عرق سرد

‏عرق سرد‏ (1396)
‏COLD SWEAT‏

6.5
رای شما:
0/10
بر اساس رای 350 کاربر
90 دقیقه
درام
اکران شده در 1397/07/04

خلاصه داستان فیلم سینمایی عرق سرد
این فیلم براساس واقعیت ساخته شده و قصه زندگی «افروز اردستانی»، بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان است که حق‌اش را تضییع می‌کنند و مانع از حضور او در فینال بازی‌های آسیایی می‌شوند.

برنده 3 و نامزد 7 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
علی منصوری: فیلنامه عرق سرد با آنکه ایده مهم و بسیار دردناک و قابل توجهی دارد و به نوعی به دغدغه‌ی حق طلبانه‌ای از زنان ورزشکار اشاره می‌کند، بسیار ضعیف است و با یک خرده پیرنگ شکل نگرفته قصد کش دادن فیلم تا به انتها را دارد.
آرش پارساپور: فیلمنامه عرق سرد با اینکه فیلمنامه‌ای به شدت فمنیسمی است ولی نمی‌توان آن را اغراق آمیز دانست. تفکری که در بیننده توسط سکانس‌های فیلم ایجاد می‌شود از نوع تلخی است که بدون حالت شعاری به تماشاگر القا می‌شود و از همین حیث او را بیشتر به تعمق وا می‌دارد.
مدیسا مهراب پور: «عرق سرد» هم مانند «من» یک فیلم زنانه است و بیرقی دوباره سراغ زنی (نه شبیه به زنان معمولی که در اطرافمان می‌بینیم که زنانی با شکل زیست ویژه) رفته تا با تعریف داستان زندگی‌اش او را تبدیل به قهرمان خود کند. «عرق سرد» درباره برخورد و فاعلیت زنانه قهرمانش با جامعه مردسالارانه و رفتارهای ضدونقیض و خشن مردان اطرافش است
ساناز رمضانی: «عرق سرد» ازلحاظ فرمی به‌پای «من» نمی‌رسد و توانایی‌های قصه‌گویی بیرقی را به‌خوبی نشان نمی‌دهد اما فیلمی است که از بطن جامعه و نیاز امروز آمده است و تلاشی ستودنی است که باید تکرار شود تا به بار بنشیند.
«علیرضا علویان»، با حضور در فیلم‌های؛ «به وقت شام»، «مغزهای کوچک زنگ زده»، «عرق سرد»، «دارکوب» و «چهار راه استانبول»، رکورددار پرکارترین صداگذار در «سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر» است.
«کارن همایونفر» با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «به وقت شام»، «عرق سرد»، «ستار اورکی» با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «ماهورا» و «فیلشاه»، «حسین علیزاده» با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «کار کثیف» و «سرو زیر آب» و «بهزاد عبدی» با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «دارکوب» و «هایلایت»، پرکارترین آهنگسازان در «سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر» هستند.
«سحر دولتشاهی»، با حضور در فیلم‌های سینمایی؛ «چهار راه استانبول»، «عرق سرد» و «امیر»، پرکارترین بازیگر زن در «سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر» است.
سوتی های فیلم عرق سرد (0 سوتی)
(امیر جدیدی): چهار تا گل زدی و چهارتا عکس گرفتی ، فکر کردی خبریه ؟
کی بودی تو ؟ علاقه مند
(باران کوثری): خوب از من نردبوم ساختی برای خودت!
رفاقت کدوم زن با کدوم زن مونده که شما دومیش باشی؟
هی به بهانه اینکه شوهر داری آف میگیری نمیای تمرین! اونم می پیچونه باهات میاد!
جزئیات بیشتر از فیلم عرق سرد
پخش کننده: فیلمیران
میزان فروش: 2،016،843،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم عرق سرد (از مجموع 49 رای)

ارزش تماشا
8.3
خوش ساخت
7.6
بازیگری
7.6
خلاقانه
7.2
محتوای مناسب
6.6
تفکربرانگیز
6.4
مناسب خانواده‌
6.6
مناسب کودکان
3.9
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم عرق سرد (138 بررسی)
آرمان پویا
یکی از مزخرف ترین و چرت ترین و مرد ستیز ترین فیلمای ایرانی. شک ندارم کارگردان و نویسنده واقعیش تهمینه میلانی پهنیست کله پوکه
3 لایک
0 نظر
1401/09/30
درسا صیاد
بنظرم یکی از حرص دار ترین نقش های تاریخ های سینما مطلق به آقای جدیدی هست
من که خیلی زیادی حرص خوردم
3 لایک
0 نظر
1398/07/07
جیم میم
خطر لو رفتن داستان
"عرق سرد"، دومین فیلم سهیل بیرقی بعد از فیلم "من" است. فیلم، شروع فوق‌العاده‌ای دارد. در واقع یکی از بهترین سکانس‌های افتتاحیه‌ی سینمای ایران را دارد.

فیلم تدوین، فیلمبرداری و کارگردانی بسیار خوبی دارد. سکانس دادگاه که در آن دوربین ثابت ایستاده و وقایع را به صورت مستند به تصویر می کشد، تصمیمی هوشمندانه از کارگردان بوده است. فیلم سکانس تاثیرگذار دیگری نیز دارد. سکانسی که افروز با مردان دیگری در زمین چمن فوتبال بازی می‌کند، با مردان همگام می‌شود و اینجاست که کارگردان از جنسیت گذر می‌کند و به نگاهی برابر می‌رسد.

کارگردان همچین خیلی هوشمندانه از سکانس‌های اروتیک استفاده کرده و اسیر ممیزی نشده است (خصوصا در رابطه‌ی افروز و مسیح [مصی]).

نقطه‌ی قوت فیلم، بازی بازیگرانش است. "باران کوثری" (به نظرم به‌رغم کم کردن ۲۱ کیلو از وزنش باز هم به‌عنوان یک فوتبالیست ملی هنوز چاق است) و "سحر دولتشاهی" بهترین عملکرد را از خود به نمایش می‌گذارند. "لیلی رشیدی" پس از مدت‌ها با یک نقش‌آفرینی قابل توجه به سینما آمده و قدرت بازیگری خودش را به رخ کشیده است. امیر جدیدی هم بازی قابل قبولی ارائه داده است (هر چند بازی ایشان در "تنگه‌ی ابوقریب" را بیشتر می‌پسندم ولی با این وجود به نظرم سیمرغ حق "امین حیایی" یا "نوید محمدزاده" بود).

بزرگترین اشتباه فیلم از فیلمنامه می‌آید. افروز مهریه‌اش را می‌بخشد تا یاسر به او اجازه‌ی سفر بدهد، این اجازه و بخشش مهریه در دفترخانه ثبت می‌شود ولی چرا گواهی دست یاسر می‌ماند که بتواند آن را به راحتی پاره کند؟ و اینکه اساسا زمانی که اجازه‌ی سفر همسر ثبت می‌شود، این امکان وجود دارد که افروز از دفترخانه گواهی المثنی بگیرد!
9 لایک
2 نظر
1398/06/21
دارا
بهترین نقد عرق سرد تا اینجا 👌
1 لایک
1398/06/22
ایلین حسابی
اما حتی اگه گواهی المثنی بگیرد اگر یاسر تصمیمش عوض شود هر لحظه ای که اراده کند میتونه دوباره افروز رو ممنوع الخروج کنه پس گواهی المثنی فایده ای نداره !
0 لایک
1398/06/25
مهدی فرهمند
نقد خوب وکاملی نوشتید👍درمورد اینکه بازیگران خوب بودند،کاملا موافقم.خصوصا لیلی رشیدی.درمورد باران کوثری،همچنان معتقدم خونبازی،بهترین بازی ایشون تا به امروز بوده،دراین فیلم هم نسبتا خوب بودند.نقدفیلم رو هم بزودی خواهم نوشت.تشکر از بررسی شما🌺⁦❤️⁩
2 لایک
1398/06/14
یلدا
موافقم
1 لایک
1398/06/15
اقای سریالی
دارا برو نظرمو تو خانه پدری بخون ببینم نظرت چیه
0 لایک
1399/04/09
دارا
پس از مدت ها دوباره یک تقابل جدی و قوی بین زن و شوهر رو در یک فیلم ایرانی دیدم

فیلم حساب شده و به اندازه بود و خوب تونسته بود داستان رو بدون کلیشه ای شدن روایت کنه
البته بعضی انتخاب هاش میخورد که از عمد شیطونی کرده باشه
مثلا آدم بده داستان رو یک مجری زبون باز و دو روی صدا و سیما انتخاب کرده بود که عاشق قلیون هم هست!!!
و یا سرپرست تیم چون خانم مذهبی و چادری هست ضد زن نشون داده میشه و بی معرفت و کینه ای معرفی میشه (اگر دقت کنید نقش منفی اصلی این فیلم و عامل مشکلات این خانم هست نه اون مرد چون اگر این زن میزاشت کارای دختره درست میشد)

این فیلم نقش مثبت نداشت
شخصیت خانم فیلم یک زن نسبتا پررو - نداشتن تمایل به خانواده و زندگی زناشویی و عاشق زندگی مجردی و دوست بازی که با همین شخصیت میره یک ازدواج اشتباه هم میکنه و زندگیشو خراب میکنه

در مقابل اون یک زن قهرمان و دارای فرزند رو آخر فیلم نشون میده ولی خیلی کم ازش روایت میشه
5 لایک
1 نظر
1398/06/14
یلدا
آفرین عالی بود
2 لایک
1398/06/15
نیما یه فیلم گوه با بازیگرای گوه تر مخصوصا اون باران کوثری که با بازی مسخرش کلی فیلمو به گند کشیده
3 لایک
0 نظر
1398/06/12
یاور
عرق سرد ، مُتَکی به بازیگران!
عرق سرد یک فیلم با فیلمنامه معمولی بدون دیالوگ های تاثیر گذار و بدون جلوه های ویژه است که اگر سه ستاره سینما را نداشت درصد مردم پسندی این فیلم صفر بود و حدس من برای فروش این فیلم در گیشه حداکثر صد میلیون تومن بود
باران کوثری:خانم کوثری نقشی فوق العاده سخت رو در این فیلم بازی کرد و ریسک بالایی رو پذیرفت که هم در پشت دوربین (رژیم سخت غذایی و اموزش فوتبال به صورت حرفه ای تنها برای گرفتن دو پلان از فیلم ) و هم در جلوی دوربین(زنی مغرور و نسبتا پرخاشگر) کار سختی داشت که به خوبی هم از پس این نقش برآمد اما از کم شانسی رقیب این بازیگر در همه جشنواره ها یکی از بهترین و ماندگار ترین بازی های بعد از انقلاب یعنی نقش خانم بهرامی در دارکوب بود(امتیاز:۶ از ۱۰)
امیرجدیدی: کپی برابر اصل نوید محمدزاده در خشم و هیاهو چه بسا کمی راحت تر که شاید هر بازیگر منفی پسندی از پس این نقش برمیومد و واقعا لیاقت سیمرغ بلورین رو نداشت! اما خب خیلی خوب از پس نقش بر اومد(امتیاز:۴ از ۱۰)
سحر دولتشاهی:یک نقش پیچیده و در عین حال ساده( اوج پیچیدگی در نهایت سادگی...) که احساس میکنم واقعا این نقش برای خانم دولتشاهی نوشته شده بود و کاملا برازنده ی این نقش بود و امیدوارم همچنین بازی هایی بیشتر ببینیم از خانم دولتشاهی اما واقعا خانم اتفاقیان در مغز ها از ایشون یه سر و گردن بهتر بازی کرد(امتیاز:۵ از ۱۰)
9 لایک
3 نظر
1398/06/11
مهدی فرهمند
بررسی بسیار خوب و دقیقی داشتید👏👏اینکه یک فیلم تااین حد به بازیگرانش متکی باشه و از لحاظ کارگردانی و فیلمنامه حرفی برای گفتن نداشته باشه،در سینمای امروز ما چیز عجیبی نیست و کم کم باید به این نکته عادت کرد که بازیگران ما خیلی جلوتر از فیلمها و فیلمسازان ما هستند.
2 لایک
1398/06/11
یاور
ممنون از شما دوست عزیز 💙🌼
1 لایک
1398/06/12
اقای سریالی
کاملا فیلمنامه تاثیر گذار ود
0 لایک
1398/06/13
یلدا اومده نمایش خونگی؟؟؟؟؟
0 لایک
1 نظر
1398/06/10
علی فیلم بین
بله توزیع شد.
0 لایک
1398/06/12
آرمان پویا
خاک بر سرت فمنیست حقیر کله پوک. فعلا که 90 درصد قوانین این خراب شده به نفع زنا و دختراست(مهریه، نفقه، اجرت المثل، وظایف شوهر و ....) برو مطالعه کن
2 لایک
1401/09/30
دلدار
پس کی میاد نمایش خانگی؟...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟😞
2 لایک
0 نظر
1398/03/06
علی
فیلم خوبیه ، فیلنامه خوبی داره ، فقط میتونست بهتراز این باشه ، مخصوصا اگه چندتا گاف توش داده نمیشد ، مثل اون قسمت داخل محضر ، ولی ارزش دیدن داره
0 لایک
0 نظر
1397/09/09
احسان
عرق سرد ، عرق شرم خیلی ها را درآورد...
مگه میشه این فیلم رو دید و با افروز همدردی نکرد؟؟؟ به جنسیت هم هیچ ربطی نداره ؛ به دل ربط داره ، به عقل مربوط میشه...
سهیل بیرقی میدونیم که مدت ها دستیار آقای کاهانی بودن و رگه های پررنگ خط فکری کاهانی رو میشه تو من و عرق سرد ، دو فیلم بیرقی هم دید . کارگردانی که حداقل تو دو فیلم‌ اولش علاوه بر حرفه ای بودن ، دغدغه مند فیلم ساخته‌.
بازی ها اونقدر خوبه که جای هیچ حرفی رو باقی نمیذاره و انصافا حقشون بوده که تمامی بازیگرهای اصلی جز کاندیدهای جشنواره ی فجر باشن . همه ی بازیگرها تونستن حسی رو که باید به بیننده منتقل بشه ، انتقال بدن‌ و از پس کار خودشون به نحو احسن بر اومدن.
در کل عرق سرد فیلمیه که تا تونسته سعی کرده از شعار دادن جلوگیری کنه ، سیاه نمایی نداشته باشه و واقع گرا و جذاب پیش بره .
شما رو به تماشا و تفکر دعوت میکنم :)) :)) :))
7 لایک
0 نظر
1397/08/25
بردیا سلحشور فیلم خیلی خوب با موضوعی خوب پولوتون رو حروم فیلم هایی مثل لازانیا نکنید این فیلم خیلی خوب بود
0 لایک
0 نظر
1397/08/19
بردیا سلحشور عالی
0 لایک
0 نظر
1397/08/19
راد شهبازی
عرق سرد را باید دید !
قدمی رو به جلو در سینمای اجتماعی ، فیلم بدون هیچگونه ادعایی داستان خودش را روایت می کند و کارگردان ، تکلیفش با خودش و داستانش مشخص است !

عرق سرد ، فیلمی تر و تمیز با بازی های به اندازه و قوی در فیلمنامه ! بدون هیچ گونه ادعا (عکس فیلمِ فاشیستی که امسال گیشه فیلمهای غیرکمدی را فتح کرد) و بدون هیچ شعاری ( نظیر فیلم های شعارزده میلانی و نمایش مردان دیوصفت) ، بیرقی دست بر روی موضوعی حساس گذاشته و با اطلاع کامل به موضوع فیلمنامه ، توانسته فیلمی غیرشعاری و جذاب خلق کند !
فیلمنامه سرشکل یک فیلمنامه استاندارد قصه گو و ساده دارد ، شروع و پایان مشخص دارد ! درحالی که بسیاری از فیلمهای جشنواره امسال که در فیلمنامه ؛ دچار ضعفهای جدی بودند

بازی ها بشدت خوب و حساب شده است ! مخصوصا بازی باران کوثری با تمام سختی هایی که برای بازی این نقش به جان خریده !!!

نقص بزرگ فیلم در کارگردانی سکانس هایی نظیر (دادگاه و اسباب کشی) است ! کارگردان به ساده ترین شکل ممکن ، بدون انجام فضاسازی ؛ تلاش برای نمایش وضعیت کارکترها دارد ...
7 لایک
3 نظر
1397/08/14
خانم کاظمی
عالی اقای شهبازی
0 لایک
1397/08/15
علی فیلم بین
آقای رادشهبازی به نظرتون استفاده از دوربین ثابت توی سکانس دادگاه برای ایجاد تمرکز بیش تر توی مخاطب برای دیالوگ های بازیگر ها نبوده؟
0 لایک
1397/08/16
راد شهبازی
می‌توان گفت که کارگردان برای جلب توجه مخاطب به روایت فیلم ، دست به این کار زده !
اما بیرقی به راحتی می توانست با خلاقیت و مهمتر از همه قدرت خود در کارگردانی و با استفاده از فضاسازی مناسب ، این پلان_سکانس را که یکی از مهمترین لحظات فیلم است را تاثیرگذارتر و جذابتر به نمایش بگذارد !
این اتفاق نیز در سکانس اسباب کشی با دیگر تکرار می شود ، کارگردان به راحتی از سکانس می گذرد و فرصت خود را برای نمایش حس درونی کارکترها نسبت به یکدیگر را از دست می دهد ! اما فیلمنامه قوی و بازی های خوب بازیگران ، این نقاط ضعف را تاحد زیادی پوشانده است !
1 لایک
1397/08/17
یونس
مسئله دیگری هم که هست ، اکثر مردم رو عقده ای کردند ! موردی که من درباره فروش زیاد هشتگ شنیدم این هست که بعضی به عشق مرد بودن نیوشا ضیغمی به سینما میرند ! میگه وای مگر ممکنه زن مرد شه ؟ وای چقدر عجیب شده این مسائل که من با شنیدن این موضوع کم کم دارم اوردوز میکنم ... :)))
این است ایران ما :|
4 لایک
1397/08/07
سهیل
یه همچین دوستی دارم...گفت بریم لازانیا...قلبم وایستاد به زور بردمش مغزهای کوچک زنگ زده رو دیدیم در حالی که خودم قبلا دیده بودم...بعدشم گفت از فیلم خوشش نیومد!!!!!!!!!
اگه بکشمش قانون پشتمه؟
3 لایک
1397/08/07
خانم کاظمی
قطعا اقا سهیل من خودم میام شهادت میدم به نفعتون!!واقعا بعضیا نمیتونن یه محتوا رو درک کنن فقط دلشون میخوان یه جوری بخندن اقا یونس باشما واقعا موافقم
3 لایک
1397/08/07
آنا جون
فهمیدی اصلا این نقد نیست اصول اولیه نقد این تیست نیم وجبی
1 لایک
1401/10/19
علی فیلم بین
هشتک و لس آنجلس تهران واقعا حق شون نبود این فروش.
0 لایک
1397/08/04
امیر نوربخش
و لازانیا
2 لایک
1397/08/04
فاطمه نژاده
لازانیا آخه2میلیارد
1 لایک
1397/08/04
خانم کاظمی
واقعا زورم میگیره اخه هشتگ و لازانیا اید اینقد باشن!!واقعا حقشون نیست ممنون اقا امیر بابت اطلاع رسانیتون این اهوی پیشونی سفید هم که یه چن روز دیگه از عرق سرد میگذره متاسفم برای این سینمای تاسف بار تجاری و بی محتوا
2 لایک
1397/08/04
علی فیلم بین
لازانیا رو نگفتم چون شاید برای کودک ها و تا حدودی نوجوان ها جذاب باشه ولی برای من هیچ جذابیتی نداشت و حرف تون متینه!
1 لایک
1397/08/04
سهیل
بری سینما نارنجک بندازی توی سالن های پخش هشتگ و لازانیا ...شوخیشم زیباست :/
2 لایک
1397/08/04
خانم کاظمی
خخخ واقعا اقا سهیل دق و دلی من یکی که خالی میشه
0 لایک
1397/08/05
مشاهده بررسی‌های بیشتر