حواشی فیلم سینمایی «لانتوری» (11 حاشیه)

«آمنه بهرامی»، قربانی اسید‌پاشی که با بخشش بزرگوارانه‌اش، تبدیل به چهره‌ای جهانی شد، به دلیل سوءاستفاده از داستان این واقعه و حتی دیالوگ‌هایش در فیلم «لانتوری» از رضا درمیشیان، کارگردان این فیلم شکایت کرد.
این فیلم با نمایش بیش از سی سانس فوق‌العاده در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر، رکوردار سانس‌های فوق‌العاده آن جشنواره بوده است.
این دومین همکاری نوید محمدزاده و رضا درمیشیان بعد از فیلم «عصبانی نیستم!» است.
این فیلم سومین همکاری باران کوثری (بازیگر)، محمدرضا دلپاک (طراح صدا)، هایده صفی یاری (تدوینگر) و رضا درمیشیان (کارگردان) بعد از فیلم «عصبانی نیستم!» و «بغض» محسوب می‌شود.
نظام الدین کیایی، صدابردار مطرح سینمای ایران در فیلم «لانتوری» به ایفای نقش پرداخته است.
عبدالله اسکندری، طراح گریم معروف سینمای ایران، برای این فیلم گریم سه‌بعدی انجام داده که این تکنیک برای صحنه‌های اسیدپاشی فیلم استفاده شده‌است. گریم‌های رئال فیلم نیز توسط مهرداد میرکیانی طراحی شده.
این فیلم بازگشت مریم پالیزبان به پرده سینماها بعد از 15 سال از اکران فیلم خاطره‌انگیز «نفس عمیق» محسوب می‌شود.
اواخر سال 93 درحالی‌که هنوز فیلم «عصبانی نیستم!» در جشنواره فیلم فجر نمایش داده نشده بود و خبری از حاشیه‌‌های آن فیلم نبود، رضا درمیشیان پروانه ساخت این فیلم که سومین اثرش در سینما محسوب می‌شود را گرفت.
فیلم در میانه‌های تولید با حاشیه‌هایی روبه‌رو شد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به حضور سرزده‌ی حجت الله ایوبی سر فیلمبرداری این فیلم در فروردین 94 و توقف تولید فیلم به دلیل مشکلاتی که برای فیلمبرداری در اماکن دولتی به وجود آماده بود اشاره کرد اما سرانجام فیلمبرداری فیلم انجام شد و فیلم با اتمام مراحل فنی اوایل دی ماه تحویل دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی فجر شد.
زمانی که فیلمبرداری این فیلم سینمایی ادامه داشت، تولید فیلم متوقف شد و محمدرضا منصوری، مدیرتولید، اعلام کرد: «فیلم‌برداری این فیلم را متوقف کرده‌ایم تا وضعیت لوکیشن‌های باقیمانده‌ی فیلم را مشخص کنیم. فیلم لانتوری یک پروژه‌ی کاملا مستقل در بخش خصوصی است و متأسفانه برخی نهادهای دولتی کوچک‌ترین همراهی‌ای با این پروژه سینمایی نمی‌کنند. با توجه به فیلمنامه، بخشی از داستان فیلم باید در لوکیشن‌هایی فیلمبرداری شود که منوط به اجازه نهادهای دولتی است و ما همچنان در تلاشیم تا اجازه بگیریم و وضعیتمان مشخص شود.»
گفته می‌شود بخش‌هایی از این فیلم باید در زندان اجرا می‌شد که مسئولان با تیم سازنده همکاری نکردند.