حواشی فیلم سینمایی «بادیگارد» (12 حاشیه)

کامران نجف زاده، خبرنگار و روزنامه‌نگار، درباره‌ی نقش کوتاهش در فیلم گفت: «باعث افتخار شد که بین افراد حرفه‌ای و نام آشنا و قابل احترام سینما هستم. احساس کردم می‌خواهم جلوی دوربین حاتمی‌کیا و در کنار آن‌ها - حتی در همین مدت کم- بازی کنم.»
فیلمبرداری فیلم از تیر ماه 1394 در تهران آغاز شد و در اوایل مهر ماه 1394 به پایان رسید.
برخی خبرگزاری‌ها گریم کاراکتر «حیدر» با بازی پرویز پرستویی در فیلم را شبیه به چهره‌ی سردار قاسم سلیمانی اعلام کردند.
پژمان لشکری پور، مجری طرح فیلم، در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر حضور الهام چرخنده در این فیلم گفت: "در رسانه‌های مجازی اینچنین عنوان‌شده که الهام چرخنده از سوی برخی نهادها برای بازی در این فیلم سفارش شده است که کاملا کذب است و بنده اکیدا این مطلب را رد می‌کنم. ما برای ساخت «بادیگارد» از هیچ ارگانی سفارش نگرفته‌ایم و بر همین اصل قرار نیست به سفارش شخص یا نهادی از حضور یک بازیگر در فیلم بهره ببریم."
کامران نجف‌زاده، بازیگر فیلم، اولین عکس از حضور خود را در فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا در صفحه‌ی شخصی اینستاگرام خود منتشر کرد.
این سومین همکاری امیر آقایی و ابراهیم حاتمی‌کیا بعد از فیلم «ارتفاع پست» و سریال «خاک سرخ» است. اولین حضور سینمایی امیر آقایی در فیلم «ارتفاع پست» بود.
شیلا خداداد بعد از پنج سال دوری از سینما با انصراف از فیلم «رسوایی 2»، در این فیلم بازی کرده است.
محمود کلاری درباره‌ی فیلمبرداری فیلم گفته است: "«بادیگارد» در ژانری ساخته شده که به دلیل مشکلات مالی و بضاعت ضعیف سینمای ایران، کمتر تهیه‌کننده‌ای سراغ آن می‌رود و همراهی من به عنوان مدیر فیلمبرداری با حاتمی‌کیا از این جهت جذاب بود چون کمتر فرصتی پیش می‌آید که در این ژانر کار کنم."
این دومین همکاری محمود کلاری، مدیر فیلمبرداری، و ابراهیم حاتمی‌کیا بعد از فیلم «از کرخه تا راین» است.
کارن همایون‌فر، آهنگساز، درباره‌ی فیلم و موسیقی متن آن گفته است: "بعد از این همه سال دوستی و کار مشترک، زیباترین، خوش‌ساخت‌ترین، هیجان‌انگیزترین و بی شک از نظر من بهترین، ساخت‌یافته‌ترین، نفس‌گیر‌ترین اثر حاتمی‌کیا را دوباره در کنارش هستم. شک نکنید زیباترین موسیقی‌ای که در سینما ساخته‌ام و لحظه به لحظه، نت به نت آن را با عشق و هیجان مینویسم. حاتمی‌کیا با یک پرویز پرستویی تکرارنشدنی با بازگشت به اوجی غریب از مریلا زارعی درخشان و امیر آقایی حیرت‌انگیز و بابک حمیدیان متفاوت و فیلمبرداری با شکوه محمود کلاری دوست قدیمی و گروهی بی‌نظیر امسال قلب‌هایتان را تسخیر خواهد کرد."
خبرهایی مبنی بر اینکه رضا کیانیان قصد داشت در فیلم بازی کند منتشر شد اما کیانیان این خبر را تکذیب کرد.
پرویز پرستویی» بعد از 10 سال و برای ششمین بار در این فیلم جلوی دوربین حاتمی‌کیا رفته است. او آخرین بار 10 سال پیش در فیلم‌ «به نام پدر» با حاتمی‌کیا همکاری کرده‌بود.