حواشی سریال تلویزیونی «تنهایی لیلا» (8 حاشیه)

در زمان پخش سریال، جمعی از وکلای دادگستری با نگارش نامه‌ای به رییس سازمان صداو سیما اعتراض خود را نسبت به بازنمایی نقش وکیل در این سریال اعلام کردند.
محمدحسین لطیفی، کارگردان، درباره باورپذیری این سریال بیان کرده‌است: "شاید برایتان جالب باشد بدانید که برخی از مردم با دیدن تیتراژ سریال اسم‌ شهرستان بوجان را در گوگل جستجو کرده بودند و بعد از پیدا کردن محل تصویربرداری ما به آنجا آمده بودند و حتی خاک قبر محمد را به‌دلیل اعتقاداتی که داشتند با خود بردند. من این رفتار را تأیید نمی‌کنم و فقط می‌خواهم درباره باورپذیری کاراکترپذیری سریال صحبت کنم که یک شخصیت تا این حد برای مخاطب ما واقعی بوده که آنها از راه دور برای انجام چنین کاری به لواسان آمده بودند."
حامد عنقا درباره بازیگران نقش‌های اصلی این سریال بیان کرده‌است: "معتقدم به غیر از بهروز شعیبی و مینا ساداتی هر بازیگر دیگری در این نقش‌ها بازی می‌کردند قطعاً خروجی کار آن چیزی نمی‌شد که انتظار ما بود."
بهروز شعیبی درباره همکاری با محمدحسین لطیفی در این سریال گفته‌است: "اتفاق لذت‌بخشی که با حضور در این سریال برایم رقم خورد، حضورم بعد از 10 سال در کنار حسین لطیفی بود. 10 سال پیش در کاری من دستیار لطیفی بودم و با حضورم در این سریال تمامی آن خاطرات برایم تداعی شد."
اکبر زنجان‌پور، بازیگر، در حین فیلمبرداری این سریال خواهرش را از دست داد.
این اولین حضور مینا ساداتی در یک سریال تلویزیونی محسوب می‌شود، تا پیش از این سریال او فقط در فیلم‌های سینمایی ظاهر شده بود.
بخش اعظمی از سریال در فضایی حدود 1000 متر مربع از روستای بوجان در لواسان فیلمبرداری شده است.
امام‌زاده‌ای که در این سریال به آن پرداخته شد، امام‌زاده «محمد بن موسی‌الکاظم(ع)» در روستای بوجان لواسان است. آدرس دقیق امام‌زاده بدین ترتیب است: لواسان کوچک، میدان گلمدوئک، جاده بوجان، روستای بوجان.