حواشی فیلم سینمایی «ساکن خانه چوبی» (9 حاشیه)

نمایندگان جشنواره های بین المللی «لوکارنو» سوئیس، کودک و نوجوان «وین» اتریش، سینه کید «هلند» و همچنین دانشگاه «جورجیا» آمریکا، خریداران و پخش کنندگانی از کشورهای آمریکا، بلژیک، هنگ کنگ و علاقمندان سینمای ایران به تماشای این فیلم در در سالن Palais E بازار فیلم جشنواره کن نشستند.
«ساکن خانه چوبی» به کارگردانی حسین علی لیالستانی به تاریخ 30/2/1392 برای مدیران جشنواره‌های مختلف و پخش کنندگان جهانی در بازار فیلم جشنواره کن به نمایش در آمد.
پس از دو سال، اکران فیلم «پل چوبی» آغاز شده و فروش بسیار خوبی نیز در این مدت داشته است.
پروانه معصومی، بازیگر، درباره‌ی «ساکن خانه چوبی» به کارگردانی لیالستانی ، گفت: در این فیلم برای نخستین بار در نقش یک زن روستایی از روستاهای گیلان بازی می‌کنم. در فیلم «ساکن خانه چوبی» به لهجه گیلکی صحبت می‌کنم.
تمام فیلمبرداری در شمال کشور انجام شده است.
حسینعلی لیالستانی: در جشنواره فیلم فجر به من گفتند فیلمت فیلم کودک است باید در جشنواره اصفهان به نمایش درآید، به همین دلیل فیلمم را در بخش غیررقابتی، ساعت ۱۰ شب وقتی همه اهالی برج دغدغه شام خوردن داشتند به نمایش گذاشتند. این یعنی توی سر فیلم زدن.
حسینعلی لیالستانی: دوست داشتم سینمای کودک را تجربه کنم. اما معلوم نیست در آینده سینمای کودک را ادامه دهم. چیزی که برایم همیشه جذاب بوده است پرداختن به مسائل انسانی است. کمتر به گیشه توجه داشتم. برای حیات سینما گیشه خیلی مهم است. من در دوران فیلمسازی‌ام به گیشه بی‌توجه نبودم برایم در اولویت نبود. برای فیلم فرهنگی ساختن نباید دغدغه گیشه داشت. غیر از سینما کار دیگری انجام نمی‌دهم. اصلا وقتی باقی نمی‌ماند. سینما نفس آدم را می‌گیرد.
فیلم سینمایی «ساکن خانه چوبی» به کارگردانی حسینعلی لیالستانی که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در بخش خارج از مسابقه به نمایش در آمد.
بخش کوچکی از فیلم در شهرک دفاع مقدس انجام میشود. فیلم با موضوع کودک و در بستر جنگ روایت میشود.