حواشی فیلم سینمایی «لرزاننده چربی» (10 حاشیه)

"لرزاننده چربی" در لیست 22 فیلم انتخابی مجله آمریکایی فیلم کامنت تحت عنوان 22 فیلم خیره کننده فستیوال‌های جهان در سال 2013 قرار گرفته است.
این در حالیست که به لرزاننده در دولت سابق اجازه نمایش داده نشد و دولت فعلی نیز با تدبیر از نمایش فیلم در جشنواره فجر خودداری کرد.
هم اکنون علاقمندان می‌توانند به‌طور مثال فیلم "لرزاننده چربی" را با دو کیفیت و قیمت‌های 7 هزار تومان و 9 هزار تومان از روی سایت شخصی محمد شیروانی دانلود کنند. علاقمندان خارج از کشور هم می‌توانند با پرداخت 7 دلار و 10 دلار فیلم را دانلود کنند.
سایت محمد شیروانی به آدرس http://mohammadshirvani.com در دسترس است.
محمد شیروانی کارگردانی که تا به حال جوایز زیادی از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده در اعتراض به توقیف فیلم‌هایش، آنها را در سایت شخصی خود حراج کرد. محمد شیروانی در متنی که روی سایت خود قرار داده؛ نوشته است: من به این بی‌عدالتی اعتراض دارم و همه 18 فیلم سینمایی و غیرسینمایی خودم اعم از توقیفی و آزاد که در طول 18 سال گذشته از انتشار در کشورم محروم بودند را از شب چهارشنبه 20 خرداد 94 روی وب‌سایت شخصی‌ام منتشر می‌کنم.
فیلم "لرزاننده چربی" باوجود داشتن پروانه ساخت از وزارت ارشاد، اجازه نمایش دریافت نکرد و 4 سال است که اجازه نمایش ندارد. این فیلم منتخب جشنواره ساندنس 2013 و برنده ببر طلایی بهترین فیلم جشنواره روتردام 2013 است.
محمد شیروانی که با «لرزاننده چربی» در جشنواره‌های جهانی متعددی حضور داشته است، پیش‌تر با اولین فیلم سینمایی خود «ناف» موفق شده بود جایزه بزرگ جشنواره «اسپلیت» سال ۲۰۰۴ را از آن خود کند.
«لرزاننده چربی» پیش از این ببر طلایی جشنواره روتردام را آن خود کرده بود و در جشنواره فیلم ساندس و جشنواره سینمای نوی مونترال مورد توجه منتقدان قرار گرفت.
ابوسعید اسکندری که وظیفه طراحی پوسترهای این فیلم بر عهده‌اش بوده است درباره روند طراحی پوسترهای این فیلم می‌گوید: «شیروانی را قبل از دیدن تریلرهای Fat Shaker نمی شناختم. اما همین تریلر کوتاه چند ثانیه ای بود که یک روز صبح تمام ذهنیتم را نسبت به مسیر کاریم به هم ریخت!
محمد شیروانی که با «لرزاننده چربی» در جشنواره‌های جهانی متعددی حضور داشته است، پیش‌تر با اولین فیلم سینمایی خود «ناف» موفق شده بود جایزه بزرگ جشنواره «اسپلیت» سال ۲۰۰۴ را از آن خود کند.
«لرزاننده چربی» دومین فیلم بلند سینمایی «محمد شیروانی» فیلمی است که فروپاشی تدریجی یک هیولای شهری را به تصویر می‌کشد و «لوون هفتوان» بازیگر کهنه کار تئا‌تر مقیم کانادا در اولین نقش جدی سینمایی‌اش و مریم پالیزبان در آن بازی می‌کنند.
«لرزاننده چربی» دوشنبه ۲۲ مهر ساعت ۱۷ در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران روی پرده می‌رود و پس از نمایش فیلم، «آیدین آغداشلو»، «شادمهر راستین» و «امیر پوریا» درباره این فیلم صحبت خواهند کرد.