حواشی فیلم سینمایی «رسوایی» (12 حاشیه)

«اکبر عبدی»، بازیگر فیلم سینمایی «رسوایی»، طی گفتگو با برنامه «سینما دو»، در مورد نقشش در این فیلم، گفت:
««مقام معظم رهبری» درباره بازی بنده در رسوایی فرمودند، در 35 سال گذشته کسی به این خوبی نقش یک روحانی را بازی نکرده بود.»
ده‌نمکی با فروش بالای «رسوایی» ثابت کرد که فیلم‌هایش به دلیل تکرار یک الگوی موفق با فروش بالا مواجه نمی‌شوند و با عوض کردن ژانر هم او موفقیت فیلم‌های قبلی‌اش را تکرار می‌کند.
روز ششم جشنواره در اولین سانس میزبان فیلم "رسوایی" جدیدترین ساخته مسعود ده نمکی بود.
مدتی هم عنوان شده بود که فیلم توقیف خواهد شد اما هرگز چنین اتفاقی نیفتاد و بهترین اکران ، یعنی اکران نوروزی نصیب «رسوایی» شد.
مطابق معمول، ده نمکی علیه منتقدان موضع گرفت و آنها را به "درک نکردن" آثارش متهم کرد. اشاره او هم که همیشه به فروش بسیار خوب فیلمهایش بوده است.
جمعی از معلولان کشور در یکی از شبهای نوروز 92، در سانسی در سینما آفریقا به تماشای فیلم "رسوایی" به کارگردانی مسعود ده‌نمکی نشستند. این فیلم سینمایی به صورت رایگان برای این گروه روی پرده رفت.
(جمعه ۳۰ فروردین ماه) اکران فیلم رسوایی در دو سینما در قم آغاز شد و با نظرات موافق و مخالف روبرو شد که در نهایت به اختلاف میان اعضای حوزه علمیه قم و تفاوت دیدگاه منجر شد که بنا برخواسته مسعود ده نمکی برائ احترام به روحانیت و حوزه علمیه قم اکران فیلم سینمایی ” رسوایی” در شهر قم متوقف شد.
«رسوایی» در تهران با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از سینماهای برداشته شد. این فیلم در شهرستان‌ها نیز بیش از ۳ میلیارد تومان فروش داشته است.
مجموع فروش این فیلم در تهران و شهرستان‌ها بیش از ۶ میلیارد تومان بود.
مسعود ده نمکی خود درباره این فیلم گفت: «درباره فیلمنامه این اثر باید بگویم برخلاف حدس‌هایی که زده می‌شود و تحلیل‌هایی که می‌نویسند، قصه فیلم «رسوایی» قصه‌ای ارجینال است نه برصیصای عابد است و نه قصه شیخ صنعان و نه حتی رابطه عشق و عاشقی و نه «میوه ممنوعه»، قصه‌ای کاملاً مستقل است. اما حدس و گمان‌هایی درباره فیلم زده می‌شود و با این حدس‌ها درباره فیلم قضاوت می‌شود که کاملاً اشتباه است.[
چهارمین ساختهٔ سینمایی مسعود ده‌نمکی است که در ژانر درام/کمدی در ۲۳ اسفند ماه سال ۹۱ به پردهٔ سینماها رفت.
داوود میر باقری کارگردان سریال مختار نامه درباره رسوایی گفت: مضمون فیلم رسوایی متعالی است اما صرف داشتن این مضمون که فیلم را شکل نمی‌دهد .رسوایی دارد از مولفه هایی استفاده می کند که دورانش سپری شده .هیچ خلاقیتی برای شکل دادن به یک فضای جدید در فیلم نمی‌بینید.همان مولفه های سینمای دهه چهل وپنجاه کمی به روز شده ودر فیلم گنجانده شده.
محبوبه بیات بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون درباره حضور در فیلم رسوایی افزود: بزرگترین اشتباه من بازی در فیلم «رسوایی» بود!!