگاه در سینما به آنها پرداخته نشده است.
سوتی های فیلم نفس (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم نفس (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم نفس
پخش کننده: نورتابان
میزان فروش: 1،449،519،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم نفس (از مجموع 106 رای)

ارزش تماشا
8.9
خوش ساخت
8.4
بازیگری
9
خلاقانه
7.1
محتوای مناسب
8.3
تفکربرانگیز
8
مناسب خانواده‌
8.4
مناسب کودکان
7.5
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم نفس (128 بررسی)
معین الدین شهاب سنگی
فیلم سفارشی و ارزشیه !! بیشتر هندی و تخیلی بود !! کاملا مشخصه فیلمساز به فکر محتوا نیست فقط فکر پوله
2 لایک
0 نظر
1400/06/20
محسن میرشاه
عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی
1 لایک
0 نظر
1399/03/20
فرید بهرامی
نسبت به «اشیا از آنچه که در آیینه می بینید به شما نزدیک تر است» خیلی بهتر بود
2 لایک
0 نظر
1399/02/18
یلدا
عالی بود مخصوصا پانته آ پناهی ها
داستان عالی ساره نور موسوی هم خیلی خوب بود فیلمبرداری هم خیلی خوب
3 لایک
0 نظر
1398/05/07
مهدی فرهمند
«عاشقت میشم دوباره...عاشق اونی که نیست»
نفس،از فیلمهای مورد علاقه من دراین سالهاست.یک روایت ساده ودوست داشتنی از دنیای شیرین کودکانی که نه اعتراض وانقلاب میفهمند،نه جنگ و کشتار!کودکانی که ساده وپاک ومعصومند والبته قربانی زیاده خواهی بزرگترها!نفس،بسیار دقیق ساخته شده،هم قصه دارد،هم فرم و محتوا،بازی بازیگران عالیست.به ویژه ساره نورموسوی،دختربچه دوست داشتنی فیلم،که چقدر خوب است!شبنم مقدمی عالیست وپانته آ پناهی ها بسیارخوب.بازسازی سکانسهای مربوط به دهه پنجاه وشصت بسیار خوب است.فیلم بااینکه قدری طولانیست،اما اصلا خسته کننده نیست وحتی آنقدر شیرین است که متوجه گذشت زمان نمیشوید.پایان بندی فیلم هرچند تلخ است،اما بسیار بجا و درست است و مرا یاد جمله معروف درباره الی می اندازد که «یک پایان تلخ،بهتر از تلخی بی پایان است»
18 لایک
5 نظر
1398/04/27
دارا
نقد های بسیار خوب و دقیقی می نویسید
طولانی هم نیست
با تشکر
4 لایک
1398/04/27
راد شهبازی
موافقم 👏👌
3 لایک
1398/04/27
مهدی فرهمند
داراجان،از حسن نظرشما سپاسگزارم⁦❤️⁩
0 لایک
1398/04/27
سعید صادق وزیری
خیلی عالی نوشتید جناب فرهمند.من هم فیلم نفس را دوست دارم👍👍👍
2 لایک
1398/05/03
فرشید عماد
از فیلمهای مورد علاقه من هست.فقط گریمها خوب نبود به نظرم
1 لایک
1398/05/29
هدیه
بازیگر کودک عالی بود
1 لایک
0 نظر
1398/01/17
سینا فکری
فیلم خوبی بود و پر محتوا بود بازیگری ها هم نسبتا خوب بود ساخت خوبی هم داشت و در نتیجه ارزش یک بار دیدن حتما داره
1 لایک
0 نظر
1397/08/24
سید محمد موسوی
سلام.
نفس در زمینه انزجار از جنگ، بشدت و براحتی تمام رقبای خودش رو از میدون به دَر کرد.همین.
1 لایک
1397/09/24
اقای سریالی
فیلم اشغالی بود
0 لایک
1399/04/01
نسیم خیلی خوب بود و جذاب تنها بدیش جو کاملابچگانه ی اون قسمتایی بودکه دختربچه داشت خیالبافی میمرد من بشخصه تنهاازاون قسمتش اصلاخوشم نیومد
0 لایک
0 نظر
1397/06/09
مجتبی
عالی بود.مهران احمدی و خانم پناهی ها خیلی زیبا بازی کردند و کارگردان قابلی داشت و نویسندگی خوب
1 لایک
0 نظر
1397/05/17
پریا خداییش عالیه
2 لایک
0 نظر
1397/05/10
پرزیوال
علی سالاری نسب دوست عزیز و یونس جان میشه یکیتون عکسشو عوض کنه قاطی میکنیم
1 لایک
1 نظر
1397/04/30
علی سالاری نسب
چشم عوض میکنم
0 لایک
1397/05/05
علی سالاری نسب
چقدر خوب بود این پانته آ پناهی ها
2 لایک
1 نظر
1397/04/30
یونس
دقیقا !!
از بعد از شهرزاد همینطور پله های ترقی رو داره پشت سر میزاره!!!
4 لایک
1397/04/30
یونس
قیافه دختر داخل فیلم نسبت به زمان هیچ تغییری نکرد بهتر بود که حداقل گریمور یه تغییری داخل گریم دختر میداد😕😕😕😕
2 لایک
0 نظر
1397/03/11
رضا مصدق
ساره نورموسوی❤
0 لایک
0 نظر
1397/01/29
علیرضا برای شادی روح همه ی شهیدان صلواتی هم بفرستیم
0 لایک
0 نظر
1397/01/19
علیرضا خیلی زیبا بود...
0 لایک
0 نظر
1397/01/19
نفس
عالی
0 لایک
0 نظر
1397/01/17
سارا عظمتی خیلی زیبا بود تبریک میگم به خانم آبیار
0 لایک
0 نظر
1396/12/28
ویدا بیات
واقعا زیبا و به یاد موندنی بود...
0 لایک
0 نظر
1396/12/26
ناشناس پایان خوبی نداشت در کل فبلم خوبی بود از ده ۷/۵ میدم ۱
1 لایک
0 نظر
1396/12/21
علیرضا مسجدجامعی
خانم آبیار در فیلمهای اینچنینی بسیار موفق هستند ...
0 لایک
0 نظر
1396/10/12
علیرضا مسجدجامعی
چقدر این فیلم زیبا بود ...
0 لایک
0 نظر
1396/10/12
معصومه
عالی کارهای خانم آبیار خیلی خوب دوست داشتنی هستند
0 لایک
1 نظر
1396/10/11
علیرضا مسجدجامعی
دقیقا همینطوره ، موافقم ...
0 لایک
1396/10/12
فاطمه هادی این فیلم متاسفانه به اسکار راه نیافت واسه من که خوشحال کننده هستش چون به نظرم در حد فجر هم نبود چه برسه به اسکار گفتم به خاطره طرفدارانش
1 لایک
0 نظر
1396/09/24
مجید
فقط سبک فیلم درنوع خودش خوب بود و بازیهای بازیگران. و اینکه فیلم تمام نشد در اصل پایان باز ماند و بسته نشد و مرگ دختر پایان فیلم نبود. ادامه فیلم سرنوشت قابل حدسی بود که متولدین دهه 60 تا به امروز هرکس به نوعی و البته تقریبا به یک شکل به چشم دیدن. ولی با نظر خانم آبیار که به ترامپ پیشنهاد دیدن فیلم نفس را داده بود برای درک فرهنگ ایران مخالفم فرهنگ ایرانی فرهنگ بعداز انقلاب نیست فرهنگ چندهزار ساله است. پس صحنه های کتک خوردنهای پی درپی دختر اگر واقعیت هم باشه نمیتونه به یک آدم غربی فرهنگ خوبمونو نشون بده. و دیگه اینکه این فیلم درخور معرفی به اسکار نیست. همینو اگر آقای فرهادی ساخته بودن بخاطر خشونتهاش مورد هجوم افرادی قرار میگرفت که دم از میهن پرستی میزنن. درحد سینمای ایران که بیشتر فیلمهای سینمایی فقط برای گیشه ساخته میشه خوب بود ولی درحد بین المللی و اسکار خیر.
1 لایک
0 نظر
1396/08/14
مهناز خیراندیش
این فیلم عالی بود
0 لایک
0 نظر
1396/08/09
علیرضا علینژاد
خیلی جذابو خوش ساخت بود
ولی انصافن نمیتونه نماینده خوبی واسه اسکار باشه .
0 لایک
0 نظر
1396/08/01
الهه جعفری نفس که تموم شد مثل منتقدان گفتم نفس یعنی زندگی اما الان که نظر اقای عسگری رو خوندم می بینم راست می گن
0 لایک
0 نظر
1396/07/12
بهار
یک فیلم عالی
با بازی خوب خانم پانته آ پناهی
0 لایک
0 نظر
1396/07/07
آرمان عسگری
ولی انصافا بازی ها عالی بود
1 لایک
0 نظر
1396/07/06
آرمین
روایت های بهار آنی بود از خاطراتش نبود
1 لایک
1396/07/06
بهار
عالیه
واقعا خوب بود
0 لایک
0 نظر
1396/07/02
ترلان علیدوستی فیلم قشنگی بود ولی شیار ۱۴۳ خیلی قشنگ تر بود.
0 لایک
0 نظر
1396/07/01
آرشام فرامرزی
بازی دختر بچه ساره نور موسوی خیلی خوب بود.ولی فیلم در حد این نبود که بفرستنش برای اسکار...
0 لایک
0 نظر
1396/07/01
علی موسوی نسب
درجه یک و خـوش سـاخـت
0 لایک
0 نظر
1396/06/30
طناز کیان افشار
علی آقا
ایم فیلم اول دوبله میشه و بعد داورا تماشا میکنن
3 لایک
1 نظر
1396/06/29
آرمین
زیرنویس میشه
1 لایک
1396/06/29
علی
فیلم عالیه ولی برخی شوخی های ریز اون مربوط به نواحی ایرانه که شاید خارجیا تو درکش دچار مشکل بشن.
0 لایک
0 نظر
1396/06/29
غزل آخه رگ خواب و سارا وآیدا ی به اون خوبی رو گذاشتن کنار این رو فرستادم اسکار ،نمیگم فیلم بدیه ولی در حد اسکارهم نیست
0 لایک
0 نظر
1396/06/29
آرمین
فیلم بانشاطی بود لذت بردم
1 لایک
0 نظر
1396/06/28
لیز
یه تیکه نمک برات زیاد جونم 😶😱
0 لایک
0 نظر
1396/06/27
♡تینا♡
باشه سارا جون شما بزرگی افرین🙂🙂🙂🙂😊😊😊😊😂😂😂😂
0 لایک
0 نظر
1396/06/25
عسلی
فیلم عالی بود اما اخرش عالی تر هم شد دختره خیلی گناه داشت بیچاره خیلی دلم واسه خودش و باباش سوخت
0 لایک
0 نظر
1396/06/25
لیز
خیلی فیلم قشنگی بود یکم هم غمگین بود. به هر حال ممنون از همه. 🙌✌
0 لایک
0 نظر
1396/06/22
غــــریبه
واقعا فیلم زیبا و جذابی بود
لذت بردم....

😂😂😂😂زده بچه رو سیاه و کبود کرده میگه کت های الان کتک نیس که قدیما ما رو به فلک میبستن😂😂😂😂
0 لایک
0 نظر
1396/06/22
علیرضا مسجدجامعی
فراموش کردم بگم ، خانم شبنم مقدمی با اینکه نقش کوتاهی داشت اما هیهات کرد ، واقعا زیبا و هنرمندانه بازی میکنه این خانم ...
2 لایک
1 نظر
1396/06/22
غــــریبه
موافقم
0 لایک
1396/06/22
غــــریبه
موافقم
0 لایک
1396/06/22
ترلان علیدوستی آخرش قشنگ و غمگین بود
0 لایک
0 نظر
1396/06/19
سارا بعد میگن بچه ای بهت بر میخور
1 لایک
0 نظر
1396/06/18
♡تینا♡
اه گلاره عباسی هم افتضاح بود
0 لایک
0 نظر
1396/06/18
♡تینا♡
ازهمه بدتر پانته آ پناهی ها بود
0 لایک
0 نظر
1396/06/18
امیر
فیلم عالی با یه پایان تلخ
بازی پانته آ پناهی ها فوق العاده بود
0 لایک
0 نظر
1396/06/16
ترلان علیدوستی شیرین بود.
0 لایک
0 نظر
1396/06/14
علی
این فیلم آدمو به رویاهای شیرین بچگی میبره و نشون میده که انسان چه موجود صاف و ساده ایه واقعا باریکلا به عوامل این فیلم❤
0 لایک
0 نظر
1396/06/13
الهه با این فیلم آدم یکی دو ساعت زندگی میکند
0 لایک
0 نظر
1396/06/09
مهدی
جذاب بودش ...
0 لایک
0 نظر
1396/06/07
♡تینا♡
.
0 لایک
0 نظر
1396/06/05
کاربر بینام بسیار جذاب
0 لایک
0 نظر
1396/05/30
نگین
عالیییییییی
0 لایک
0 نظر
1396/05/29
امیر نظمیه
عالی
0 لایک
0 نظر
1396/05/22
بهزاد نعمتی
جالب بود
0 لایک
0 نظر
1396/05/20
عرشیا فیلمش قشنگه که بخرم؟؟؟؟
0 لایک
1 نظر
1396/05/16
یگانه
اره خیلی فیلم سرگرم کننده ایه ارزش دیدن داره
0 لایک
1396/05/16
khosravi4551@gmail.com چقدر نقش اصلی فیلم «بهار»خوب بود فیلمنامه عالی برعکس شیار خیلی خوب وسرگرم کننده بود
3 لایک
0 نظر
1396/05/01
لمیا درکی
عالی بود
2 لایک
0 نظر
1396/04/30
آوا
بازی تمام بازیگران عالیییییییی بود حتی سیاهی لشکرها
2 لایک
0 نظر
1396/04/26
کیمیا خییییییییلی خیلی فیلمه قشنگی بود واقعا حقش بود که سیمرغ بگیره اصن مگه میشه خانم آبیار فیلمی بسازه و قشنگ نباشه؟؟
3 لایک
0 نظر
1396/04/24
محمدحسین توکل نیا
فیلم جالبی بود..
در یک فضای فانتزی و کودکانه و همراه با اتفاقات قدیمی فیلم..
بازهم خانم آبیار عالی کار کرد
1 لایک
0 نظر
1396/04/19
نسیم ازگلاره عباسی عتیقه تر نبود برای نقش یک ؟؟؟؟ :/
0 لایک
0 نظر
1396/04/19
آیدا*
فیلم شیرینی بود
2 لایک
0 نظر
1396/04/18
وروجک
خیلی خوب بود اما عالی نبود
بازی ها رو دوست داشتم
دیالوگ ها خوب بود
گریم ها عالی بود
اما از خانم آبیار بیشتر انتظار داشتم
0 لایک
0 نظر
1396/04/17
مهدی جون
نظراتتون درسته ولی اینکه فیلم داستان نداشت چیزه اشتباهیه فیلم خیلی با دقت داشت مو به مو طبق داستان پیش میرفت و واقعا حول یه داستان بزرگ یعنی داستان زندگی یه دختر بچه یزدی که پدرش تنگی نفس داره پیش میرفت پس داستان بود اما باید با دقت فهمید
0 لایک
1396/06/04
سارا خیلی غمگین و قشنگ بود
1 لایک
0 نظر
1396/04/16
مهدی
عالیه ولی فوق العاده نیست
0 لایک
0 نظر
1395/11/02
سها به نظرتون برم ببینم ؟؟
چطور بود
1 لایک
1 نظر
1395/11/01
مهسا
حتما
0 لایک
1395/12/01
سید محمد جواد ثامنیان
خیلی خوب بو عالیییی
1 لایک
0 نظر
1395/10/14
نازنین
آخراش یکم خسته کننده شده بود ولی در کل خوب بود
0 لایک
0 نظر
1395/10/14
نسترن بهاری
فیلم بسیار عالی،شاید کسانی که ناراضی بودن دوران جنگ رو حس نکردند!!! تا به حال اینقدر لطیف و زیبا راجع به دوران جنگ فیلمی ندیدیم
1 لایک
0 نظر
1395/10/14
عماد
فیلمی خوب با شخصیت پردازی عالی و بازی فوق العاده خانم پناهی ها و تصویر برداری عالی
اما پایان فیلم میتونس مناسب تر باشه
اما ارزش دیدن داره شک نکنید
0 لایک
0 نظر
1395/10/13
حامد گودرزی
عالی بود نسخه ایرانی بوی هود
0 لایک
0 نظر
1395/10/08
یگانه وااااای چقد دلم میخاد ببینمش
1 لایک
0 نظر
1395/10/03
آزاده شهبازی
عالییییییییی❤
2 لایک
0 نظر
1395/09/29
آذین خانوم
بچه‌ها که نباید همیشه پایان خوش ببینن😮
0 لایک
1396/06/16
مشاهده بررسی‌های بیشتر