حواشی فیلم سینمایی «فرار از اردو» (15 حاشیه)

در ابتدا قرار بود فیلم سینمایی «فرار از اردو» در گروه اکران فیلم‌های کودک که به سرپرستی «فرزاد اژدری» در بنیاد سینمایی فارابی تشکیل شده است، اکران شود.
«حسن آقاکریمی» تهیه کننده‌ی فیلم «فرار از اردو» درباره‌ی بودجه‌ی این فیلم گفت:
«چیزی که در بودجه فیلم‌ها تاثیر می‌گذارد فقط استفاده از بازیگران شناخته شده و ستاره است. ضمن اینکه ما فقط حدود 70 نفر عوامل تولید داشتیم که هزینه‌های اسکان و پذیرایی از آن‌ها بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را در برداشت و جا دارد از بازیگرانی که ما را همراهی کردند تشکر کنم.»
«علیرضا مهران»، بازیگر فیلم «فرار از اردو» در خصوص این فیلم گفت:
«در مسیر راه نوجوانان سه نفر که افراد مثبتی نیستند در حال حرکتند و بین این سه فرد و این دانش‌آموزان اتفاقاتی رخ می‌دهد من نقش یکی از این سه نفر را بازی می‌کنم.»
«علیرضا مهران» در فیلم «فرار از اردو» نقش یک شخصیت منفی را بازی می‌کند.
«غلامرضا رمضانی»، کارگردان فیلم «فرار از اردو» درباره‌ی شکل‌گیری ایده فیلمنامه و ساخت این فیلم گفت:
«داستان این فیلم از دروغ شکل می‌گیرد. حس کردم ما به خودمان، کودکانمان و دنیای کودکیمان دروغ می‌گوییم و این امر متاسفانه در آینده نتایج بدی به بار می‌آورد. بسیاری از خواسته‌های آنان نادیده گرفته می‌شود و من سعی کردم در این فیلم به این مضمون توجه کنم که اگر بی‌توجهی به نوجوانان ادامه پیدا کند، عواقب ناپسندی به بار خواهد آمد.»
در فیلم «فرار از اردو» از لوکیشن‌های متفاوت بسیاری استفاده شده است.
«غلامرضا رمضانی»، کارگردان فیلم «فرار از اردو» بیشتر از بازیگران تئاتر در این فیلم استفاده کرده است. او در این مورد گفت:
«در فیلم‌های قبلی‌ام از بازیگران تئاتر و یا نابازیگران استفاده می‌کردم. دلیل عمده آن هم این بود که قبل از ورود من به سینما در تئاتر کارمیکردم و به راحتی می‌توانم با تئاتری‌ها دیالوگ برقرار کنم.»
«حسن آقاکریمی»، تهیه کننده‌ی فیلم «فرار از اردو» درباره‌ی بودجه و اکران این فیلم گفت:
«در بودجه فیلم‌ها استفاده از بازیگران شناخته شده و ستاره تأثیرگذار است. ما حدود 70 نفر بودیم که بخشی از بودجه صرف هزینه اقامت و لوکیشن و بازیگر بود. این فیلم آن قدر توانایی دارد که بدون حضور بازیگران شناخته شده موفق باشد. تصور می‌کنم اکران موفقی داشته باشد چون بازخورد آن را در اصفهان دیدیم.»
برای تولید فیلم «فرار از اردو» از بین ۶۰۰ نفر دانش‌آموز در شهرستان میبد، ۵۰ نفر انتخاب شدند و از این تعداد ۲۶ نفر برای ایفای نقش در این فیلم سینمایی در نظر گرفته شدند که بار اصلی این قصه بر دوش ۱۰ نفر از آنها بود.
«بهزاد فراهانی» در خصوص این فیلم گفت:
«فیلمی پربار و با ضرب‌آهنگ خوبی بود. وحدت و همگرایی نوجوانان در داستان ستودنی است و آنان با اینکه در موقعیت‌های پیچیده‌ای درگیر می‌شوند اما کنش‌های متعددی دارند. معتقدم پیام اصلی فیلم پشتیبانی و یاری است که می‌تواند بیانگر فردای نسل امروز باشد.»
«نگار استخر» در خصوص این فیلم گفت:
«با دیدن این فیلم کودک درونم که خیلی وقت بود قلقلک داده نشده بود، به وجد آمد. بازی نوجوانان بسیار باورپذیر بود و حضور همین بچه‌ها کافی بود تا نیاز به ستاره‌ای در فیلم حس نشود.»
فیلم «فرار از اردو» با توجه به بازخوردهای مخاطب در جشنواره کودک اصفهان، کوتاه تر شده است.
«فرار از اردو» فیلمی درباره‌ی نوجوانان است که در بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک اصفهان، پروانه زرین بهترین کارگردانی را دریافت کرد.
فیلم «فرار از اردو» نهمین ساخته‌ی «غلامرضا رمضانی»، به علت برگزیده شدن در جشنواره فیلم کودک اصفهان و به منظور اعتلا و استمرار سیاست‌های تشویقی در تولید آثار سینمایی کودک و نوجوان به طور مستقیم در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور یافت.
فیلم «فرار از اردو»، چهارمین فیلم از نگاه مردمی (۲٫۸۷) در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر است.