نظرات مردم (2 نظر)
سهیل
"....پدر نیز مانند مادر،فعل است. شوهرت ((چودی))،باید هر آنچه را بیولوژی به او اجازه می دهد، انجام دهد و هر دو خوب میدانیم که بیولوژی مردان هر کاری جز زایمان و شیر دادن را مجاز کرده است. گاهی مادر ها آنقدر خود را درگیر انجام دادن همه کارها می کنند که خود بی آنکه بدانند درکاهش مسئولیت های مرد خانه همدست میشوند.....دست از کمال گرایی بردار و حس وظیفه شناسی افراطی را کنار بگذار...هر کدام در مراقبت از کودک سهم مناسبی بردارید،البته معنای سهم مساوی به خود شما بستگی دارد و باید خودتان درباره آن به توافق برسید،و به نیاز های یکدیگر توجه برابر نشان دهید.و لطفا واژه کمک را از جملاتی که در مورد شوهرت میگویی ،حذف کن. وقتی او از دخترتان مراقبت میکند،به تو کمک نمیکند بلکه کاری را انجام میدهد که باید انجام دهد. وقتی زن ها میگویند که پدر ها کمک میکنند،ناخواسته این پیام را منتقل میکنند که مراقبت از کودک در قلمرو وظایف زنان است که برخی پدر ها با شجاعت وارد آن میشوند،اما اینطور نیست. تو و شوهرت هر دو با هم انتخاب کرده اید که کودکی را به این دنیا دعوت کنید، پس مسئولیت این کودک به طور مساوی متوجه هردو شماست و هیچ یک قرار نیست به خاطر این مسئولیت پذیری تشویق یا تحسین شود....."

"...به دخترت بیاموز که چیزهایی به نام نقش های جنسیتی، مزخرفاتی بیش نیستند. هرگز به او نگو که باید این کار را انجام دهد یا آن کار را انجام دهد، چون او دختر است. عبارت “چون تو دختر هستی”، هرگز دلیلی برای هیچ چیزی نیست؛ هیچ چیزی...."

نوشته هایی از چیماماندا آنگوزی آدیشی فعال حقوق زنان اهل نیجریه در کتاب مانیفست یک فمینیست... که در این کتاب سعی میکند در 15 پیشنهاد،دوستش را که به تازگی صاحب فرزندی شده را در امر تربیت فرزند راهنمایی کند.
این را نوشتم در جواب فیلم بالا که قصد داشت به دوش کشیدن تمام(یا عمده) سختی های زندگی را خصیصه یک زن قهرمان قرار دهد.
هر دو( خانم آدیشی و سخنران جیوگی)،در یک جامعه سنتی و واپسگرا به دنیا آمده و جامعه پذیر شدند و لیاقت خود را تعیین کردند.
2 لایک
1 نظر
1397/07/17
یونس
#شعور_کسب_کردنی
#نه_به_شعور_تحمیل_شده
#نه_به_مدعیان_شعور
#نفرین_به_تفکیک_کردن_های_جنسیتی
#نه_به_رسانه_...
#تفکر_های_فکری
#نه_به_تفکرات_آموزشی !
2 لایک
1397/07/17