حواشی فیلم سینمایی «نزدیک‌تر» (9 حاشیه)

بهرام بدخشانی درباره تکنيک های استفاده شده برای فيلمبرداری فیلم «نزدیکتر» گفت: "روی پرده خواهيد ديد که دوربين به بازيگر نزديک می‌شود اما شما بلافاصله متوجه نمی‌شويد. يکی از شانس‌های بزرگ من برای فيلمبرداری اين بود که طراح صحنه توانست لوکيشنی را پيدا کند که انگار از ابتدا برای همين فيلم ساخته شده بود."
صابر ابر درباره حضورش در فیلم «نزدیکتر» گفت: "هميشه برايم اين مهم است که سهمی در گفتن چيزی داشته باشم که بايد گفته شود و فيلم‌هايم فقط همايش صرف نباشد. اين فيلم درباره کانسپتی صحبت می‌کند که مرا برای نقش آفرينی در آن روز به روز علاقمندتر می‌کرد. موضوعی که در اين فيلم شاهد آن هستيم، نگاه ما را به آدم‌های اطرافمان عوض می‌کند."
پگاه آهنگرانی درباره حضورش در فیلم گفت: "از ابتدا قرار نبود در فيلم بازی کنم و نقش مهتاب هم در فيلمنامه نوشته نشده بود، اما پس از نگارش نهايی توسط توکلی اين نقش در نظر گرفته شد. پس از پيشنهاد بازی به من برای اين نقش با هيجان، عشق و علاقه قبل از خواندن نسخه نهايی متوجه شدم که آرزويم اين است که در فيلم احمدی بازی کنم."
صابر ابر که اولین همکاری خود را با مصطفی احمدی 17 سال پیش آغاز کرد درباره حضورش در فیلم گفت: "او جز اولین کسانی بود که من را حمایت و تشویق کرد من سلیقه مصطفی را قبول دارم و کار کردن با او برایم خیلی لذتبخش است به همین دلیل بدون خواندن فیلمنامه هم می‌پذیرفتم که در آن بازی کنم."
احمدی با تاکید بر اینکه فیلم اولش را بدون ادعا ساخته، گفته است: "امیدوارم فیلمی ساخته باشم که نمایشگر جزییات درونی داستان باشد و دوست دارم تماشاگر به راحتی از دیدن خیلی از پلان‌ها نگذرد و با دقت به فیلم نگاه کن."
پگاه آهنگرانی در زمان سی و سومین جشنواره فیلم فجر، با انتقاد از نبود فیلم های نگاه نو در بخش سودای سیمرغ گفت: "فیلم‌های اول نه با بودجه کلان ساخته می‌شوند و نه احتمالا اکران خوبی خواهند داشت. اما ناراحت‌کننده است و خیلی نامردی کردند. اصلا نمی‌توان فیلم مصطفی احمدی را با کارگردانان فیلم اول مقایسه کرد. به همین خاطر است که می‌گویم نامردی کردند چون افرادی مثل صابر ابر که حقشان بود که برای بازی در این فیلم سیمرغ بگیرند، از سودای سیمرغ کنار گذاشته شدند."
این فیلم ششمین محصول ایران نوین فیلم است.
مصطفی احمدی پیش از این در فیلم «صداها» در مقام دستیار اول کارگردان و برنامه ریز و در فیلم «راه آبی ابریشم» در مقام مدیر برنامه ریزی با پگاه آهنگرانی همکاری داشته است.
مصطفی احمدی، نگارش فیلمنامه فیلم «نزدیکتر» را به همراه هستی بشروتنی و بهرام توکلی انجام داده است اما نام خود را به عنوان نویسنده فیلمنامه ذکر نکرده است. او در این مورد توضیح داد: "فکر می‌کنم اعتبار کارگردانی انقدر هست که نیازی به اعتباری بیشتری نداشته باشد."