حواشی فیلم سینمایی «دلتنگی های عاشقانه» (11 حاشیه)

شرف‌الدین درارتباز با مشکل اصل ساخت فیلم «دلتنگی های عاشقانه» گفت: "از مشکلات عمده ما در این فیلم نیز تهیه لوکیشن بود و به همین خاطر در صحنه‌های مربوط به دویدن‌ در دوران انقلاب و آزادی خرمشهر، زاویه دوربین بسته بود."
محمدرضا فروتن و میترا حجار علاوه بر فیلم «دلتنگی های عاشقانه»، در اواخر دهه هفتاد نیز در فیلم های «متولد ماه مهر» و «اعتراض» در برابر یکدیگر بازی کردند.
ضا اعظمیان درباره انتخاب محمدرضا فروتن و میترا حجار گفت: "محمدرضا فروتن و میترا حجار انتخاب‌های ششم من برای بازی در فیلم «دلتنگی‌های عاشقانه» بودند، زیرا بازیگران سوپراستار به دلیل سختی‌های کار، زیر بار فیلم‌های دفاع مقدس نمی‌روند."
علی مدق، فرزند شهید منوچهر مدق در یادداشتی از عوامل این فیلم و سردار نقدی برای ساخت فیلم «دلتنگی‌های عاشقانه» تشکر کرد.
فیلم «دلتنگی های عاشقانه» به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده بود اما عوامل فیلم نتوانستند به علت دریافت نکردن تصاویر آرشیو مستندی، نسخه نهایی را تحویل دفتر جشنواره دهند.
فیلم «دلتنگی های عاشقانه» بر اساس کتاب «اینک شوکران» به روایت فرشته ملکی، ‌همسر شهید منوچهر مدق، نوشته شده است.
فیلم سینمایی «دلتنگی های عاشقانه» چهارمین ساخته رضا اعظمیان است.
میترا حجار بازیگر نقش «فرشته» در فیلم «دلتنگی های عاشقانه» گفت: من و محمد رضا فروتن تا به حال ۶ فیلم با هم کار کرده ایم و با خواندن فیلمنامه این کار به یاد فیلم «متولد ماه مهر» افتادیم. عشقی که فرشته ملکی به شوهرش داشت بسیار زیبا بود. من خانم مدق را از نزدیک دیدم و از شخصیت او خوشم آمد. او به من یک چفیه داد و گفت منوچهر به خواب من آمده و گفته که این گروه با گروه‌های دیگر فرق دارد و اجازه ساخته شدن فیلم را به آنها بده. به نظرم نشان دادن چنین عشقی در شرایط امروز جامعه ما که جوانان خیلی نسبت به عشق بی‌اعتنا شده‌اند ضروری است و مسلما هر کسی برداشت خودش را از فیلم خواهد داشت.
رضا اعظمیان در مورد ضد جنگ بودن فیلم خود گفت: جنگ که اصلا چیز خوبی نیست، در جنگ هم مهاجمان و هم مدافعان مجبور به جنگیدن هستند اگر سرباز عراقی از جنگیدن اجتناب کند اعدام خواهد شد و اگر سرباز ایرانی به جنگ نرود چه کسی باید از کشور و آرمان ها دفاع کند، بنابراین اجباری برای جنگ وجود دارد. ژاپنی ها و هندی ها پس از نمایش این فیلم در جشنواره های خود به من گفتند که این فیلم در ستایش از صلح و دوری از جنگ است. به نظرم ما وظیفه داریم حتی در هنگام ساختن فیلم جنگی جانب انصاف را رعایت کنیم. این فیلم فیلمی ساختارگرا است و من در این زمینه مدعی هستم. درباره کیفیت نمایش فیلم هم باید بگویم که من این فیلم را در خارج از ایران روی پرده دیده ام و این کیفیت نمایش با آنچه در داخل ایران شاهد آن هستیم بسیار متفاوت است.
پخش بین المللی «دلتنگی های عاشقانه» به عهده بنیاد سینمایی فارابی است.
فیلم سینمایی «دلتنگی‎های عاشقانه» به کارگردانی رضا اعظمیان در بخش رقابتی هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم «مذهب امروز»، در کشور ایتالیا برگزار میشود، به نمایش درآمد.