بیست و یک روز بعد

‏بیست و یک روز بعد‏ (1395)
‏21 Days Later‏

7
رای شما:
0/10
بر اساس رای 1394 کاربر
91 دقیقه
خانوادگی, درام, فانتزی, کودک و نوجوان
اکران شده در 1396/05/10

خلاصه داستان فیلم سینمایی بیست و یک روز بعد
همیشه همینجوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می‌شدن. اونقدر بارون شدید شد که سیل شهرو گرفته بود. پرنده‌ها دور و بر لونه هاشون جیغ می‌کشیدن. یکی از بچه‌ها قسم می‌خورد خودش دیده خورشید یکی دوبار نورش کم و زیاد شده....

نامزد 1 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
25 امین اثر از 50 فیلم برتر منظوم
آهنگ تیتراژ فیلم بیست و یک روز بعد
مشاهده همه
پخش آنلاین موزیک
دانلود آهنگ

متن آهنگ بیست و یک روز بعد مهدی یراحی

یه گوشه‌ی این شهر یه قصه‌ی کوتاه
یه کوچه‌ی بن بست کنار یه ایستگاه
تنها تو با با من همراه
تنها تو با من همراه
دردامو گرفتی تا خوب باشه حالم
نذاشتی بگیره هوای خیالم
دستات .. آرامشم داد
دستات آرامشم داد
هیشکی نمیبینه بعد از تو میپاشم
پُر میشم از خالی دیگه نمیتونم شکل خودم باشم
آیندمو بی تو ندیده میفروشم
میترسم از دوریت از اینکه برداری دستاتو از دوشم
هیشکی نمیبینه بعد از تو میپاشم
پُر میشم از خالی دیگه نمیتونم شکل خودم باشم
آیندمو بی تو ندیده میفروشم
میترسم از دوریت نرو از آغوشم

تکرار اسمته تموم دفترم
این خونه بعد تو میریزه رو سرم
سایه‌ت کم شه ، بارون میشم
خاموش می‌شه ، آتیشم
هیشکی نمیبینه بعد از تو میپاشم
پُر میشم از خالی دیگه نمیتونم شکل خودم باشم
آیندمو بی تو ندیده میفروشم
میترسم از دوریت از اینکه برداری دستاتو از دوشم
هیشکی نمیبینه بعد از تو میپاشم
پُر میشم از خالی دیگه نمیتونم شکل خودم باشم
آیندمو بی تو ندیده میفروشم
میترسم از دوریت نرو از آغوشم
نمایش بیشتر
آهنگ تیتراژ بیست و یک روز بعد با صدای مهدی یراحی
هنگامه ناهید: فیلم بیست و یک روز بعد، فیلمی حماسی از زندگی و آرزوی نوجوانی‌ست که به خود و پاکی‌اش ایمان دارد. نوجوانی که بین دنیای کودکانه و بزرگ‌سالی مانده. فرزندی از ایران زمین که به راحتی حقش را می‌خورند و هیچ قانونی از او به‌عنوان یک کودک کار و خانواده‌ی در شرف نابودی‌اش کمک نمی‌کند.
علیرضا پورصباغ: نکته جالب فیلم این است که این اثر منحصر به فرد خیال و واقعیت رادر هم می‌آمیزد و از سوی دیگر معضل اجتماعی کلانی را در حوزه بهداشت و خدمات رسانی ،در مقابل مخاطب نوجوان یا بزرگسالش قرار می‌دهد.
ساناز رمضانی: «بیست‌ویک روز بعد» برای یک فیلم اولی بسیار امیدوارکننده است و نویدبخش کارهای بهتر؛ اما چیزی که این فیلم در مفهوم و مضمون خود یادآوری می‌کند، شعاری است که سال‌هاست می‌شنویم؛ سرطان به‌جز درد هزینه دارد. شعاری که شاید همه این‌قدر ملموس آن را درک نکرده باشند.
بابک مهرورز: فیلم جدید محمدرضا خردمندان اگرچه عالی نیست و ضعف‌هایی را به خود می‌بیند، اما ویژگی قصه‌گویی دارد و قهرمان می‌سازد، قهرمانی که مدتهاست در سینمای ایران آن را شاهد نبوده‌ایم.
«محمدرضا خردمندان»، کارگردان فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» این اثر را پر لوکیشن ترین فیلم سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خواند و گفته است:
«این فیلم یکی از پر لوکشین‌ترین فیلم‌های جشنواره است ولی شاید به واسطه نوع فیلمبرداری و داستان کاملاً احساس نمی‌شود. در مورد شخصیت مادر هم، قهرمان داستان مرتضی است.»
فیلم «بیست و یک روز بعد» با وجود زمان پخش نامناسب آن در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، تا روزهای پایانی جشنواره جزو بهترین فیلم‌های جشنواره از نگاه مردم به حساب می‌آمد و با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شده بود.
«مهدی یراحی»، خواننده پاپ، ضمن حمایت از این فیلم در مراسم اکران آن از تماشاگران خواست به خاطر او هم که شده این فیلم را تبلیغ کنند!
سوتی های فیلم بیست و یک روز بعد (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم بیست و یک روز بعد (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم بیست و یک روز بعد
شعار فیلم: حسی که رهایتان نمی‌کند
محصول: حوزه هنری
پخش کننده: حوزه هنری
میزان فروش: 1،201،917،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم بیست و یک روز بعد (از مجموع 80 رای)

ارزش تماشا
8.7
خوش ساخت
8.1
بازیگری
9.0
خلاقانه
8.1
محتوای مناسب
8.9
تفکربرانگیز
8.0
مناسب خانواده‌
8.8
مناسب کودکان
8.2
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم بیست و یک روز بعد (108 بررسی)
مهدی
جذاب لعنتی
اصلا حرف نداره این فیلم. ببینید تا تهش تا بفهمید ۹۵ درصد فیلم‌های ایرانی اصلا شعور انتخاب اسم هم ندارن ولی این داره.
1 لایک
0 نظر
1399/10/08
محسن میرشاه
فیلم خوبی بود خووووووووووووووووووووووووووووووب بوددددددددددد
0 لایک
0 نظر
1399/03/20
حمیدرضا خوش گفتار
محشر وزیبا. دردناک و غمگین. عشق مادر و عشق به مادر. یک فیلم عالی وزیبا. قطعا ارزش تماشا داره.
0 لایک
0 نظر
1398/11/04
خانم حقانی
خیلی فیلم زیبا و احساسی بود و بازی مهدی قربانی عالی بود
آهنگ مهدی یراحی فوق العاده بود
1 لایک
0 نظر
1398/06/11
اسلایم قشنگه یا نه
0 لایک
0 نظر
1398/05/23
یلدا
فوق العاده بود
1 لایک
0 نظر
1398/05/04
راستان
اشک نریختن حین دیدن فیلم کار سختیه
داستان فوق العاده
بازی های خوب
0 لایک
0 نظر
1398/05/03
هدیه
حس از دست دادن مادر تمام بچگی رو از پسرش گرفت یه شبه مرد شد
1 لایک
0 نظر
1398/01/17
سید محمد موسوی
"بیست و یک روز بعد" رئالیسمی قوی در سینمای ایران

اثری که با آن روبرو هستیم در کل یک فیلم سینمایی موفق است. به سه دلیل اصلی و چند دلیل کم اهمیت.
ابتدا فیلمنامه. هم قوی و کم نقص بود و هم اصولی و دارای چارچوب. نویسنده به خوبی قوانین سینما را رعایت کرده و دیالوگ گویی را فدای باقی عناصر نکرده است. حالت رِوایی و شیوه بیان داستان و کنارهم چیدن عناصر فیلم بخوبی رعایت شده است. نویسنده فیلم را به سینمای قصه گو نزدیک کرده است و سعی بر آن داشته تا رسالت هنر را سرلوحه کار خود قرار دهد.
در وهله دوم این فیلم بعد از مدتها یک نوجوان با استعداد را بعنوان قهرمان اصلی معرفی میکند. سالها بود که از قهرمانی نوجوان در یک فیلمِ قوی و ماندگار خبری نبود. من فیلمهایی چون"چکمه(محمدعلی طالبی)باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)بچه های آسمان و رنگ خدا(مجید مجیدی)" و امثالهم را آنقدر دوست دارم که هیچگاه از دیدن آنها سیر نمی شوم. در دنیای ما آدم بزرگها؛ باید باشند کارگردان هایی که فیلم هایی بر اساس بزرگمنشی؛ جسارت؛ نیرومندی و رأفت بی پایانِ کودکان و نوجوانان بسازند و سادگی و بی آلایشی دوران کودکی را به یادمان بیاورند. ساخت یک فیلم بر پایه رفتارهایِ یک نوجوان؛ کاری بسیار خلاقانه بود. کارگردان با این عمل هم قصه اش را تعریف میکند؛ هم اثرگذاری فیلم را شدت می بخشد و هم طیف وسیعی از مخاطبان را به سینمایی قصه گو و واقعیت گرا دعوت میکند.
سومین دلیل هم موضوع فیلم است"مشکلاتِ بیماران سرطانی در ایران". وقتی در پایان فیلم با یک ماجرای جدید مواجه می شویم و کاراکتر مرتضی(علی قربانی) متوجه می شود باید هر سه هفته یکبار برای مادرش دارویِ‌ کند کننده روند سرطان بخرد؛ آثار فاخر سینمای جهان را بیاد می آوریم که بدون باز گذاشتن تهِ فیلم(!!) بیننده را به فکر فرو می برند. این قبیل آثار، دقیقاً در انتهایِ فیلم؛ بیننده را وارد دنیایِ فیلم میکنند بدون اینکه بیخیال پایان بندی شوند و انتهای اثر را رها کنند. من هرگاه اسم این فیلم را می شنوم؛ با خود می اندیشم که مرتضی برای دوره بعدی شیمی درمانی مادرش، چگونه دارو تهیه میکند؟؟
این سه دلیل را اگر در کنار هم بگذاریم میتوانیم بگوییم "کارگردان قصه خود را در قالب یک فیلمنامه قوی بیان کرد.با هوشمندی یک نوجوان را برای روایت این قصه انتخاب کرد. و به یکی از مهمترین و زجرآورترین معضلات جامعه ایران پرداخت اما بیننده را افسرده و بیحال رها نکرد." این یعنی سینمای قصه گو که میداند چگونه وامدار سینمای مؤلف باشد.
درکل این قبیل آثار = آشتی دوباره مخاطب با سینمای ایران:)
6 لایک
0 نظر
1397/12/08
مشاهده بررسی‌های بیشتر