حواشی سریال تلویزیونی «ماه و پلنگ» (15 حاشیه)

«احمد امینی»، کارگردان سریال «ماه و پلنگ» درباره انتخاب «ارجمند» برای نقش «صنعان» گفت:
«واقعا نقش صنعان نعیمی دشوار است و بجز داریوش ارجمند، مشکل بازیگر دیگری برای این نقش پیدا می‌شد و اگر هم این اتفاق می‌افتاد، نقش طور دیگری درمی‌آمد.»
«زهرا سعیدی» بازیگر سریال «ماه و پلنگ» درباره‌ی نقش خود گفت:
«نقش یک مادر را بازی می‌کنم که مثل دیگر مادرها مهربان، دلسوز و گوش به فرمان همسرش است. نقش همسر و دخترم را صدرالدین شجره و بیتا سحرخیز بازی می‌کنند.»
«بیتا سحرخیز»، بازیگر سریال «ماه و پلنگ» درباره‌ی نقش خود گفت:
«در این مجموعه نقش ملکا را بازی می‌کنم که وکیل است. او یک دختر مستقل امروزی است که به واسطه پرونده‌ای درگیر ماجراهایی می‌شود. من چهار سال بود که در سریالی بازی نکرده بودم. تحمل کردم تا کار خوب به من پیشنهاد شود تا این‌که فیلمنامه سریال ماه و پلنگ به دستم رسید.»
«احمد امینی»، کارگردان سریال «ماه و پلنگ» درباره‌ی تعدد شخصیت‌های این سریال گفت:
«آقای مطلبی برای شخصیت‌های فرعی دیالوگ‌های بسیار خاصی نوشتند که دیگر نمی‌توانستم نقش‌های فرعی را به هنروران واگذار کنم و بازیگران حرفه‌ای انتخاب کردم. امیدوارم با فراز و نشیب‌هایی که داشتیم، کار قابل قبول باشد.»
«احمد امینی»، کارگردان سریال «ماه و پلنگ» درباره‌ی لوکیشن‌های این سریال گفت:
«بیش از صد لوکیشن برای این سریال داریم. از جنوبی‌ترین نقطه شهر تا شمالی‌ترین و از شرق به غرب رفتیم.»
«احمد امینی»، کارگردان سریال «ماه و پلنگ» درباره‌ی ژانر این سریال گفت:
«با وجود این‌که مجموعه ماه و پلنگ یک درام خانوادگی به‌روز است، اما سریال به لحاظ تولید بسیار دشوار به نظر می‌رسد، چراکه تعداد صحنه‌های شلوغ و پیچیده کم نیست و چندین تصادف با خودرو داریم که هرکدام در شرایط متفاوت اتفاق می‌افتد یا مراسم ختم، خاکسپاری، عروسی و... داریم. بنابراین تعریف درام در این سریال متفاوت از دیگر کارهای دراماتیک با چند لوکیشن محدود است.»
«احمد امینی»، کارگردان سریال «ماه و پلنگ» درباره‌ی فیلمنامه این سریال گفت:
«طرح اولیه سریال دو تا سه سال قبل از سوی سعید مطلبی به من ارائه شد. قصه را دوست داشتم و به نظرم داستان تازه و جذابی بود. با توجه به این‌که مطلبی نگاه خاصی دارد و شخصیت‌های قصه را پخته خلق می‌کند، به همین دلیل خیلی راغب بودم یکی از قصه‌های او را کار کنم. با توجه به این‌که در آن زمان مطلبی درگیر ستایش2 بود، زمان نداشت فیلمنامه را بنویسد و به چند نویسنده جوان سپرد، اما کار هیچ یک از دوستان مورد رضایتش نبود، به همین دلیل خودش از یک سال و نیم پیش شروع به نگارش دوباره کرد.»
«احمد امینی»، کارگردان سریال «ماه و پلنگ» درباره‌ی تشکیل دو گروه کارگردانی برای این سریال گفت:
«من چند سال پیش تجربه دو گروه کارگردانی را در مینی‌سریال «روز ایبریت» داشتم. البته برای آن کار از ابتدا برای دو گروه کارگردانی برنامه‌ریزی شده بود که زیر نظر خودم فعالیت می‌کردند. چنین تجربه‌ای را برای بخش‌های باقیمانده سریال ماه و پلنگ هم تکرار کردم. «حجت ذیجودی» کارگردانی گروه دوم را به‌عهده دارد که خیلی به من محبت کرد و پذیرفت، زیرا کمتر کارگردانی حاضر است کار نصف نیمه انجام بدهد.»
«احمد امینی»، کارگردان سریال «ماه و پلنگ»، درباره‌ی تفاوت این کار در مقایسه با دیگر ساخته‌هایش در تلویزیون گفت:
«مهم‌ترین‌ تفاوت این سریال از دیدگاه من، زمان رساندن آن برای پخش است. طبق صحبت با مدیران قبلی، ما زمان بیشتری برای تولید داشتیم، اما بعد از تغییر مدیران قرار شد سریال را زودتر از موعد به پخش برسانیم. به همین دلیل بعد از ضبط 80 درصد از سریال مجبور شدیم دو گروه کارگردانی تشکیل بدهیم تا سریال را برای پخش برسانیم.»
«ماه و پلنگ» اولین همکاری محمدعلی شادمان با احمد امینی است.
«امیرمحمد زند»، بازیگر نقش «فریدون» ماه و پلنگ، با اشاره به خصیصه‌های این شخصیت، درباره‌ی نقش خود بیان داشت:
«به این دلیل که مشغول بازی در چند اثر دیگر نیز بودم، ترجیح دادم تا همین نقش را بپذیرم که نسبتا کوتاه هست. الان هم بعد از ۱۸ سال، حضور در نقش اصلی برایم اهمیت چندانی ندارد و تاثیرگذاری نقش برایم مهم است که خداراشکر فریدون این خصیصه را دارد.»
«امیرمحمد زند» بازیگر سریال «ماه و پلنگ» درباره‌ی فضای موجود در این سریال گفت:
«فضای «ماه و پلنگ» شبیه سایر نوشته‌های سعید مطلبی است و وی اغلب درام اجتماعی می‌نویسد. همچنین احمد امینی نیز سلیقه خود را به عنوان کارگردان اعمال می‌کند.»
«پوراندخت مهیمن»، بازیگر سریال «ماه و پلنگ» درباره‌ی نقش خود در این سریال گفت:
«بهتر است تا درباره‌ی نقشم در این سریال توضیحی ندهم، چراکه دوست دارم مخاطب بدون هیچ ذهنیتی سریال را تماشا کند و از آن لذت ببرد. فقط این را می‌گویم که قصه در زمان حال می‌گذرد.»
«سعید مطلبی» نویسنده‌ی سریال «ماه و پلنگ»، درباره‌ی داستان این سریال گفت:
«ماه و پلنگ یک درام اجتماعی است و مانند «ستایش» دو قهرمان دارد، اما به سبکی نوشته شده که هر قسمت با یک تعلیق به پایان می‌رسد.»
سعید مطلبی نویسندگی سریال «ستایش» را نیز در کارنامه دارد.
«ماه و پلنگ» از آن دسته سریال‌‌هایی است که تا نیمه آن در زمان گذشته (۵ سال پیش) سیر می‌‌کند و از قسمت شانزده به بعد قصه‌‌ها در زمان حال روایت می‌‌شوند.