حواشی فیلم سینمایی «ایستاده در‌ غبار» (9 حاشیه)

در روزهای ابتدایی اکران، شبکه ماهواره‌ای «جم» دست به پخش تیزرهای این فیلم زد که به سرعت با واکنش تهیه‌کننده آن، حبیب‌الله والی‌نژاد، و «سازمان رسانه‌ای اوج» همراه شد. به گفته‌ی آن‌ها این شبکه بدون هماهنگی و اطلاع آن‌ها دست به این کار زده بود. این اتفاق همزمان بود با ممنوع کردن پخش تیزر فیلم‌ها در آن شبکه‌ی ماهواره‌ای از سوی قوه قضاییه.
هادی حجازی فر درباره ایفای نقش احمد متوسلیان در فیلم گفت: "این پیشنهاد برایم خیلی غیر منتظره‌ بود چون فکر می‌کردم هیچ شباهتی با آقای متوسلیان ندارم و خیلی تردید داشتم. اما گفتند به دلیل نگاه‌ها و ژست‌هایم مرا برای این نقش انتخاب کرده‌اند. هرچند با تردید آمدم اما وقتی قرار شد نقش را بازی کنم، سعی کردم با تمام وجودم حضور داشته باشم و خوشبختانه جواب داد."
مجید مجیدی در زمان فیلمبرداری در پشت صحنه فیلم حضور یافت.
حامد شیخی که پیش از این در سریال «آسمان من» نقش محسن رضایی را بازی کرده بود، در «ایستاده در غبار» نیز همین نقش را بازی کرده است.
فیلمبرداری این فیلم از اواخر شهریورماه 94 در لوکیشن هایی همچون شهرک سینمایی دفاع مقدس، شهر مریوان و شهر اندیمشک آغاز شد.
فرم و ساختار این فیلم، مستند-داستانی بازسازی شده، مشابه اثر قبلی محمدحسین مهدویان، کارگردان، است، یعنی سریال «آخرین روزهای زمستان» که در ده قسمت از تلویزیون پخش شد.
هادی حجازی‌فر درباره گریم نقش احمد متوسلیان در فیلم گفت: "خود من گریم بسیار سنگینی دارم که چندین ساعت زمان می‌برد، البته همین گریم بسیار کمک کرد تا با نقش اخت شوم. این گریم آنقدر خوب است که حتی مادرم هم از روی عکس مرا نشناخت!"
با اینکه تصاویر فیلم بسیار واقعی و مستندگونه به نظر می‌رسند، اما تمامی صحنه‌ها و موقعیت‌ها دوباره بازسازی و فیلمبرداری شده‌اند.
به گفته هادی حجازی‌فر، بازیگر نقش متوسلیان، او در این فیلم دیالوگی نمی‌گوید، بلکه صدای خود حاج احمد متوسلیان روی تصویر وی شنیده می‌شود.