حواشی برنامه تلویزیونی «نود» (12 حاشیه)

پخش این برنامه پرمخاطب به خاطر اختلاف نظر مدیر شبکه سوم سیما با تهیه کننده این برنامه "عادل فردوسی پور" از هفته آخر اسفند 1397 به حالت تعلیق درآمد و از اخبار رسانه‌ها اینگونه به نظر می‌رسد که پس از قریب 20 سال پخش مداوم هفتگی برای همیشه پخش آن پایان یافته باشد.
بخش آنالیز فنی از سال ۹۳ به برنامه نود اضافه شد. در این بخش بازی‌های مهم و یا خاص هر هفته (از بعد فنی یا کیفیت) توسط یک تیم چند نفره آنالیز می‌شود و ماحصل آن با تصاویر مربوط به بازی و صدای حمید محمدی پخش می‌گردد.
در آذر ۱۳۹۲ برنامه ۹۰ به مناسبت پخش مراسم قرعه کشی جام جهانی برنامه ویژه داشت. در این برنامه که با حضور مهدی مهدوی‌کیا و جواد نکونام قرعه‌های بیرون آمده در جام جهانی مورد بررسی قرار گرفته بود، بیش از شش میلیون و ۴۰۰ هزار پیامک از سوی مخاطبان دریافت شد تا رکوردی جالب توجه برای برنامه ۹۰ و عادل فردوسی پور به ثبت رسیده باشد.
بیشترین پیام کوتاه برنامه نود مربوط به مرگ ناصر حجازی نزدیک ۵ میلیون بود در حالی که از ۳ ساعت پخش ۱ ساعت و نیم پیامک ۹۰ قطع شده بود.
در یکی از مسابقه‌های پیام کوتاه برنامه نود که در تاریخ 6 بهمن ۸۸ با عنوان «آیا با رویکرد برنامه نود موافق هستید؟» که پس از صحبت‌های مخالفین برنامه برگذار شد، بیش از دو میلیون و صد هزار نفر شرکت کردند و بیش از یک میلیون و هفتصد هزار رأی موافق به برنامه ارسال کردند.
نود در ویژه برنامه‌ای با موضوع برکناری علی دایی از سرمربی گری تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ ۱۲ فروردین ۸۸ و در یک مسابقه پیام کوتاه با عنوان علل ناکامی تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی بیش از سه میلیون پیامک به پیامگیر برنامه ارسال شد.
برنامه نود رکورد بیشترین پیام کوتاه را در بین همهٔ برنامه‌های صدا و سیما با شش میلیون و ۴۰۰ هزار پیامک در اختیار دارد.
بخش مسابقه پیام کوتاه از مهم‌ترین بخش‌های برنامه نود است تا کنون چند بار باعث تغییر در برخی تصمیمات مسئولان و سرنوشت برخی مسایل فوتبال ایران شده‌است.
مجری ثابت برنامه نود عادل فردوسی‌پور هست. او تنها 4 بار اجرا را به عهده نداشته است و در در غیاب او مزدک میرزایی و رضا جاودانی هر کدام دو بار مجری برنامه نود بوده‌اند.
به دلیل ترافیک برنامه‌ها در شبکهٔ سه، ساعت پخش برنامه نود ثابت نیست، اما برنامه معمولاً بین ساعت‌های ۲۲:۳۰ تا ۱ بامداد پخش می‌شود.
اولین قسمت برنامهٔ نود در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۷۸ پخش شد.
برنامه نود در سال ۱۳۷۸ توسط عادل فردوسی‌پور بنیان‌گذاری شد.