قاتل اهلی

‏قاتل اهلی‏

 (1395)
5.7
رای شما:
0/10
بر اساس رای 441 کاربر
90 دقیقه
درام, جنایی
اکران شده در 1396/09/01

خلاصه داستان فیلم سینمایی قاتل اهلی
حاج‌آقا دکتر جلال سروش (پرویز پرستویی)، کارآفرین موفق بخش خصوصی، تصمیم به افشای خیانت‌های شرکت پیسارو که مافیای قدرت و ثروت است می‌گیرد. سیاوش مطلق (امیر جدیدی) و احمد کیا (حمیدرضا آذرنگ) فرزندخوانده‌های سروش‌اند و سیاوش نه‌تنها مورداعتمادترین فرد نزد سروش است، بلکه دلبستهٔ مهتاب (پگاه آهنگرانی)، دختر او هم هست؛ اما مهتاب رابطهٔ عاطفی با بهمن (پولاد کیمیایی)، خوانندهٔ پاپ، دارد. تعطیلی کنسرت‌ها دامنهٔ اختلافات اقتصادی سروش و شرکت پیسارو تاوانی دارد که نه‌فقط اطرافیانش بلکه همهٔ مردم باید آن را بپردازند و….

امیر قادری: "قاتل اهلی" فیلم بزرگ کیمیایی نیست. اما این نسخه‌ای که من دیدم، اثر جمع و جور و شسته‌رفته‌ای است که می‌شود قصه‌اش را دنبال کرد، نکته‌هایی را گرفت، و اگر بتوانیم تناقض‌های موجود در شخصیت اصلی را کنار بگذاریم بخش‌هایی از آن را دوست داشت.
حسن گوهرپور: آدم‌ها و قراردادهای بین آ‌ن‌ها پر از مبالغه و اغراق است، اینقدر این مبالغه از دیالوگ‌ها، رفتارها، روابط علت و معلولی در داستان بزرگ‌تر می‌شود که احساس رستگاری فیلم؛ احساسی که قرار است به مخاطب انتقال یابد و شاید به نوعی روح این فیلمنامه باشد اصلاً در این ماجراها گم می‌شود.
علیرضا نراقی: فیلمساز در عین این‌که برای رفتن به جایی نامعلوم درست عین آدم‌های فیلم عجله دارد، اما مدام پرحرفی می‌کند و چیزی شبیه به شخصیت‌های ابزورد را خلق می‌کند که مدام می‌خواهند کارهای مهم کنند و به جایی بروند اما در نهایت یا در رختخوابند، یا در اتومبیل یا در رستوران
لیلا خرقانی: قاتل اهلی عنوان با معنایی است و با فضا و لحن فیلم سازگاری دارد. از یک سو فهم عنوان قاتل اهلی در فضایی غم‌آلود و سرد مفهوم پیدا می‌کند. چرا یک انسان قاتل اهلی می‌شود؟ اصلا مگر قاتل، اهلی هم می‌شود؟ و از سویی دیگر منطبق بر غم، لحن و حرکت گرمی با خود به همراه می‌آورد.
شرکت خودروسازی «کارمانیا»، نماینده انحصاری شرکت «BYD» در ایران سرمایه گذار فیلم سینمایی «قاتل اهلی» بود.
«آنا نعمتی»، «بهاره کیان‌افشار» و… نام‌های دیگری بودند که نامشان برای حضور در فیلم «قاتل اهلی» مطرح شد اما در کلیت ماجرا اتفاقی نیفتاد.
اواخر اسفندماه ۹۴ بود که شورای صدور پروانه ساخت در آخرین جلسه‌اش، پروانه ساخت سی امین فیلم «مسعود کیمیایی» یعنی «قاتل اهلی» را صادر کرد و طی خبرهایی که از پروژه می‌رسید، قرار بود که از هفتم فروردین ماه ۹۵ پیش تولید فیلم آغاز شود.
سوتی های فیلم قاتل اهلی (0 سوتی)
بهمن (پولاد کیمیایی): هنر یعنی مردم ؛ هنر بی مردم هم نداریم !
جزئیات بیشتر از فیلم قاتل اهلی
پخش کننده: فیلمیران
میزان فروش: 2،430،434،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم قاتل اهلی (از مجموع 55 رای)

ارزش تماشا
6.2
خوش ساخت
5.6
بازیگری
6.1
خلاقانه
5.7
محتوای مناسب
5.9
تفکربرانگیز
4.6
مناسب خانواده‌
5.7
مناسب کودکان
2.9
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم قاتل اهلی (75 بررسی)
یلدا
متوسط
1 لایک
0 نظر
1398/05/04
حانیه
فیلم جذابی باید باشه با این همه بازیگر مشهور که داره مثل پرویز پرستویی و امیر جدیدی و ...
1 لایک
1 نظر
1398/05/03
علی فیلم بین
متاسفانه نیست و از ضعیف ترین فیلم های پرویز پرستویی بود.
0 لایک
1398/05/03
ارسلان هدایت
اسم مسعود کیمیایی و پرویز پرستویی که در این فیلم امده بود. فکر میکردم فیلم جذابیه. اما اصلا داستان خاص و جذابی نداشت
0 لایک
0 نظر
1397/12/21
علی خیلی بد بود خیلی اصلا از مسعود کیمیایی ساخت همچنین فیلم ضعیف و شعاری بعید بود
بازی بازیگران خوب بود مخصوصا پگاه آهنگرانی و پرویز پرستویی
1 لایک
0 نظر
1397/07/10
یونس
خطر لو رفتن داستان
در شعاری بودن اثر شک داشتم !
فیلم به اصطلاح روشنفکرانه بود اما کلا با پیچیدگی و غیر قابل فهمی روبرو بود !
قهرمانی که روایت میکرد در پایان داستان با کشته شدن کشید زیر قهرمان سازی و قهرمان محور بودن داستان !
فیلمنامه پر از تناقض های قهرمانی که در پایان داستان میگفت ، قهرمانان همیشه قربانی میشوند و همین موضوع بود که قهرمان رو خنثی میکرد و ذهن مخاطب رو بعد از فیلم به تفکر دور نگه داره !
من که کلا خوشم نیومد از اثر !
برخی از بازیگران به شدت نادرست انتخاب شده بودند مثل پولاد کیمیایی و بعضی هم غیر حرفه ای کار کرده بودند !
خلاصه اینکه با این روشنفکرانه ساخت حال نکردم و در پایان اینکه مسعود کیمیایی با ساده ساختن میان مردم محبوب شده بود اما با این اثر خودش رو از فضای باقی فیلم های ساخته شدش دور کرد !
با برخی از ویژگی هایی هم که مثال زدی به شدت موافقم !
6 لایک
1 نظر
1397/06/17
فریبا
👏👏
0 لایک
1397/06/17
آرتاس منتیل
خطر لو رفتن داستان
قاتل اهلی !
شروع طوفانی ! شعار شعار شعار ! شعارهایی که حرف دل همه مارو میزد ! از این حرف قشنگا که هیچ کسی بهش عمل نمیکنه ! دقیقا مثل دین ! همه قبول داریم و همه میگیم ازش ولی عمل کردن بهش واسمون هزینه داره !
فیلم سعی کرده بود خوبه داستان رو سید جلال نشون بده ! یه مومن ! یه مذهبی ! یه با خدا ! یه جنگ رفته و انقلابی ! اما ذکی ! خیلی نشونه های تناقض زیادی درش وجود داشت ! زندگی اشرافی گری و زرق و برق تو زندگی سید جلال سروش کاملا قابل احساس بود ! چطور کسی که خودش و کارچاق کنش بنز سوار هستن و تو خونه دوبلکس هزار متری زندگی میکنه، میتونه با نماز خوندن جلو الم سنخیت داشته باشه !
خونه واقعی این شخصیت باید تو اون خونه ساده ای که نشون داد برای دیدن زن صیغه ای خودش رفته بود باشه ! بدون هیچ اشرافی گری ! به نظرم کاملا داشت هاشمی رفسنجانی رو نشون میداد ! اینکه پسرش رو میخواست برگردونه و .... ! نه این مورد تایید نیست !
فیلم خیلی خسته کننده بود، نبض فیلم بالا پایین داشت ولی متوازن نبود ! داستان و فیلمنامه که مشکل داشت مثل همیشه ! داستان کاملا واضح بود چی میشه ! این سبک فیلم هایی که رنگ و بوی جنایی میخواد بگیره باید غافلگیر کننده باشه ! فرار زندان یادتونه؟ قسمتی نبود که غافلگیر نشید ! اما قاتل اهلی کاملا قابل پیش بینی بود ! البته آخر داستان فضای خوب کشور که همه خوبا حذف میشن رو نشون میداد !
شخصیت پردازی ها خیلی جالب نبود ! امیر جدیدی یه لاتی گری خوبی رو بازی میکرد که آدم کیف میکرد ولی کپی شخصیت های فیلم فارسی و سوپر هیرو های غربی بود ! اونجا از تو استخر در میاد آدم یاد رامبو میفتاد !
پگاه آهنگرانی که حرفی واسه گفتن نداشت ! پرویز پرستویی مثل همیشه مذهبی هارو خوب بازی میکرد!
بقیه کاراکتر ها همه فیک بودن ! تو دعوای کنسرت و عروس دوماد تو فیلم دقت کنی تا بازیگرای رده دوم و سوم ! همه فیک و مصنوعی ! اما خداییش رشید پور دقیقا خودش بود ! پولاد کیمیایی هم که فیلم باباست دیگه ! خوب یا بد باید بازی میکرد !
فیلم در کل موضوع خیلی خوب و یونیکی رو دنبال میکرد مرسی از کارگران عزیز استاد کیمیایی ولی اصلا فیلم خوش ساخت نبود !
قاب بندی ها و نورپردازی مطلوب بود !
اما فیلم قاف ها و حفره های داستانی به زیادی داشت ! به فیلم نامه به شدت نقد دارم !
حمیدرضا آذرنگ جالب نقش بازی کرده بود ولی نمیفهمم چرا تو رستوران عمومی باید اونو مست نشون میدادن ! هرچند نقش یه مست رو قابل قبول بازی میکرد !
نمره 5 اونم به خاطر اینکه موضوع فیلم نامه رو دوست داشتم !
9 لایک
8 نظر
1397/06/16
فاطمه نژاده
نقد جامع و قانع کننده ای بود
1 لایک
1397/06/16
آرتاس منتیل
در واقع این ریو یا بررسی حساب میشه ! البته یه جاهاییش هم نقد کردم ولی در کل ریو بود!
مرسی از نظرتون !
0 لایک
1397/06/16
فریبا
عالی مثل همیشه آقا مرتضی👏
1 لایک
1397/06/16
آرتاس منتیل
خیلی ممنون فریبا خانم به من لطف دارید مثل همیشه .
البته یه چیزی رو دقت کنید، تعداد لایک های متون تو منظوم متاسفانه رفته به سمت اشخاص تا محتوای صحبت که کاربران دیگه نمینویسند.
0 لایک
1397/06/17
آرتاس منتیل
سلام یونسی جان
مرسی بابت نظر، اولین نکته اینکه متنت حاوی اسپویله اگه میشه دوباره تیکه خطر لو رفتن بزن که کسی که میخونه در حقش اجحاف نشه !
و اینکه تو ایران تقریبا آقای کیمیایی به این معروف هستن که بهترین فیلم نامه هارو میسازن ولی قاتل اهلی اصلا معلوم نبود چی بود !
0 لایک
1397/06/17
یونس
آخه نمیشه که در واکنش به شما هم خطر لو رفتن داستان رو بزنم !!
اما پیام رو پاک کردم جداگانه نوشتم!!
1 لایک
1397/06/17
آرتاس منتیل
عه آره دقت نکردم ! منظوم لطفا رسیدگی کنید.
0 لایک
1397/06/18
منظوم
سلام مرتضی جان.
در اسرع وقت پیگیری خواهد شد.
موفق باشید.
0 لایک
1397/06/18
علی فیلم بین
خیلی فیلم ضعیفی بود.
اصلا چیزی به اسم شخصیت پردازی توی فیلم وجود نداشت.
1 لایک
0 نظر
1397/06/10
حامد
موضوعی بکر ولی مشخص بود که دست کارگردان در ابعاد داستان بسته بوده و خیلی حرف ناگفته داشته
بازی ضعیف پولاد واقعا جای تعجب داره
1 لایک
0 نظر
1397/06/02
فاطمه نژاده
فکر میکنم فیلم قوی بود با فیلمنامه متوسط با کمی سیاه نمایی و پایانی نه چندان جالب بابازی عالی پرویز پرستویی و پگاه آهنگرانی
1 لایک
0 نظر
1397/05/26
فرهاد با سینا خان موافقم
0 لایک
0 نظر
1397/05/04
سینا فکری
حیف خانوم آهنگرانی که در این فیلم بازی کردن
1 لایک
0 نظر
1397/05/01
سینا فکری
هیچ وقت از فیلمای کیمیایی خوشم نیومده
همه فیلماش کلیشه ای هست
0 لایک
0 نظر
1397/05/01
امیر 😞خیلی بد بود
0 لایک
0 نظر
1397/04/29
Amir
موافقم😂
1 لایک
1397/04/29
Amir
چیز محض بود ینی
واقعا چرا این فیلم های بی سر و ته شعاری ساخته میشن؟؟
2 لایک
0 نظر
1397/04/21
طاها مزینانی مضخرف ترین فیلمی که تا حالا دیده بودم
موندم این همه بازیگر چرا رفتن بازی کردن

صدای پولاد کیمیایی مضخرف بود
در کل اصلا پیشنهاد نمیکنم
0 لایک
0 نظر
1397/04/21
محسن021
سلام.با تمام احترامی که برای سبک خاص (اسمشو میزارم بزن دروی سیاسی) اقای کیمیای دارم دقیقه 20 فیلمو قطع کردم.
0 لایک
0 نظر
1397/04/19
فیلم بین
دیالوگا شبیه مونولوگه تا دیالوگ
0 لایک
0 نظر
1397/04/19
فاطمه نژاده
فیلم خوبی نیست؟؟من ندیدم
0 لایک
0 نظر
1397/04/19
یاسمین کاظمی فیلمنامه بی سر و ته
همش سیاه نمایی!
تنها دلیلی ک فیلمو دیدم بازیگراش بود
از مسعود کیمیایی بیشتر توقع میرفت
0 لایک
0 نظر
1397/04/14
babak
خلاصه داستانش این طوری نیست . مینا ساداتی و بابک حمیدیان هم توش بازی نمی کنند. درستشون کنید . لطفا.
0 لایک
1 نظر
1397/04/12
منظوم
سلام بابک جان، کاربر عزیز منظوم.
از حسن نظر و گزارش شما دوست عزیز متشکریم.
تغییرات درخواستی اعمال شد.
موفق باشید.
0 لایک
1397/04/12
راد شهبازی
فیلم درکل متوسط بود ،از آقای کیمیایی فیلم های خیلی بهتری دیده بودیم
1 لایک
0 نظر
1397/04/04
یونس
موافقم!!!
0 لایک
1397/04/04
عسلی
دقیقا
0 لایک
1397/04/01
حمیدسلطانی بازی ها خوب بودن ...وبایدمنتظرکنسرت اقاپولادباشیم به زودی
0 لایک
0 نظر
1397/04/01
فرهاد
خوب بود به خاطر اقا پرویز و اقای کیمیای ده ستاره میدم
😐😐
0 لایک
0 نظر
1397/03/31
سپنتا ملکی
فیلم بدی نبودپایان بندی خوبی نداشت ولی بازی های خوبی داشتند.
0 لایک
0 نظر
1397/03/30
وروجک
من دوست نداشتم اصلا
فقط بازی ها خوب بود... امیرجدیدی هر روز با یه بازی بهتر ظاهر میشه
منتظر عرق سرد و تنگه ابوقریب هستم
1 لایک
2 نظر
1397/03/30
احسان
عرق سرد رو حتما ببینید عالیه مخصوصا بازی امیر جدیدی و باران کوثری و سحر دولتشاهی
0 لایک
1397/03/31
وروجک
چشم ممنون از راهنماییتون
0 لایک
1397/03/31
آفاق عالییییی. نو سینما دیدم و لذت بردم
مخصوصا از بازی امیر جدیدی عزیز
0 لایک
0 نظر
1397/03/29
یونس
5 ساعت دیگر در نمایش خانگی
1 لایک
3 نظر
1397/03/28
منظوم
از شما کاربران خوب و فعال منظوم بسیار متشکریم.
اینکه تا این حد به بخش انتشار آثار منظوم اهمیت میدید به خودمان می‌بالیم.
متشکریم یونس و فیلم بین عزیز.
0 لایک
1397/03/29
یونس
تشکر از برنامه خوب شما🌺🌺🌺🌺🌺
1 لایک
1397/03/29
فیلم بین
🙌
0 لایک
1397/04/10
فیلم بین
اواخر خرداد در شبکه نمایش خانگی
0 لایک
0 نظر
1397/03/12
فاطمه هادی فاجعه فاجعه فاجعه
0 لایک
1 نظر
1396/12/22
کارن
حیف فاجعه
1 لایک
1396/12/22
عماد
تا وقتی پگاه آهنگرانی و امیر جدیدی هستند ما نیز هستیم
0 لایک
0 نظر
1396/11/19
پوریا دادفر
همیشه دوست داشتم فیلمی ببینم که منو غافلگیر و مجذوب کنه و این همون فیلم بود
0 لایک
0 نظر
1396/10/12
آرمان عسگری
خیلی جالب بود چه دیالوگای معرکه ای داشت
ستاره کم میدم به خاطر شخصیت گنگ لعیا زنگنه و بازی ضعیف پولاد کیمیایی
0 لایک
0 نظر
1396/10/01
سیروان خوب بود
0 لایک
0 نظر
1396/09/23
مهدی
فیلم متوسط رو به ظعیف ولی ارزش یک بار دیدن را دارد و بازی آقای پرستویی و امیر مدیری و خانم زنگنه خیلی خوب بود
0 لایک
1 نظر
1396/09/06
علیرضا مسجدجامعی
سلام
خانم زنگنه فقط یک سکانس ، اون هم بدون دیالوگ و فقط با لبخند ظاهر شد !
هر چی نگاه میکنم مزیتی در بازی این بازیگر نمیبینم !!!
0 لایک
1396/09/11
عسلی اقای امیر جدیدی خیلی خوب بازی میکنن♥♡♥
0 لایک
0 نظر
1396/09/05
کارن
نقش لعیا زنگنه توش خیلیییییییییئیییییی زیاد و پررنگ بود
0 لایک
0 نظر
1396/09/03
رامتین مطلبی
بازی ها خوب بود ولی نه عالی پولاد کیمیایی اخر فیلم اضافه بود و فکر کنم که هر کسی ملنند من فیلم رو دیده از اخر فیلم خوشش نیامده
0 لایک
0 نظر
1395/12/12
مهسا
راستش بیشتر کنسرت بود تا فیلم من خوشم نیومد فقط بازی استاد پرستویی و امیر جدیدی عالی بود
0 لایک
0 نظر
1395/11/18
مهدی
خوب بود
0 لایک
0 نظر
1395/11/18
سید سجاد امیری
واقعا میخوام ببینم این دفعه کدوم یکی از درد های جامعه مون رو به تصویر کشیده...
4 لایک
1 نظر
1395/09/24
یاسین
فیلمش عالیه
0 لایک
1395/11/16
مشاهده بررسی‌های بیشتر