به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم سینمایی متری شیشونیم بهکارگردانی سعید روستایی در 4 سال پیش یعنی سال 1396 در گونه درام تولید شده است. متری شیشونیم توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 7.9 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم متری شیشونیم را اثری باکیفیت و باارزش ارزیابی میکنند. سیدجمال ساداتیان تهیهکننده متری شیشونیم این فیلم را، بهعنوان محصول کشور ایران تهیه کرده است. متری شیشونیم در تاریخ 1397/12/25 پخش خود را توسط پخشکننده خانهی فیلم ایران در سینما آغاز کرد. در آن روزها متری شیشونیم توانست آمار فروش 27،683،286،000 تومان را به ثبت برساند.
بازیگران فیلم متری شیشونیم چه کسانی هستند؟ در متری شیشونیم بازیگرانی چون پیمان معادی در نقش صمد، نوید محمدزاده در نقش ناصر خاکزاد، فرهاد اصلانی در نقش قاضی، پریناز ایزدیار در نقش دوستدختر ناصر، هومن کیایی در نقش حمید، مرجان قمری در نقش زن رضا مرادی و محمدعلی محمدی در نقش محمدعلی محمدی به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم متری شیشونیم حدود 108 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان متری شیشونیم را یک اثر بزرگ، پربازیگر و با تعداد شخصیتهای داستانی بسیار عنوان کرد. از اینلحاظ کارگردانی فیلم متری شیشونیم باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛ باید بررسی کرد آیا سعید روستایی بهعنوان کارگردان و بهعنوان بازیگردان و همچنین تیم بازیگری متری شیشونیم توانستهاند در این زمینه موفق باشند و بازیهای درخشانی را نمایش دهند؟
از دیگر بازیگران فیلم متری شیشونیم میتوان به یوسف خسروی در نقش وحید(پسر مرد فلج)، مازیار سیدی در نقش اشکانی، مهدی حسینینیا در نقش حسن گاوی، علی باقری در نقش رضا مرادی، گیتی قاسمی در نقش خواهر ناصر، پیمان شریعتی در نقش رئیس پایگاه، اصغر پیران در نقش مرد فلج و محسن بانصیری در نقش پسر مدفون اشاره کرد.
از محتوا و داستان فیلم متری شیشونیم چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه متری شیشونیم توسط سعید روستایی نوشته شده است.
در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانهای اثر و یا توسط دیگر رسانهها درباره داستان متری شیشونیم منتشر شده است، میخوانیم: «در بزنگاه روزهای سخت، اعتیاد و مواد مخدر هم گریبان زندگی مردم این شهر را رها نمیکند. »
فیلم متری شیشونیم از نظر ساختار (فرم)، محتوا و محیط تولید، به آثار مختلفی شباهت دارد. با توجه به شاخصهای متعدد و گوناگونی میتوان گفت آثار مرتبط فیلم متری شیشونیم عبارت است از: فیلم ابد و یک روز، فیلم یک روز بخصوص، فیلم ویلاییها، فیلم بمب؛ یک عاشقانه و فیلم تابستان داغ.
فیلم متری شیشونیم در میان لیست 100 فیلم برتر تاریخ ایران در سامانه منظوم مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون، رتبه 3 را با امتیاز و رأی مردم کسب کرده است.
فیلم متری شیشونیم در 2 جشنواره شرکت کرده است.
از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم متری شیشونیم نیز آمارها و نکات جذابی را میتوان بیان کرد. براساس آمارها فیلم متری شیشونیم به طور متوسط فعالیت 3ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم متری شیشونیم بهترین اثر هومن کیایی، مرجان قمری، علی باقری، پیمان شریعتی، اصغر پیران، خسرو بامداد، فاطمه رضایی و رضا خیریپور و یکی از 4 اثر شاخص مرتضی خانجانی و مبین رستگار در حرفه بازیگری محسوب میشود.
69 تن از بازیگران متری شیشونیم، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کردهاند، در واقع در متری شیشونیم 69 فیلم اولی بودهاند: محمدعلی محمدی، یوسف خسروی، محسن بانصیری، پیمان قاسمزاده، غلامرضا شهبازی، مهرداد ساعی، محمد تقیلو، امیرحسین مسلمی، میلاد محمدی، میلاد معیری، زهرا نائب، دیبا خاتمی، تزاو یونسپور، حسین مهدوی، مرتضی محمودی، مسعود رحیمی، طاها بنیطبا، یلدا صرافی، مرضیه بدرقه، محمد دولتخوانی، مجتبی یوسفی، علیرضا حتمی، مهدی حاجصفاری، علی رحیمدل، سیامک جودکی، حسام آراتی، آدویس داودیان، آریا نژادعلی، پرویز ربیعی، سیدرمضان مظهری، محمود همدانینیا، اکبر همدانینیا، احمد غفاریان، مهدی همدانی، بابک بختیاری، پیروز یگانه، توحید حسینپور، فرزین عوضزاده، رضا کشاورز، مهتاب پیشقدم، سجاد شیرپور، فریدون محبتی، محمدحسن شیرافکن، سعید طاهری، مسعود رضوی، ساجده حمیدی، شراره خمسه، رزگار فیضالهی، بابک جعفری، میثم خوشایی، امیرعلی میرباقری، فرزاد شیرازی، سعید نوابی، سجاد صبورینیا، میثم مجاوری، وحید آجرلو، میلاد قطبی، کامیاب کاظمی، اسماعیل خزائی، مهدی شاکریان، پارسا بهشتی، مهرداد نصیری، امیر نداف، اکبر میرسلیمی، حامد عزیززاده، سروش نجفی، معین رستمآبادی، ایمان بیات و جواد مهاجر.
همچنین سعید روستایی کارگردان متری شیشونیم اولین همکاری خود با بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، هومن کیایی، مرجان قمری، مازیار سیدی، مهدی حسینینیا، علی باقری، گیتی قاسمی، پیمان شریعتی، اصغر پیران، جواد پورحیدری، هستی دهقان، خسرو بامداد، نسا افرنگه، منصور نصیری، محمد کاظمی، منصور آقاجانلو، زهرا بشیری، محمد قائدی، مرتضی خانجانی، الهام الهیمهر، بهشته آلیان، مبین رستگار، حسن رضازاده، ماهان لشگری، مجتبی کاتوزیان، مصطفی لطیفیخواه، علی کاظمی، احمد دهقان، مهدی حسنزاده، سعید کرمی، فاطمه رضایی، رضا خیریپور، امیرحسین احمدی، سیدسپهر رضویون، ابوالفضل نصیری و بهزاد حاجیحسنی را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران متری شیشونیم نیز 5748 همکاریِ اول رخ داده، بهعبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 108 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 5748 همکاری برای اولینمرتبه در متری شیشونیم رخ داده است. مانند: پیمان معادی و هومن کیایی، نوید محمدزاده و مرجان قمری، فرهاد اصلانی و محمدعلی محمدی، پریناز ایزدیار و یوسف خسروی، مازیار سیدی و مهدی حسینینیا.
عوامل تولید و بازیگران متری شیشونیم در اینستاگرام نیز فعال هستند و مجموع میزان فالوئرهای اینستاگرام 16 نفر از این هنرمندان به بیش از 10،458،941 نفر میرسد. بنابراین متری شیشونیم ظرفیت مناسبی برای دوباره دیدن شدن در میان عموم مردم و طرفداران این هنرمندان دارد.
مخاطبان بعد از تماشای فیلم متری شیشونیم به ارزیابی اثر در منظوم پرداختهاند و نتایج مهمی درباره شاخصهای هنری، فنی و محتوایی اثر بدست آمده است. براساس نظرسنجی و دیدگاه مردم:
فیلم متری شیشونیم قطعا ارزش تماشا دارد چراکه 95% مخاطبان معقدند فیلم متری شیشونیم ارزش یک بار دیدن را دارد.
فیلم متری شیشونیم قطعا خوشساخت هست زیرا 90% مخاطبان عقیده دارند فیلم متری شیشونیم از لحاظ فنی باکیفیت ساخته شده است.
فیلم متری شیشونیم قطعا عملکرد بازیگریِ خوبی دارد چراکه 92% مخاطبان عقیده دارند تیم بازیگری فیلم متری شیشونیم نقشها را خوب بازی کردند.
فیلم متری شیشونیم تا حد بسیاری خلاقانه هست زیرا 79% مخاطبان عقیده دارند داستان و ساختار فیلم متری شیشونیم غیرتکراری و جدید است.
فیلم متری شیشونیم تا حد بسیاری محتوای مناسبی دارد زیرا 88% مخاطبان عقیده دارند حرف و پیام فیلم متری شیشونیم مفید و ارزشمند هست.
فیلم متری شیشونیم تا حد بسیاری تفکربرانگیز هست چراکه 86% نظردهندگان بعد پایان فیلم متری شیشونیم به آن فکر میکردند.
فیلم متری شیشونیم نسبتا مناسب خانواده هست چراکه 61% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم متری شیشونیم با فرهنگ خانوادهشان سازگار است.
فیلم متری شیشونیم اصلا مناسب کودکان نیست چراکه تنها 13% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم متری شیشونیم مناسب کودکان است.
اگر از تصویربرداری فیلم متری شیشونیم خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن هومن بهمنش بوده است. نظرتان درباره ضرباهنگ و تدوین فیلم متری شیشونیم چیست؟ تدوین متری شیشونیم را بهرام دهقانی انجام داده است. اگر صدای متری شیشونیم بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم متری شیشونیم یعنی ایرج شهزادی آشنا میکنیم. محسن نصراللهی طراحی صحنه فیلم متری شیشونیم را انجام نموده و غزاله معتمد طراحی لباس فیلم متری شیشونیم را انجام داده است. ایمان امیدواری چهرهپردازی یا طراحی گریم فیلم متری شیشونیم را برعهده داشت. موسیقی متن فیلم متری شیشونیم اثر پیمان یزدانیان است.
از دیگر عوامل اثر میتوان به مهدی توکلیزانیانی دستیار اول کارگردان فیلم متری شیشونیم، مسعود رحیمی مدیر صحنه فیلم متری شیشونیم، ندا قائدیمقامی منشی صحنه فیلم متری شیشونیم و اشاره کرد. در مجموع بیش از 201 نفر در تولید فیلم متری شیشونیم نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
کاربران نیز در 27 لیست از فیلم متری شیشونیم یاد کردهاند. همچنین در بخش بررسی فیلم متری شیشونیم 325 نفر از میان مردم به نقد و تحلیل خود از متری شیشونیم پرداختهاند. در دادهکاوی و تحلیل ابر کلیدواژهها بررسیهای مردم برای فیلم متری شیشونیم، بیشترین واژههای تکرار شده عبارت است از: روستایی، بازی، متری، شیش، نیم، سکانس و سعید.
تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم متری شیشونیم در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم متری شیشونیم 31 عدد، در بخش ویدئو و تیزر فیلم متری شیشونیم 17 عدد، در بخش حواشی فیلم متری شیشونیم 9 عدد، در بخش دیالوگ برتر فیلم متری شیشونیم 1 عدد، در بخش نقد فیلم متری شیشونیم 1 عدد گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای سوتی فیلم متری شیشونیم هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
حدود،سلب حیات ، قطع عضو ، قصاص نفس و عضو و جرح ، دیات ، شلاق ، تبعید ، نفی بلد ، اقامت اجباری و منع از اقامت در محل یا محل های معین» را بخوانید تا متوجه شوید چه می گویم.اینقدر در سکانس ها کلمات زشت و غیراخلاقی و بدآموزی هست که نمی توان آن را از تلویزیون پخش کرد.
متهم یا مجرم به راحتی خود کشی کنند یا به سایرین آسیب بزنند ( مثلا آنها را خفه کنند ) ؟ چطور آنقدر جمعیت در محله حاشیه نشین را با ون آوردند و همه هم جا شدند؟! رابطه شوهر نامزد سابق لیلا با این ماجرا چه بود و سرنوشتش چی شد؟ چطور پلیس ها به حضور وحید در نزدیکی آشپزخانه رضا ژاپنی مشکوک نشدند ؟ چطور ناصر داخل سلول آنقدر زیاد و بعضا بلند با تلفن همراه صحبت می کند اما پلیس ها و زندانبانان متوجه نمی شوند ؟ چرا آن همه متهم را داخل یک سلول جمع کردند؟ آن پسر از کجا می دانست قرص ترامادول کجاست که مستقیم رفت سر وقت آن و آن را دزدید؟! مگر کفن شش و نیم متری برای پدرش نخریده بود پس چرا پدرش هنوز زنده بود؟! آیا دستگاه x-ray می تواند مواد مخدر ( شیشه ) درون معده قاچاقچیان و عرضه کنندگان را تشخیص دهد؟! چرا وقتی ناصر را از داخل ون آزاد کردند خیلی سریع توانستند او را دستگیر کنند و او هم دوباره برگشت داخل ون؟! چطور قاضی اینقدر در صدور حکم عجول ( و بعضا مردد) است و صبر نمی
کند فیلم دوربین ها بیاید؟ چطور می توان باور کرد یک سرگرد به همین راحتی زیردست خود را دستبند بزند ؟
البته سانسور فیلم هم در ابهام بعضی بخشها بی تاثیر نبوده
دو سری هم سانسور شده؛ هم برای جشنواره و هم اکران عمومی
در ریتم، کشش، کارگردانی و بازی بازیگران عالی بود
بازی عالی آقا معادی و آقای محمدزاده فیلم را به مراتب زیبا تر میکرد
احسنت
پیج و سایت نقد هم میخواین بزنین
و تازه به بقیه هم یاد بدین؟ :)))))))
فیلم که عالی حرفش درد بود درد
اون سکانس ون عالی بود
[[ با کمک یکدیگر کرونا را شکست میدهیم ]]
خوب شد که متری شیش و نیم ساخته شد تا ذهنیت ما نسبت به سرکردگان باند شیشه در جامعه عوض شود.انها سه پا و چهار دست ندارند و صورتی زخمی.هر کسی می تواند به رییس باند شیشه تبدیل شود.
بازی های تکراری از پیمان معادی و فرهاد اصلانی فیلمنامه افتضاح و کارگردانی بد فیلمبرداری غیر قابل تحمل.
حضور نوید محمدزاده تنها امتیاز مثبت این فیلم بود
فیلم فوق العاده بده... پر از صحنه های اضافی که منطق داستانی نداره مثل صحنه داخل سلول بازداشتگاه که صرفا برای تحریک احساسات مخاطب هست.
فیلم تعدد روایت داره شخصیت اصلی فیلم پیمان معادی از یه جایی غیب میشه و نوید محمد زاده که مثلا قراره شخصیت بازدارنده باشه میشه پیش برنده داستان در حالی که هدف مشخصی نداره.
در نیمه ابتدایی فیلم شخصیت اصلی تمام کنش هاش به موفقیت می رسه و هیچ واکنشی رو تا رسیدن به هدفش نداره میگن دوساله دنبال طرفن ولی خیلی آسون و راحت و بدون هیچ مشکلی تو بیست دقیقه اول اون خلاف کار خفن دستگیر میشه. عدم تسلط کارگردان به دوربین باعث شده اشتباه از لنز ها استفاده بشه و اکثریت نما های فیلم مشکل داره. تنها امتیاز فیلم استفاده از عوامل حرفه ای که بدترین اثر کارنامشون هم بازم مخاطب می کشونه به سینما
فریاد های او نوعی اعلام بقا و یا اعاده حیثیت است.او خود را به مردم میشناساند.خود را از زیر دست و پای کسانی که تحقرش می کنند بیرون می کشد.
ولی به نظرم پلیسای ایرانیو خیلی خشن و بد دهن نشون میده
برای متری شش و نیم فقط باید گفت که نویسندگی اون یک مرد اجتماع دیده و کاربلد که به نحو عالی می توان هر شخصیتی رو حتی از روی چهره در یک شخصیت قرار داد که سعید روستایی این کار را به خوبی انجام داده است.
نقش نوید محمدزاده رو می توان گفت که احساساتی ترین و خنده دار ترین شخصیت گفت چون میتونست ادای ساده بودن یه معتاد رو در بیاره.
ولی بنظر من مصنوعی ترین بازی در بین بازیگران متری شش و نیم آقای پیمان معادی بود که در چند سکانس واقعا جو می گرفتش و نمی تونست شخصیت یک پلیس رو در بیاره.
به نظر من بهترین فیلم تاریخ درام ایران رو میتونه فیلم متری شش و نیم لقب بگیره. چون خوب تونست زندگی معتادان رو نشون بده.
به نظر من پرفروش ترین فیلم درام و دومین فیلم پرفروش سینمای ایران میتونه برازنده اش باشه.
با تشکر.
پرسپولیس.
دلم تنگه برای دوباره دیدنت
تو تمام دلخوشیهای من بودی
رفیقِ تنهایی و شبهای من بودی
من و تو عهد بستیم این راهِش نبود
با من بمان این دستور بود، خواهِش نبود
تو تمام دنیای من، دار و ندار من بودی
کاش لحظه اعدام شاهد دار من بودی
دلم میخواست برای آخرین بار میدیدمت
ای کاش میشد یکبار دیگر میدیدمت
دیدنت حسرت این روزهای تاریک من بود
ندیدنت کابوس خوابهای باریک من بود
تو مرا فروختی و گردنم توی طناب دار گیر است
اما هنوز هم عاشقانه این دلم پیش تو گیر است
ای عشق من، آخر چرا با من چنین کردی
پای تو ماندم چرا با من چنین کردی
برای گلایه دیگر مجالی نیست، هرگز فراموشم نکن
آتش عشقم هنوز هم شعله دارد، هرگز خاموشم نکن
میبخشمت چون عاشقت هستم، خداحافظ
کاش فقط یکبار دیگر میدیدمت، خداحافظ
#محمدهرمزی
مهمترین دستاورد فیلم جدید "سعید روستایی" برای سینمای ایران در این فیلم، خلق یک شخصیت پلیس میباشد که فراتر از کلیشههای رایج سینمای ایران است.
فیلم تا نیمه فوقالعاده پیش میرود اما با رها کردن شخصیتها بهخصوص "صمد" در نیمهی دوم، صلابت نیمهی اول خود را از دست میدهد و با اغراقهای احساسی شخصیتِ "ناصر"، حس ترحم را در بیننده ایجاد میکند و به اثری شعاری تبدیل میشود.
فیلم را برای دوم در شبکه نمایش خانگی دیدم. بهنظرم شروع، از لحاظ منطقی مشکل دارد. در شروع فیلم، بعد از تعقیب و گریز یکی از ماموران و یک قاچاقچی مواد مخدر، قاچاقچی خودش را ندانسته و با دستپاچگی درون گودالی میاندازد که بلافاصله آن گودال عمیق توسط یک لودر پر میشود و زنده بهگور میشود. این سکانس با وجود کوبندگیاش منطقی به نظر نمیرسد. هیچ گودالی با آن عمق را بدون دلیل حفر نمیکنند که بدون دلیل پُرش کنند.
در کل فیلم از لحاظِ کارگردانی، فیلمبرداری، موسیقی، جلوههای بصری، صدابرداری، صداگذاری و بازی بازیگران درخشان است و تنها نکتهی منفی آن، فیلمنامه است.
صبح بخیر
جیم جیم اول صبحی گل کاشتی با این نظرت
این فیلم و یا فیلم مغزهای زنگ زده همه چی دارند یا حداقل من بیننده معمولی رو سیراب می کنند،وقتی نوشته های فیلم میره بالا دلم میخواد دوباره و سه باره فیلم رو ببینم و دفعات بعدی که میبینم انگار بار اول دارم فیلم رو میبینم(ابد و یک روز و مغزهای زنگ زده رو شاید 8-9 بار دیدم)،اگه سینما رفتم و فیلم رو دیدم یا dvd خریدم فیلم رو دیدم خیالم راحته که هرچقدر پول دادم آش خوردم!نه مثل خیلی فیلم ها که دانلود رایگان هم تف سربالاست چ برسه برید 20هزار تومن بابت پول بلیط سینما بدید براشون!
دست شما درد نکنه آقای روستایی ، شیر مادرت حلالت باشه و هرچه درآمد از فیلم هات داری هم!
کاش بقیه کارگردان ها بیایند و ببینند فیلم یعنی چی؟ و هر مزخرفی رو تو سینما نیاورند به خورد ما ندهند
کاش سالی 2-3 تا فیلم فقط اجازه اکران بگیره ولی مثل این فیلم باشه نه توهین به شعور مخاطب
جالبه که این کارگردان 2 تا فیلم ساخته هر 2 درباره مشکلات اعتیاد،200 تا فیلم هم دراین باره بسازه به نظر من ایرادی نداره مهم اینه که من بیننده رو صندلی نتونم پلک بزنم نه مثل 90% فیلم های دیگه اگه وسط فیلم شما 1 دستشویی هم برید و برگردید چیزی رو از دست ندادید
فیلمی که من رو ساعت ها به فکر فرو ببره علیرغم صحنه های دردآور و ناراحت کننده اش که حال من رو خراب کرده اون فیلم اسمش فیلم هست
فیلمی که وقتی وقتی تیتراژ پایانی میره پاهات توان بلند شدن از صندلی رو نداره هنگ کردی غرق شدی تو فیلم فکر میکنی تو 1 دنیای دیگه ای اینقدر گیرایی فیلم بالا بوده اون فیلم اسمش فیلمه
سپاس آقای روستایی که هستی و از این فیلم زیبا
همین اول کاری یک نکته رو بگوییم و ان این است که بنده به عنوان یک کسی که اقای روستایی را دنبال میکند انتظار این را نداشتم که فیلم دوم ایشون هم راجب اعتیاد باشه ! البته این مسئله رو نمیتوان به عنوان یک عیب در کار ایشون دید و فقط انتظار بنده از ایشون بوده
فیلم محوریت جالبی را دنبال میکرد و این باعث میشد که مخاطب بعد از هر اتفاق مهم چیزی حدود سه دقیقه به اون فکر کنه و در عین حال فیلم را از دست نده و با داستان جلو بره
متری شیش و نیم ، سکانس هایی داشت که انسان احساس پوچی میکرد ( میشه به سکانسی که ریختن توی محله و زن و مرد های معتاد رو جمع کنن و سکانسی که ناصر ( نویده محمد زاده ) راجب خانواده اش با وکیلش صحبت میکرد اشاره کرد )
از خوبی و جذابیت فیلم که خیلی ها گفتن ...
کارکتر های جدیدی هم بود
مثلا نویده محمد زاده تونست با این فیلم تقریبا بگه من توی همه ی فیلم هام هم نقش یک فقیرِ معتادی که با زیر پیرهنی جلوی دوربین ظاهر میشه و رگ گردن میندازه بیرون و با داد حرف هایش را میزنه نیستم !
میتونم از لحاظ عاطفی بدبخت باشم ، میتونم بخاطر کمبود هایم و کوچه ی تنگ خانه ی قدیمی ام قلبم تنگ شود !
ناصر شخصیتی بود که پول داشت و هیچی نداشت
شاید یکی از پیامد های فیلم این بود که *پول همه چیز نیست * ناصر شخصیتی مثل جوکر داره ، ادم بد ی داستان اما پرطرفدار ! شاید این کار از اینکه نقش بد داشته باشی و ادم ها رو از خودت متنفر کنی هم سخت تر باشد که هست
خلاصه روستایی با این اثر جای پای خودش را در سینما محکم کرد و گفت از این کارگردان های دو هزاری که یک فیلم خوب فقط در کارنامه ی کاری ام هست نیستم !
پیمان معادی با کارکتر جذاب و کسی که گاهی به فکر خودش است ( داشتن پرونده و اینک به دوستش گفت اون جریان رو گردن بگیر یا اینک وقتی ناصر گفت که ۲ کیلو جنس را دزدیده برای خودش به رفیقش رو زد ) مهربون و کسی که پول حرام را خوب نمیداند و وسوسه نمیشه
اما بازیگر ها در اینک نویده محمد زاده ، پیمان معادی و پریناز ایزدیار بازیگر های توانمندی هستن شکی نیست اما بهتر نیست همین اول کاری اقای روستایی کاری نکنی که فقط فیلم هایت به یک عده بازیگر محدود شود ؟!
شاید اوردن بازیگر های دیگه در فیلم و اعتماد کردن و کنار اومدن سخت باشه ، اما شما کارگردانی ، و بازیگر و باید بکوبی و بسازی !
نتیجه ی کلی اینکه کارگردانی فیلم جذاب بود و بازیگر ها هم توانمند از قصه و محوریت جالبی هم برخورد دار بود
فیلم خوب اونیه بعد از اون بهش با عشق فکر کنی ! هر چقدر که فیلم تلخ و زننده باشه
فقط یک نکته...
وقتی خواستم بخرم نسخه اورجینالشو پوسترو دیدم جا خوردم
پوستری که حتی در همین منظوم و در نظرسنجی پوستر ها بیشترین بازخورد منفی رو داشت و بعد از یک هفته پوستری معرفی کردن که همه معتادا یک سیگارو گرفتن و گفتن این پوستر اصلیه که بازم اونم افتضاح بود و انگار با دوربین موبایل گرفته شده بود
البته چیز خیلی مهمی نیست که بخوام نقدش کنما
ولی حرفم اینه ازون بیست و هشت میلیارد فروش نمیتونستن یک میلیونشو بدن یک نفر پوستر درست و حسابی بسازه؟
علاوه بر اینکه بازی آقای معادی و محمدزاده خوب بود
توزیع کننده: هنر اول
خیلی دوس دارم بیاد و قانونی ببینمش یعنی بخرم دی وی دی شو
ای کاش همه فیلم های خوب زودتر فیلمشون پخش شه که سریع شاهد توزیعشون در شبکه نمایش خانگی باشیم(:
در کل بیشتر از شبی که ماه کامل شد دوست داشتم
بدونید شما هم طرفدارش میشید😍
همه ازش تعریف میکنن و کسی برچسبی بهش نمیزنه
سازندگانش هم ژست طلبکاری گرفتند و از ممیزی ها و سالن و... مینالیدند
اما بهترین تایم سال اکران شد (تازه اثر رقیبش هم از پرده پایین کشیده شد) و پرفروش ترین فیلم سال شده با 27 میلیارد!! که بعیده به این رکورد امسال فیلمی نزدیک بشه
حالا دو فیلم سرخپوست و شبی که ماه کامل شد بعد این همه مدت هنوز به 10 میلیارد هم نرسیدن
و تازه کلی هم ما نقدشون میکنیم
(شبی که ماه کامل شد با توجه به بودجه ساخت و جوایزش حقش بود عید اکران بشه نه به عنوان جایگزین متری شیش و نیم بلکه در کنارش)
سپاس
اما هر سه فیلم
اگر هرکدوم عید اکران میشد پرفروش ترین فیلم سال میشد
اما اگر از همون اول متری شیش و نیمو به حال خودش میزاشتن رکورد هزارپا رو هم میزد
شکستن
4 میلیون مخاطب
و 40 میلیارد فروش به این راحتی نیست
حتما این فیلم را ببینید
ارزش دیدن دارد
به خصوص هیجان نیمه ی اول فیلم واقعا از اون دسته حس های نابی بود که مدت ها بود توی سینمای ایران تجربه اش نکرده بودم.
سعید روستایی مسیر سخت تری رو برای ساخت فیلم انتخاب کرد، اثری که هدایت درست هنرور ها رو می طلبید که به خودی خود توی سینمای ما که اکثر فیلم ساز ها به آماده خوری عادت دارن به شدت اقدام قابل تقدیری بود.
متری شیش و نیم بیش از داشتن رگه های پلیسی، روی رگه های اجتماعی و روابط بین کاراکتر هاش تمرکز داره. برای همین هم هست که واکنش های بین صمد و ناصر جالب و دیدنی در اومده. یکی از ویژگی های فیلم ماندگار داشتن صحنه های منحصر به فرد و بکر هست که توی متری شیش و نیم به کرات یافت میشه!
در سکانس های اولیه تعقیب و گریز و سقوط مواد و فروش و دفن شدن اش زیر خاک، یا سکانس جمع آوری معتاد ها هم با اون میزانسن های سخت و نفس گیر واقعا عالی و دیدنی بود ولی شاید منحصر به فرد ترین سکانس فیلم مربوط به اون جایی باشه که ناصر تصمیم گرفت از صمد انتقام بگیره با بیش تر جلوه دادن جنس هایی که داشته.
بازی های فیلم هم بسیار کارشناسی شده و یک دست بود.
از همه ی بازی ها لذت بردم ولی بدون شک در راس همه ی بازی ها پیمان معادی.
متری شیش و نیم قرار نیست با ابد و یک روز یا بقیه ی فیلم های اجتماعی مقایسه بشه.
چرا که یک تجربه ی مستقله و نتیجه ی خوب کار هم حاصل ریسک پذیری شجاعانه ی کارگردان اش.
اول از کارگردانی و فیلمبرداری شروع کنم که واقعا درجه یک بود و به نظرم بهترین نکات مثبت فیلم بود که ابد و یک روز رو قورت دادن!...البته به جز یک مورد در فیلمبرداری که نرده های بازداشتگاه رو از پایین تا بالا نشون میده واقعا سرم گیج رفت(:
فیلمنامه واقعا محشر و پیچیده تر از ابد و یک روز به نظرم ابد و یک روز یک داستان بود با ریتم کند و دیالوگ های تند که فیلم جذابی هم شد ولی متری شیش و نیم دیالوگا و ریتم فیلم دیوانه کننده بودن اصلا نمیدونم لحظه ی ملاقات روستایی از کجا به ذهنش رسید که خواهرزاده ناصرخاکزاد بیاد و ...
بازیگری هم که حرفی ندارم واقعا بهترین بازی پیمان معادی بود خیلی خوب درخشید سیمرغ حقش بود میشه گفت یکی از معدود برتری های ابد و یک روز نسبت به متری شیش و نیم بازی نوید محمدزاده بود که توی ابد و یک روز بهتر بود هرچند اینجا هم واقعا خوش درخشید و اگر به رسم احترام به سالمندان ملاک سیمرغ دادن نبود سیمرغ مکمل مرد باید به نویدمحمدزاده میرسید
صداگذاری هم میشه گفت هردو فیلم تقریبا مثل هم بودن کاملا عالی و درجه یک ولی موسیقی تیتراژ پایانی متری شیش و نیم رو اگر صبر کرده باشین و گوش کرده باشین واقعا دیوانه کنندست
جمع بندی پایانی:متری شیش و نیم فیلم با اختلاف برتر از ابد و یک روز در فیلمبرداری،موسیقی،کارگردانی و بازی نقش اول مرد
پ.ن:واقعا سه سیمرغ هم براش خیلی ظلم بود(:
ابد و یک روز بهتر از متری شیش و نیم در بازیگری(به جز نقش اول مرد) و جلوه های ویژه
پ.ن:واقعا نه سیمرغ هم براش خیلی لطف بود(:
تنها ایرادی که داشت این بود صحنه های درگیری فیزیکی نداشت و حتی تیر هوایی هم برای دستگیری مجرم در ابتدای فیلم شلیک نشد با وجود اینکه ژانرش پلیسی درام اعلام شده بود!!!!!!
در کل فیلم خوبیه و روابط پلیس و خلافکارها رو خوب نشون داده
اصن نفهمیدم چطور گذشت...
حس خوبی بود بعد این همه فیلم مزخرف دیدن روی پرده سینما با چنین شاهکاری روبه رو شدم.
فوق العاده و بینظیر...فیلم نامه و داستان روان!
کارگردانی بینظیر!
فیلم برداری و صحنه فوق العاده!
و از همه نفس بر تر و عالی تر بازی ها بود خصوصا بازی جادویی نوید محمدزاده روی پرده سینما که منو دیوونه کرد!!
حل شدم تو نقشش!!!
و همچنین بازی پیمان معادی هم که اصلا احتیاجی به گفتن نداره انقدر که رئال و قشنگ بود...
عالی در اوورده بودن نقشارو!!
هرچی بگم کمه از این فیلم...درکل از اوناییه که تا مدتای طولانی تو ذهنم میمونه.
اونقدرام عالی نبودا... یه ریزه مشکلاتی داشت که هم بخاطر سانسور بود هم بخاطر ترس کارگردان که باعث تضعیف کار شده بود...