حواشی فیلم سینمایی «عقاب صحرا» (7 حاشیه)

شهرزاد کمال‌زاده، بازیگر: این اولین تجربه من در فیلمی تاریخی و فضاهای خاص آن بود به خصوص که به دلیل ایفای نقش یک دختر معدب باید گریم متفاوتی را تجربه می کردم. به نظرم کار، اثر فاخر و خوبی شده است.
تمامی فیلم در شهر یزد و روستاهای اطراف آن فیلم برداری شد.
سیمرغ بهترین جلوه های ویژه بصری به بهنام خاکسار برای فیلم "عقاب صحرا" اهدا شد.
تورج منصوری، مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «عقاب صحرا» گفت: شاید فیلم «عقاب صحرا»، آخرین فیلمی خواهد بود که با نگاتیو 35 فیلمبرداری شده است چرا که سینما به سمت سینمای دیجیتال پیش می رود.کشورهای دیگر طی یک روند طولانی سینمای خود را به دیجیتال تبدیل کرد، اما در ایران به طور ناگهانی این اتفاق رخ داده و بسیاری از تکنسین های ما با چنین تکنولوژی آشنا نبوده و همین مسئله سبب شد تا از بدنه سینما جدا شوند چرا که آموزش لازم در این زمینه صورت نگرفته است.
عباس اکبری، تهیه کننده: «عقاب صحرا» یک فیلم فاخر بوده اما بودجه چندانی برای آن در نظر گرفته نشد. در واقع تنها 3 میلیارد تومان هزینه ساخت این فیلم شد.
عباس اکبری، تهیه کننده این فیلم سینمایی نیز گفت: فیلمنامه این فیلم سینمایی همخوانی بسیاری با وضعیت فعلی حاکم بر جامعه داشته و می توان آن را از لحاظ سیاسی با وضعیت فعلی دنیای امروز بهترین گزینه برای انتخاب دانست. با توجه به اینکه تجربه زیادی در نگارش کتاب هایی در زمینه فیلمنامه نویسی داشته و آن را تدریس کرده ام، به خوبی می دانم که یک فیلمنامه را چگونه باید نوشت. البته نباید فراموش کرد که اقتباس از یک داستان تاریخی بسیار سخت بوده و باید تلاش بسیاری را برای خوب به تصویر کشیدن آن داشته باشیم.
مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم سینمایی «عقاب صحرا» گفت: شهریور سال 90 پیشنهاد ساخت این فیلم سینمایی از سوی تهیه کننده و بنیاد فارابی که سفارش دهنده این فیلم بود، به من داده شد. پیش تولید این فیلم 4 ماه و فیلمبرداری آن 3 ماه به طول انجامید. با توجه به اینکه در زمان تولید این فیلم، اکثر بازیگران مطرح سینما مشغول به کار بودند، در انتخاب بازیگر با مشکل همراه بودیم.