چهارراه استانبولدانلود قانونی فیلم

‏چهارراه استانبول‏ ( 1396)
‏ISTANBUL JUNCTION‏

6.9
رای شما:
0/10
بر اساس رای 513 کاربر
100 دقیقه
درام
اکران شده در 1397/02/12

خلاصه داستان فیلم سینمایی چهارراه استانبول
این فیلم به داستان آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و شهادت آتش‌نشانان عزیز کشورمان می‌پردازد.

برنده 2 و نامزد 5 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر
66 امین اثر از 50 فیلم برتر منظوم
آهنگ تیتراژ فیلم چهارراه استانبول
پخش آنلاین موزیک
دانلود آهنگ

چهارراه استانبول

آهنگ تیتراژ چهارراه استانبول با صدای علیرضا قربانی
مصطفی وثوق‌کیا: «چهارراه استانبول» البته در ادای دین به شهدای آتش نشان پلاسکو موفق عمل کرده است. مهدی پاکدل در نقش رئیس گروه آتش‌نشان بسیار موفق عمل کرده است. جلوه‌های ویژه فیلم با توجه به تصاویر موجود از این واقعه قابل قبول از کار درآمده و صحنه‌های هیجان و اتفاقات این ماجرا کاملا به مخاطب منتقل می‌شود.
سعیده نیک اختر: حیف همه زحمت‌هایی که صرف جلوه‌های ویژه‌ی سوختن پلاسکو شده است. انگار حادثه‌ی ریزش ساختمان وسط فیلم گذاشته شده است که توجه و همدردی مردم را جذب کند و بعد رهای‌شان کند. بعد هم با چند شعار کم‌رنگ و وصله‌خورده دهان مخاطب را ببندد که پلاسکو خیلی وقت است با جنس‌های چینی ریخته است و این شما هستید که خبر ندارید!
مدیسا مهراب پور: «چهارراه استانبول» را می‌‌توان در میان آثار کیایی ضعیف‌ترین و شلخته‌ترین آن‌ها دانست. چراکه کارگردان تمرکزش را روی داستان اصلی فیلم و قهرمانانش نمی‌گذارد و وسط درام می‌خواهد از جان‌نثاری آتش‌نشان‌ها و انتظار بی‌پایان خانواده‌های داغ‌دیده هم بگوید و تماشاگر را به‌واسطه آن متأثر کند.
حسین ساعی‌منش: «چهارراه استانبول» قبل از هر چیز، یکی دیگر از فیلم‌های مصطفی کیایی است. شبیه به بقیه فیلم‌هایش، مخصوصا فیلم‌های آخر. با همان سر و شکل و با همان نوع نگاه به شخصیت‌ها. دوباره چند تا جوان آسمان‌جل در مرکز ماجرا هستند که چون حق‌شان که اصلا معلوم نیست چیست، توسط پسرحاجی، قمارباز، مسؤول، کارخانه‌دار و امثال اینها خورده شده، اجازه دارند هر کاری بکنند.
18 بهمن ماه سال 1396 «حسین امیدی»، بازیگر فیلم سینمایی «چهارراه استانبول»، طی مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌های داخلی، در رابطه با داستان این فیلم گفت:
« فیلم سینمایی «چهارراه استانبول»، درباره حادثه پلاسکو نیست و بیشتر درباره ۲ جوان تهرانی است که دنبال راهی می‌گردند تا از بدبختی‌هایشان فرار و چک‌هایشان را پاس کنند و این داستان به حادثه پلاسکو گره می‌خورد پس اگر از این زاویه نگاه کنیم فیلم توانسته کار خودش را به درستی انجام دهد.»
فیلم سینمایی «چهارراه استانبول»، چهارمین تجربه بلند «حسین امیدی»، بازیگر این فیلم پس از فیلم‌های؛ «یک داستان عاشقانه» و «شب بیرون» است.
با وجود اینکه «تینو صالحی»، بازیگر فیلم سینمایی «چهارراه استانبول»، دارای صدایی «بم» است، ولی وی این نوع صدا را دوست ندارد و برای نزدیک شدن به نقشش استفاده می‌کند.
گاف های فیلم چهارراه استانبول (0 گاف)
(سحر دولتشاهی): فرنگیس: اون ساختمان ریخته انوقت فقط همه پشیمونن از شهردار و وزیر و وکیل بگیر تا مالک و مستاجر،ولی خیالت راحت یه سال دیگه همه همه چیز یادشون میره حتی این آتش نشانای بدبخت رو که جونشون رو دادن.
(بهرام رادان): من تحقیق کردم اون کسی که داره تا لباس زیرش هم مارک دار میپوشه
جزئیات بیشتر از فیلم چهارراه استانبول
محصول: نوین کارن فیلم
پخش کننده: فیلمیران
میزان فروش: 3،057،874،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم چهارراه استانبول (از مجموع 57 رای)

ارزش تماشا
9.0
خوش ساخت
8.2
بازیگری
8.1
خلاقانه
8.8
محتوای مناسب
7.4
تفکربرانگیز
6.5
مناسب خانواده‌
8.4
مناسب کودکان
4.3
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم چهارراه استانبول (100 بررسی)
ریحانه
فیلم خوبی بود.ارزش یک بار دیدن رو داره و خسته کننده هم نیست.علاوه براین خوش ساخت هم هست
0 لایک
0 نظر
3 روز قبل
یونس
سلام به منظومی ها !
فیلم چهار راه استانبول بر خلاف آثار کیایی نزولی ضعیف برای آثار کاری خودش به رقم زد ...
شروعی برای استارت یک اثر مستند گونه با فیلمنامه ای گنگ ، گنگ به معنای تکرار دوباره یک حادثه بدون هیچ درک منطقی از جذب مخاطب به ادامه و تماشا کردن فیلم !
گویا مخاطب تنها و تنها میتوانست از روابط بین شخصیت های فیلم و رد و بدل کردن احساسات و دیالوگ های آن به ادامه فیلم بنشیند !
احساساتی که فقط برای تکرار یک حادثه یا فاجعه گفته میشدند ...

آیا فیلم برای مخاطب باید یک اثر شروع کننده باشد یا یک فیلم تکراری و تکرار کننده ؟! داستانی برای نشان دادن داشته باشد یا پنهان کردنی پشت یک حادثه ؟! چیزی که ما در فیلم شاهد بودیم ...

فارغ از همه بحث ها آیا فیلمساز برای نشان دادن یک فیلم به اصطلاح مستند گونه ، نیاز به بیان احساسات شعارگونه دارد ؟ یک فیلم مستندگونه باید واقعیات و اتفاقات را جلوه دهد نه اینکه بخواهد مخاطب را برای اتفاقات بازخواست کند !!!

و سوال دیگر و مهمترین سوال اینکه آیا پلاسکو یک حادثه طبیعی بوده است یا یک جنایت ؟ جنایتی که مخاطب را به برداشت از طبیعی بودن آن برمی دارد ؟
قطعا اگر سوال آمد که ضعیف ترین فیلم کیایی چیست ! مطمئن باشید که چهار راه استانبول ....
8 لایک
15 نظر
2 ماه پیش
Amir
خوش برگشتی !!
1 لایک
2 ماه پیش
سید
یووووووونس بالاخره برگشتی!
چقد منظوم بدون تو سوت و کور بود خیلی خوشحالیم
درباره چهارراه استانبولم باهات موافقم
1 لایک
2 ماه پیش
فاطی♡
سلام آقا یونس
خوش برگشتید😊
1 لایک
2 ماه پیش
راد شهبازی
کاملا موافقم ؛ همینطور که خوشحالم دوباره می‎‌بینمتون !
1 لایک
2 ماه پیش
یونس
ممنون از همگی 🙏🙏
1 لایک
2 ماه پیش
فریبا
سلام
خیلی خوشحالم که برگشتید
1 لایک
2 ماه پیش
رادین
بعد از 2 ماه خوش اومدی !
1 لایک
2 ماه پیش
عسلی
واقعا خوش برگشتید!!
چه خوبه که دوباره شما رو تو منظوم میبینم:)
1 لایک
2 ماه پیش
عسلی
با بررسی تون خیلی موافقم.
0 لایک
2 ماه پیش
علی فیلم بین
تبریک بازگشت ات یونس خان. :)
1 لایک
1 ماه و 4 هفته پیش
یونس
بازهم ممنون از همگی ...
1 لایک
1 ماه و 4 هفته پیش
سامان راحمی
سلام
به نظرم در درک مضمون فیلم دچار اشتباه شدید...کیایی به هیچ وجه قصد ساختن فیلمی مستندگونه نداشته و هیچ قصدی هم برای کالبدشکافی حادثه ی پلاسکو و پاسخ به پرسش طبیعی/جنایت بودن واقعه نداشته. همونطور که از کارهای سابقش بر میاد، کیایی فیلمسازیه با دغدغه های ساده ی اجتماعی که توی این فیلم حادثه ی پلاسکو رو صرفاً بستری برای اتصال چند داستان قرار داده (و البته بنا به روال روز هالیوود که در ایران نادره اشاره ای، نه خیلی گذرا، به یک رویداد حساس معاصر می کنه) اتفاقاً انتخاب حادثه ی پلاسکو با توجه به دغدغه ی این فیلم که عدم مدیریت و حمایت از تولیدکننده های داخلیه بسیار هوشمندانه ست. از اونجایی که یقیناً هزاران داستان ناگفته در دل هریک از واحدهای پلاسکو (یا کلا هر ساختمانی به عنوان یک لوکیشن رایج در طرح های اپیزودیک یا چندپیرنگی) میشه متصور بود این انتخاب به عنوان زمینه ای برای تعریف یک داستان خیالی و در عین حال نه آنچنان دور از ذهن، هوشمندانه تر هم نشون میده. (به عبارت ساده تر: کیه که بگه همچین داستانی نمی تونسته وجود داشته باشه؟ هیچکس!) به این ترتیب چند قدم به باورپذیرتر شدن یک داستان خیالی برای مخاطب نزدیکتر شده که به نوبه ی خودش در راستای تأثیرگذاری هر چه بیشتر پیام و بیانیه ی اجتماعی/اقتصادی/سیاسی فیلمه. بیانیه ای که در بخش پایانی فیلم از زبان کاراکتر رادان می شنویم، مبنی بر عدم توجه/توجه دیرهنگام و بی فایده ی مسئولین که نوشداروییه پس از مرگ سهراب.
در عین حال در بازسازی فضای ساختمون خیلی ظریف عمل کرده و با در نظر داشتن بضاعت سینمای ایران به خوبی و به جا از جلوه های ویژه ی کامپیوتری استفاده کرده به نحوی که توی ذوق بیننده نمی زنه (اتفاقی که با صرف بودجه ای هنگفت برای فیلم محمد رسول الله مجیدی نیفتاد). در خلال روایت ماجرای پلاسکو هم به نحوی که خیلی از روایت اصلی دور نشه نقبی به سوء مدیریت بحران و معضلاتی از قبیل ناهنجاری های فرهنگی (فرصت طلبی در رانندگی و سد معبر با فیلمبرداری و...) می زنه، معضلاتی که بارها و بارها ازشون شنیدیم و گوشمون ازشون پر شده و دقیقاً به همین دلیل برای کارگر افتادنشون در ذهن مخاطب باید احساساتش رو با نمایش آنچه که می تونه باشه تحریک کرد که اتفاقاً در این مسیر هم خیلی درست و به اندازه و به طوری که وارد وادی گزافه گویی و شعار دادن نشه عمل می کنه که همه و همه نشان از هوشمندی و انسجام در کارگردانی کیایی داره.
از طرفی یکی از مزیت های فیلم های کیایی به طور کلی، من جمله همین فیلم، پوشش خلأییه که امروزه به شدت در سینمای ما حس میشه و اون هم چیزی نیست جز فقر هیجان و فیلم های سراسر کسالت آور و تکراری که توی همین مورد فیلم های کیایی چند-هیچ از بقیه جلو می افتن. (موضوعی که طی جشنواره ی فجر، الیور استون به درستی و تیزبینانه و صریح به ش اشاره می کنه).
در ضمن به نظرم ضعیف ترین فیلم کیایی بارکده که حالا اینجا دیگه جای بحث در موردش نیست.
1 لایک
1 هفته قبل
یونس
سلام .
من فکر میکنم اثر چهار راه استانبول یک اثری است که نساختن آن قطعا تاثیر گذاری بیشتری میتوانست در ذهن مخاطب داشته باشد .
در ابتدا فیلم روندی کاملا نرمال را به همراه داشت که آرام آرام سعی میکرد خودش را به نقطه اوج داستانی حادثه پلاسکو بود نزدیک کند و با چیدمان پیش زمینه ها برای وقوع این حادثه را در قالب یک داستان ارائه کند . فراموش نکنید که چهار راه استانبول کیایی نمیخواست فیلمی مستند بسازد ، میخواست محتوایی مستند گونه را در تایم مشخصی از فیلم پیاده کند .
با توجه به گفته شما که تا حدودی با اون موافقم فیلم توانست حرف های خود را که در یک قاب به نام حادثه پلاسکو بود را بزند و از آن شیره ای به نام فقر ، آسیب های اجتماعی ، بیکاری ، مسائل سیاسی و هر چیز دیگری که بشود برای آن نام گذاشت انجام داد اما واقعا ناموق در بعضئ عمل کرد .
با تکرار حوادث و بازی با احساسات افراد نمیشود تاثیرگذاری بر مخاطب را چندان کرد ، تنها و تنها میتوان به هرسمت هدایت کرد . فیلمی که فقط شعارهایی میدهد که همه آنان دروغ است را آیا میتوان باور کرد و آن را هضم کرد ؟! واژگانی که به هم متصل شده اند و از دهان بازیگران در فیلم خارج میشود که میگویند : پلاسکو الان پایین نریخت ، زمانی پایین ریخت و مرد که امثالی پیدا شدند و از جنس ایرانی حمایت نکردند و یک سری هم مجبور شدند برای بقای کسب و کارشان برچسب های ترک رو بر روی کالای ایرانی بزنند :))))
حداقل کمی این یاوه گویی هایی که در صدا و سیما همیشه زیرنویس میشود را در فیلم اندکی کاهش دهید :///
1 لایک
1 هفته قبل
یونس
به عبارتی دیگر میتوان گفت : برای تولید اثر های سفارشی و اسپشیال در فیلمها مخاطب را با مستقیم بی هوش نمیکنند بلکه آن را در ابتدا خمار میکنند تا در انتهای اثر معتاد تحویل دهند :|♢♢|
1 لایک
1 هفته قبل
سامان راحمی
جمله های به ظاهر قلمبه سلمبه تنها زمانی مشکل زا هستن که برای بیانشون مقدمه چینی درستی صورت نگیره که مثال بارزش هم بعضی کارهای تهمینه میلانی مثل «تسویه حساب»ـه. غیر از اون ما نمونه هایی از این دست دیالوگ ها رو در فیلم های قهرمان پرور روز هالیوود هم به وفور شاهد هستیم. برای مثال بعضی از دیالوگ های نه آنچنان عمیق کاراکتر جوکر در شوالیه ی تاریکی که اتفاقاً برای حفظ وجه جادوی سینما در فیلم هایی که قصد حفظ فاصله با سینمای مستند رو دارن (از جمله همین چهارراه استانبول) ضروریه و هیچ اشکالی نداره. ولی مخاطب ایرانی تحت تأثیر فضای فیلمی مثل شوالیه تاریکی این دست جملات رو اونجا می پسنده در حالی که از طرف مقابل تحت تأثیر دلزدگی از فضای فرامتنی تبلیغات داخلی (مثل همینی که گفتین از این دست جمله ها توی صدا و سیما فراوونه) به ناحق نسبت به نمونه های داخلی و از قضا پرداخت شده ی این جملات موضع می گیره.
0 لایک
1 هفته قبل
امیرمسعود کاری
( مال باخته ) ببخشید اشتباه شده
0 لایک
2 ماه و 1 هفته پیش
تهمینه میتونم بگم ۳ بار این فیلمو دیدم
0 لایک
0 نظر
2 ماه و 3 هفته پیش
دهدشت
خدایی قانع باشید با این وضعیت ارشاد و سازمان سینمایی و سانسور
0 لایک
0 نظر
2 ماه و 4 هفته پیش
مهدی
فیلم به هیچ وجه شعاری نیست فیلمساز واقعیت را درباره کالا ایرانی گفته است ریت تند و فیلمنامه خوب جزیی از شاخص های فیلمهای مصطفی کیایی است
0 لایک
3 نظر
3 ماه پیش
راد شهبازی
شعار مگر چیزی غیر از این است که بهرام رادان هنگام رد و بدل کردن دیالوگ هایی مثلا عاشقانه با همسرش ، ناگهان بگوید ( پلاسکو الان نسوخت ، زمانی سوخت که جنس های چینی وارد کشور شد...)
این جمله را خورده گنگستر بدبختی می گوید که به قدری کثیف است که حاضر است برای فرار از دست طلبکارارنش دست به هر کاری بزند ! این جمله چیزی جز شعار فیلمساز نیست ...
بنده اسم این را شعار نمی گذارم ، ابتذال و بی احترامی فیلمساز به بیننده می دانم !!! کیفیت خود فیلم و سواستفاده‌هایی که از فاجعه پلاسکو تنها برای احساساتی کردن بیننده شده هم که دیگر نیاز به توضیح نیست ...
4 لایک
3 ماه پیش
محمودانتظامی
کاملا موافقم
0 لایک
2 ماه و 3 هفته پیش
امیرمسعود کاری
اوه اقتصاد ما خیلی بالا هست ؟ اصلا شما راست می گید ولی من هم نظر نیستم چون از ساخته مصطفی کیایی نمیشه گذشت ...
و اون هم الآن که داره تاریخ این حادثه رو بیان می کنه ، به هر حال به نظر من اصلان نباید به شعار های این فیلم فکر کرد ، شما فقط اتفاقات رو درک کنید ولی شعار فیلم هم قابل قبول هستش
0 لایک
2 ماه و 1 هفته پیش
ممدرضا
قبل از دیدن فیلم خودم را آماده کرده بودم که یک فیلم با ریتم تند (مثل بقیه کارهای کیایی) ببینم.
و خوشبختانه این اتفاق افتاد.

اما تنها نکته مثبت فیلم ریتم تند بود...
نیمه اول فیلم تا آتش گرفتن پلاسکو را دوست داشتم اما بعد از آن مثل آدمی که بسیار تند دویده و حالا به نفس نفس افتاده فیلم به نفس نفس افتاد
و دقیقا بعد از آن یک لحظه فکر کردم چرا انقدر شلوغ؟؟
چرا خرده داستانهایی که هر کدام لحن خاصی دارند و هیچ کدام ربطی به هم ندارند؟؟
داستان در مورد پلاسکو بود یا چیزهای دیگر؟
داستان دیه گرفتن چه ربطی به پیشبرد داستان دارد؟
و آن دیالوگ های شعاری در مورد جنس ایرانی وسط این همه هرج و مرج...

به نظرم کیایی میخواست به اجبار با پرداخت موقعیتهایی در مورد جامعه و به خصوص پلاسکو مخاطب را مجبور به برانگیخته کردن احساساتش کند که ناموفق بوده...

5 لایک
0 نظر
3 ماه پیش
مشاهده بررسی‌های بیشتر