حواشی سریال تلویزیونی «مسافران» (5 حاشیه)

سریال «مسافران» یکی دیگر از جمله همکاری‌های شقایق دهقان و همسرش محراب قاسم‌خانی است. محراب‌قاسم‌خانی به همراه برادرش پیمان قاسم‌خانی از نویسندگان اصلی این سریال بودند.
رامبد جوان در زمان تولید سریال «مسافران» با همسر سابق‌اش سحر دولتشاهی، که آن دوران هنوز از هم جدا نشده بودند، همبازی بود.
نصرالله رادش درباره تغییراتی که خودش در شخصیت «شهاب» در این سریال به وجود آورده گفته‌است: "به «پیمان قاسم خانی» و «رامبد جوان» گفتم اگر می‌شود این بخش را کم کنید، زیرا هیچ لذتی از بازی ام نمی‌برم بلکه اذیت می‌شوم. بچه‌ها معتقد بودند این بخش قشنگ، خوب و نو است اما دوست نداشتم شهاب مانند یک دستگاه باشد که فقط اطلاعات بدهد، خیلی دوستانه با پیشنهادم موافقت کردند. من بازیگری هستم که نمی‌توانم محدود به چارچوب دیالوگ باشم و وقتی که نقش ماشین را بازی می‌کنم صددرصد اجرا و دیالوگ‌هایم را باید دقیق بگویم. در صورتی که دوست دارم با دیالوگ‌هایم بازی کنم و در نقشم زندگی کنم."
پیمان قاسم‌خانی سرپرست نویسندگان این مجموعه بود و محراب قاسم‌خانی، سروش صحت، علیرضا ناظر فصیحی و فرخ نعمتی کار نگارش داستان‌ها را برعهده داشتند.
در خلاصه داستانی که قبل از پخش سریال برای رسانه‌ها منتشر شد آمده بود: در سیاره کوچک آبی‌رنگی در گوشه پرتی از کهکشان مدتی است موضوعی فکر اعضای کنفدراسیون راه شیری را به خود مشغول کرده است و آن این است که ساکنان سیاره زمین بدون ملاحظه مشغول تخریب محیط زیست خود هستند و نادانسته تعادل کهکشان را به هم زده‌اند. کنفدراسیون 4 مامور زبده خود را به زمین می‌فرستد تا درباره این موجودات عجیب تحقیق کنند.