حواشی فیلم سینمایی «عملیات مهد کودک» (11 حاشیه)

حسام نواب صفوی بازیگر گفت: «عملیات مهدکودک» به کارگردانی فرزاد اژدری سوژه بسیار جالبی دارد. من در کارنامه کاری ام تجربه حضور در ژانرهای مختلف را داشته ام و همیشه دوست داشتم که ژانر کودک را نیز تجربه کنم که با این فیلم به آرزویم رسیدم».
رویا شریف، تهیه‌کننده: «عملیات مهد کودک» دومین تجربه من در زمینه کار کودک بود. فیلم «نیلوفر» به کارگردانی علیرضا اخلاقی را در این حوزه کار کرده بودم.
فرزاد اژدری، کارگردان: این فیلم لبه تیزش را مخاطب بزرگسال قرار داده است اما برای مخاطب با سن زیر هشت سال ساخته می‌شود.
فرزاد اژدری کارگردان عملیات مهدکودک ضمن ابراز خرسندی از استقبال گسترده مردم از این فیلم، یاد آور شد: در شرایطی که خیلی ها ترجیح می دهند فیلم های تجاری تولید کنند واقعا عشق و علاقه می خواهد که سینماگر بتواند فیلم کودک بسازد.
رویا شریف به عنوان بازیگر و تهیه کننده فیلم، جوایزی که فیلم عملیات مهد کودک از جشنواره کودک دریافت کرده است را برشمرد و گفت: این فیلم سینمایی در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان جوایزی از جمله پروانه زرین بهترین فیلم تماشاگران، پروانه زرین بهترین فیلم داوران کودک و نوجوان، دیپلم افتخار بهترین فیلم از هیئت داوران، دیپلم افتخار بهترین موسیقی فیلم و دیپلم افتخار بهترین جلوه‌های ویژه بصری را دریافت کرده است.
در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، فیلم «عملیات مهدکودک» به تهیه‌کنندگی رویا شریف موفق شد پروانه زرین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کند.
جدیدترین ساخته "فرزاد اژدری" فیلمی در گونه کودک است که یک دوجین بازیگران نام آشنا دارد؛ علیرضا خمسه، اکبر عبدی، شمسی فضل‌اللهی، رویا شریف، حسام نواب صفوی، سروش صحت، مریم سعادت، فرزاد حسنی، بهنوش بختیاری، لیلا بلوکات، نرگس محمدی و با حضور امیر حسین رستمی؛ تنها بخشی از نام بازیگران پرتعداد این فیلم است.فیلمی که تنها دلخوشی ان جهت رسیدن به فروشی خوب، عنوان "گونه کودک" و "بازیگران سرشناس" آن بود و همین طور هم شد.
در دو سکانسی که در استودیو فرهنگ فیلم تهران تصویربرداری شد امیرحسین رستمی و چند بازیگر دیگر حضور داشتند.
بخش‌هایی از این فیلم به صورت جلوه‌های ویژه رایانه‌ای تولید شده است.
رویا شریف تهیه‌کننده «عملیات مهدکودک»: سه شنبه ۱۶ مهرماه 94 استقبال ۸۸ درصدی از «عملیات مهدکودک» در جشنواره فیلم کودک در مقایسه با فیلم‌هایی که ۲۲% یا ۱۲% مورد استقبال تماشاگران قرار گرفتند واقعا قابل توجه بود. هم مردم هم میهمان‌ها از فیلم استقبال کردند. از معضلات فیلم کودک جذاب نبودن و تناسب نداشتنش با روحیه کودکان است. «عملیات مهدکودک» بیشترین دقت را در این زمینه داشته. هم کودک هم بزرگسال را جذب می‌کنید. بازیگرانی مثل اکبر عبدی و علیرضا خمسه که در این فیلم بازی کرده‌اند را هم بزرگسال دوست دارد هم بچه‌ها آنها را می‌شناسند.
فیلم سینمایی «عملیات مهد کودک» به کارگردانی فرزاد اژدری به فروش ۹۵ میلیون تومانی در تهران و 70 میلیون در شهرستان رسید.