حواشی فیلم سینمایی «آزادی مشروط» (7 حاشیه)

محمدعلی کیانی درباره حضورش در فیلم «آزادی مشروط» گفت: "داستان بسیار جذاب بود و برای پیدا کردن بازیگر نقش یعقوب از بازیگران زیادی تست گرفتیم و در نهایت حسین مهکام پیشنهاد داد که من این نقش را بازی کنم. حقیقتا نقش جذابی است و دوستش دارم اما قطعا اولویت من در این فیلم کمک به تولید فیلم بود."
حسین مهکام درباره ایده شکل گیری فیلمنامه اثر گفت:" ۴ سال پیش داستان اولیه را نوشتم، در جلساتی که با کیانوش عیاری به عنوان مشاور داشتم فکر کردم این فیلمنامه می تواند قصه خوبی داشته باشد. با گذشت زمان با اجازه آقای عیاری تغییراتی در داستان صورت گرفت که تبدیل به نسخه سینمایی شد."
محمدعلی کیانی علاوه بر بازیگری در فیلم، بخشی از سرمایه ساخت آن را نیز تامین کرده است.
حسین مهکام درباره اعتراضات آثار راه نیافته به سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: "همه ما سینماگران اگر ادعای حرفه‌ای بودن داریم‌، باید بیشترین کمک را به دبیر جشنواره داشته باشیم تا بتواند جشنواره‌ای بی‌حاشیه برگزار کند، اما متاسفانه در چند روز اخیر اعتراضاتی دیده‌ام که پسندیده و در شان یک هنرمند سینما نیست. اگر آیین نامه یک جشنواره را پذیرفته‌ایم، باید به همه تصمیماتش احترام بگذاریم."
فیلم ابتدا در سی‌ و سومین جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد تا اینکه با انتقال فیلم «حکایت عاشقی» از بخش نگاه نو به سودای سیمرغ، جایگزین این فیلم در بخش نگاه نو شد.
مراسم اختتامیه تولید فیلم با عوامل این فیلم در هتل لاله تهران برگزار شد.
فیلم در ابتدا «من سعید هستم» نام داشت.