حواشی فیلم تلویزیونی «گام‌های شیدایی» (8 حاشیه)

فیلم "گام های شیدایی" درمیان فیلم‌های سینمایی بخش مسابقه سینمای ایران سیزدهمین جشنواره بین المللی مقاومت قرار داشته است.
«گام های شیدایی» در ششمین روز جشنواره سی و یکم فیلم فجر به نمایش در آمد و پس از آن نشست نشست مطبوعاتی عوامل فیلم اجرا شد.
لوریت حنینو در مورد نقشش در این فیلم گفت: از اینکه در ایران در جمع شما فیلم را دیدم، بسیار خوشحالم و در همین جا از حمید بهمنی به دلیل اینکه اجازه داد من در فیلمشان بازی کنم تشکر می‌کنم.
«گام های شیدایی» با بودجه ای معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان در ایران و بیروت ساخته شد و تنها در بیست درصد آن بنیاد سینمایی فارابی مشارکت کرد.
محمد قهرمانی تهیه کننده فیلم هم گفت: در زمانی که در موسسه شهید آوینی دارای مسئولیت بودم، همواره تلاش می‌کردم در حوزه‌هایی ورود پیدا کنم که بقیه تهیه کنندگان این کار را نمی‌کنند. معمولا از این دست فیلمنامه هایی که ضد استکبار باشد را با هیات مدیره مطرح می‌کنیم و تصمیم به ساخت آن می‌گیریم.
بهمنی در پاسخ به این سوال که بهتر نبود فیلم به زبان اصلی و با زیرنویس باشد، توضیح داد: در این مورد ما بحث های زیادی داشتیم تا اینکه به این اتفاق نظر رسیدیم که به بیننده احترام بگذاریم، ضمن اینکه اگر از زیرنویس استفاده می کردیم مخاطب از ما فاصله می‌گرفت.
محمدرضا شریفی‌نیا درباره انتخاب لوریت حنینو گفت: در لبنان بازیگران زیادی وجود دارد که در بسیاری از فیلم های ایران بازی کرده اند. لوریت حنینو از جمله بازیگرانی است که هیچ حاشیه ای ندارد و جزء بازیگران خوب لبنان است، ضمن اینکه ایشان فیلم های حساب شده و با ارزش زیادی را تا به امروز بازی کرده اند.
حمید بهمنی: زمانی که فیلمنامه را خواندم احساس کردن نوشته ای دانشجویی است و با ذهنیت من فاصله زیادی دارد؛ به همین دلیل اجازه خواستم تا فیلمنامه بازنویسی شود که بازنویسی آن سه ماه به طول انجامید.