ورود
سینما و تلویزیون
تلویزیون
سریالهای در حال پخش
برنامههای در حال پخش
بهترین سریالهای ایرانی
بهترین برنامههای تلویزیونی
سریالهای شبکه آیفیلم
جدول پخش
سینما
فیلمهای در حال اکران
به زودی در سینمای ایران
بهترین فیلمهای ایرانی
داغترین آثار
جدول فروش
نمایش خانگی
جدیدترین آثار نمایش خانگی
به زودی در نمایش خانگی
سینما و تلویزیون جهان
روی پرده هالیوود
به زودی در سینماهای آمریکا
سریالهای خارجی در حال پخش
بهترین فیلمهای خارجی
بهترین سریالهای خارجی
لیست 250 فیلم برتر IMDb
تحریریه
خبر
اخبار روز
اخبار اینستاگرامی
اخبار آثار در حال ساخت
تحلیل و گزارش
ترین ها
گزارش
VOD
معرفی فیلم
مطبوعات
نگاه مردم
نقد و بررسی
نقد فیلم ایرانی
نقد سریال ایرانی
نقد برنامههای تلویزیون
نقد فیلم خارجی
نقد سریال خارجی
لیست پیشنهادی
لیست معرفی هنرمندان
لیست معرفی آثار
گالری
گالری ویدئو
آخرین ویدئوها
ویدئوهای سینما
ویدئوهای تلویزیون
ویدئوهای هنرمندان
ویدئوهای اختصاصی
گالری عکس
آخرین عکسهای خارجی
گالری عکس فیلمهای روی پرده
گالری عکس آثار نمایش خانگی
گالری عکس سریالهای روی آنتن
گالری عکس هنرمندان محبوب
هنرمندان
هنرمندان ایرانی
داغترین هنرمندان
بیوگرافی بازیگران ایرانی
هنرمندان روی پرده
هنرمندان روی آنتن
هنرمندان نمایش خانگی
هنرمندان ایرانی متولد امروز
هنرمندان خارجی
داغترین هنرمندان خارجی
بیوگرافی بازیگران خارجی
هنرمندان خارجی روی پرده
هنرمندان خارجی روی آنتن
هنرمندان خارجی متولد امروز
اینستاگرام هنرمندان
جدیدترین پست ها
محبوبترین بازیگران ایرانی اینستاگرام
جشنواره
کاربران
رتبهبندی کاربران
برترین کاربران کل
برترین کاربران هفته
بررسی
جدیدترین بررسیها
محبوبترین بررسیهای هفته
محبوبترین بررسیهای کل
لیست
جدیدترین لیستها
محبوبترین لیستهای هفته
محبوبترین لیستهای کل
منظوم حرفهای
ورود
عضو منظوم نیستید؟
ثبت نام
کنید.
همه
هنرمندان
سریال ها
فیلم های سینمایی
جستوجوی پیشرفته »
دیدن تمام نتایج برای
""
»
بابک
دنبالکنندگان
0
دنبال میکند
0
دنبال میکنید
دنبال کردن
دنبال نکردن
عضویت از فروردین 1395
ستاره
14
بررسی
5
لیست
0
مشارکت
0
لایک
17
پروفایل
فعالیتها
فیلمها
بررسیها
مشارکت
لیستها
پسندها
شبکه
فیلتر نظرات: نقد
×
بررسی
نظرات
فیلتر:
مرتبسازی بر اساس
جدیدترین نظرات
محبوبترین نظرات
پربحثترین نظرات
فیلتر نظرات
بررسی
لیست
هنرمند
خبر
نقد
اعمال
نقد
|
Excuse’ moi نقد مسعود فراستی ...
1395/07/09
قطعا بهترین نقد نیست چون یه نقد تعصبی هست
بعضی جاهای نقد کاملا درست و به جا هست
اما خیلی جاها، مشکلی هست که خود فراستی داره، و این که کلا سینمای مدرن بدش میاد
"دوربین روی کول با لرزشهای شدید، عماد را در راه پلهها دنبال میکند. این دوربین- که گویی در گهوارهای در حال حرکت است- اجازه نمیدهد تمرکزی داشته باشیم و صحنه را درست نظاره کنیم. حس تنش و اضطراب را نیز زایل میکند"
خودتون قضاوت کنید جمله بالا رو، فراستی رو یه سری چیزها حکم قطعی صادر میکنه، دوربین روی دست تو شاهکارهای سینمایی هم میگه بی سوادی کارگردان، در حالی که تو سینمای امروز قطعا دینامیک بالای دوربین روی دست تاثیر بسیاری برای افزایش تنش و درگیر کردن ذهن مخاطب داره
قسمت دیگه حرف های فراستی
"غافلگیری از بین میرفت، اما در عوض ما از عماد جلو میافتادیم و "چه" حل میشد و "چگونه" مطرح. آن وقت تعلیق میتوانست به جای غافلگیری شکل بگیرد. البته تعلیق که جوهر سینما– و درام– است بلدی میخواهد و کار هر کسی نیست"
مشکل این جاست که تنها متر فراستی هیچکاکه، رو همین حساب به فیلم شاهکار "12 مرد خشمگین"
نمره صفر میده، و به فیلم کوچه بی نام نمره بالاتری میده!!!! چرا؟ چون که به طبق فرمولی که فراستی چیده، 12 مرد خشمگین تعلیق نداره، غافلگیری داره، پس فیلم بدیه... رو همین منطق خشکش هم به به فیلم های شاهکار نولان و تارانتینو، که همه منتقدهای با سواد دنیا قبولش دارن، میگه آشغال...
بعد فکر میکنه فرهادی کارگردان بی سوادیه که فقط چون نیش و کنایه میزنه به شرایط اجتماعی ایران و به زعم خودش سیاه نمایی ایران رو کرده، پس بهش جایزه میدن، با خودش هم فکر نمیکنه، نولان و تارانتینو هم سیاه نمایی ایران رو کردن مگه که فیلم هاشون تو دنیا بازخورد مثبت داره، ولیفر خودش اونا رو بی سواد خطاب میکنه؟ مگه فیلم ساز سیاه نما کم تو ایران داریم؟ چرا به اونا جایزه نمیدن؟
2
لایک
نقد
|
فرصت طلایی متوحش نشان دادن جن...
1395/07/09
ما که نفهمیدم بالاخره دلواپاسا نظرشون چیه؟
یکی میگه، توش نشون داده که جوری بی غیرت باشیم و در برابر تجاوز کاری خیلی غربی کنار بیام با قضیه
یکی میگه فرهادی نشون داده که آدم های غیرتی هیولا هستن
.
.
.
تو رو خدا چون فرهادیه تعصبی نقد نکنید
بله فیلم فرهادی از فیلم های قبلی خودش ضعیف تر بوده، و در رقابت با خودش شکست خورده، ولی کماکان فیلم های فرهادی بهترین فیلم های ایرانه...
بعدش هم حتی خود هالیوود اینقدر تلاش نمی کنه چهره آمریکا رو به طور کاذب خوب نشون بده، که شما تلاش دارید، اونا فقط یه سری فیلم هیرویی نوجون پسند هستن که مورد توجه هم نیستن و گرنه فیلم اجتماعی بسیار سیاه در مورد اعتیاد و فقر هم آمریکا زیاد داره
شک ندارم اگه " مرثیه ای برای یک رویا " رو یه کارگردان ایرانی تو ایران می ساخت، فراستی و نوچه هاش به بی غیرتی و سیاه نمایی و وطن فروشی فیلم رو متهم میکردن
1
لایک
نقد
|
سست، بیتعلیق، خندهدار و درو...
1395/07/09
این که میگیرد فرهادی سکوت کرده و به این اتهام پاسخ نداده دروغه
فرهادی هر تریبونی داشته رد کرد این موضوع رو
0
لایک
نقد
|
فروش فروشنده، مدیون نخل طلای ...
1395/07/01
اقدام نکردن قانونی که مشخصه، رعنا گفت نمی خوام جلوی پلیس و افراد غریبه در مورد این موضوع صحبت کنم، حتی به دوستانشون هم به دروغ گفتن رعنا زمین خورده تو حموم، دلیل اقدام نکردن قانونی ، آبرو بود.
پیرمرد هم با سیلی خوردن قلبش واینساد، مدت ها تو اتاق حبس شده بود، و از قبل حالش بد بود، پیرمرد قرص مصرف میکرد، سیلی ربطی به مردنش نداشت
این 2 تا ایراد بی خود بود
1
لایک
نقد
|
بچه کف بازار!
1395/06/25
خب ، بدون شک اگه شهاب حسینی تو این فیلم، برخورد شدید تری نسبت به متجاوز داشت، همین شهبازی میومد نقد می کرد، که ببین ، این با نشون دادن عکس العمل شدید شهاب حسینی ، میخواست نشون بده ، آدم های غیرتی ، خشن هستن
کلا تو ایران نقد کردن سیاسی هست
1
لایک
نقد
|
یک فیلم تمام قد معمولی است
1395/06/13
چندان با نقد موافق نیستم، این که بگی چرا فرهادی داستان رو طوری نچید که فلان فلسفه رو داشته باشه، یا چرا جامعه سکولار شهری کارش رو با حکومت مذهبی پیش نمیبره، یا چرا جامعه سکولار شهری خودش مشکلاتی داره... اینا واقعیت جامعه هست، هم جامعه سکولار شهری ایران پر از مشکله ، هم ارتباطش با حکومت ، و حکومت با مردم سکولار، هم ارتباط سکولار ها با مذهبی ها ... همه این ها خودش مشکلات داره در واقعیت جامعه ایران، فلسفه ای هم پشتش نیست اصلا
این که فرهادی هر جور دیگه ای فیلم بسازه ، که توش طرفداری از قشر خاصی باشه، یا بگه الزاما فلان حرف درسته که من میزینم، خب اون وقت فیلمش نه تنها در حد بادیگارد حاتمی کیا میاد پایین، بلکه در حد ده نمکی میشه فیلم هاش
هنر فرهادی، زیستن در واقعیته، واقعیت جامعه ای که هست، که نه جامعه تخیلی
0
لایک
نقد
|
از کریس کایل تا احمد متوسلیان
1395/05/21
یه نقد دلواپسانه دیگه
ما نفهمیدیم، بالاخره قهرمان سازی مثل ایستوود خوبه یا بده ؟
اگه مثل فیلم های هالیوودی قهرمان سازی پر از مبالغه بود، که اصلا همه این فیلم رو نقد میکردن ، که چرا مبالغه کردی؟ اصلا همون فیلم های هالیوودی نقطه ضعفشون همین مبالغه بی حساب کتابه، که فیلم رو به دید مخاطب مسخره میکنه
تازه این فیلم جنبه مستند داره، همش با نریشن واقعی ، دوستان و آشنایان متوسلیان پیش میره، تو فیلم گفته میشه، متوسلیان بچه آروم و ساکتی بوده، این منتقد چه جوری فیلم رو دیده آخه، که ازش بچه ای بزن بهادر برداشت کرده؟
تازه تو واقعیت ، احمد متوسلیان تو گوش شهید وزوایی هم میزنه، جلوی جمع ، که این تو فیلم سانسور میشه
برخلاف گفته شما، به جنبه مهربانانه ، متوسلیان تو سکانس های مختلف فیلم ، تاکیید ویژه میشه، یه لحظه یه نفر جلو صورتشو گرفته، دیگه کل فیلم رو منتقد کوبونده، واقعا مسخره است
ملت تو سینما با فیلم گریه میکنن، این آقا میگه فیلم ارتباط برقرار نمیکند
همه خوبی این فیلم اینه، که یه قهرمان واقعی و خاکی نشون داده، طبق واقعیت، وگرنه قهرمان اغراق شده ، مسخره زیاد داشتیم تا الان، که نصف تاثیر این فیلم هم نداشته
0
لایک
نقد
|
انبوه نابسامانی ناگزیر!
1395/05/21
متاسفانه یه نقد فاشیستی و غیرمنصفانه دیگه...
دیگه هر فیلمی در مورد طبقه ضعیف جامعه باشه، بهش میگن سیاه نمایی...
جالب این که فیلم پایان کاملا روشن و امیدوارنه ای داره، ولی منتقدینی که میخوان اصلا فقر تو فیلم نباشه، یا فقر تو ایران انکار بشه، پایان فیلم هم نمیبینن، یا در موردش اصلا نمیگن!
ایرادهای مسخره، این که مادر نشانه همه خوبی ها و پاکی ها باشه، فقط یه سمبل فانتزی و آرمانگرایانه هست، وقتی یه جامعه خراب ، همه افراد و از جمله مادرها هم توش مقصر هستن، تو شهرستان خودمون(اسم نمیبرم)، تا چند سال پیش ، تریاک کشیدن نشونه مردانگی بود، و اگه مردی تریاک نمیکشید، مایه ننگ بوده، و همین مادران هم تریاک ها رو نگه داری میکردن، و به بچه هاشون افتخار میکردن. اگه ما مشکلی نداریم پس چرا جهان سومیم، همین انکار کردن، باعث شده کارگرها مظلوم تر از همیشه تحت فشار قرار بگیرن
این که بگیم در مورد مشکلات جامعه فیلم ساخته نشه، و برچسب سیاه نمایی زده بشه، واقعا مسخره است، چون پیام فیلم اینه، که با همه مشکلات ، آینده روشنه، ولی منتقدهای فراستی رنگ، پیام واقعی فیلم رو تحریف میکنن
یا مثلا فراستی تو محله ثروت مند مهرشهر کرج زندگی میکنه، که اونجا خرج سگ نگهبان هر خونه تو یه ماه ، بیشتر از یه خانواده ضعیف تو اطراف کرج هست، بعد میگه فیلم سیاه نماییه
دروغ دیگه ای هم که میگن، اینه که کشورهای دیگه دنیا فیلم سیاه نمایی(به گفته خودشون) نمیسازن، در حالی که مثال نقضش زیاده ، حتی تو هالیوود ، فیلمی مثل مرثیه ای برای یک رویا ساخته میشه، که حتی امید فیلم ابد و یک روز رو هم نمیده توش
0
لایک
نقد
|
بهترین فیلم رئیسیان
1395/01/03
یه فیلم مزخرف و بسیار بسیار بد ، با قصه گویی ضعیف
0
لایک
بیوگرافی بابک
بابک هنوز متنی برای معرفی خودش ننوشته است.
ستارهها
14
دنبالکنندگان
فعالیتهای اخیر
بابک
فیلم سینمایی
اکسیدان
را بررسی کرد.
1396/03/31
بابک
فیلم سینمایی
اکسیدان
را ارزیابی کرد.
1396/03/31
بابک
نظر
حامد عابدی
را پسندید.
1395/12/07
بابک
فیلم سینمایی
خوب بد جلف
را بررسی کرد.
1395/12/04
بابک
فیلم سینمایی
خوب بد جلف
را ارزیابی کرد.
1395/12/04
وارد منظوم شوید
ثبت نام کنید
رمز عبور را فراموش کرده ام
در منظوم ثبت نام کنید!
قبلا ثبت نام کردم، ورود به منظوم
تایید شماره موبایل
ادامه فعالیت شما در منظوم منوط به تایید شماره موبایل است
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
شماره تلفن را اشتباه وارد کردید؟
بازگشت
بازیابی رمز عبور
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
شماره تلفن را اشتباه وارد کردید؟
بازگشت
رمز عبور جدید
یک رمز عبور جدید برای خودتان انتخاب کنید
دعوت به منظوم
دوستان خود را دعوت کنید!
به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
https://www.manzoom.ir/invite/u/
کپی
تلگرام
توییتر
واتساپ
لیست افراد
بعضی جاهای نقد کاملا درست و به جا هست
اما خیلی جاها، مشکلی هست که خود فراستی داره، و این که کلا سینمای مدرن بدش میاد
"دوربین روی کول با لرزشهای شدید، عماد را در راه پلهها دنبال میکند. این دوربین- که گویی در گهوارهای در حال حرکت است- اجازه نمیدهد تمرکزی داشته باشیم و صحنه را درست نظاره کنیم. حس تنش و اضطراب را نیز زایل میکند"
خودتون قضاوت کنید جمله بالا رو، فراستی رو یه سری چیزها حکم قطعی صادر میکنه، دوربین روی دست تو شاهکارهای سینمایی هم میگه بی سوادی کارگردان، در حالی که تو سینمای امروز قطعا دینامیک بالای دوربین روی دست تاثیر بسیاری برای افزایش تنش و درگیر کردن ذهن مخاطب داره
قسمت دیگه حرف های فراستی
"غافلگیری از بین میرفت، اما در عوض ما از عماد جلو میافتادیم و "چه" حل میشد و "چگونه" مطرح. آن وقت تعلیق میتوانست به جای غافلگیری شکل بگیرد. البته تعلیق که جوهر سینما– و درام– است بلدی میخواهد و کار هر کسی نیست"
مشکل این جاست که تنها متر فراستی هیچکاکه، رو همین حساب به فیلم شاهکار "12 مرد خشمگین"
نمره صفر میده، و به فیلم کوچه بی نام نمره بالاتری میده!!!! چرا؟ چون که به طبق فرمولی که فراستی چیده، 12 مرد خشمگین تعلیق نداره، غافلگیری داره، پس فیلم بدیه... رو همین منطق خشکش هم به به فیلم های شاهکار نولان و تارانتینو، که همه منتقدهای با سواد دنیا قبولش دارن، میگه آشغال...
بعد فکر میکنه فرهادی کارگردان بی سوادیه که فقط چون نیش و کنایه میزنه به شرایط اجتماعی ایران و به زعم خودش سیاه نمایی ایران رو کرده، پس بهش جایزه میدن، با خودش هم فکر نمیکنه، نولان و تارانتینو هم سیاه نمایی ایران رو کردن مگه که فیلم هاشون تو دنیا بازخورد مثبت داره، ولیفر خودش اونا رو بی سواد خطاب میکنه؟ مگه فیلم ساز سیاه نما کم تو ایران داریم؟ چرا به اونا جایزه نمیدن؟