حواشی فیلم سینمایی «جن زیبا» (12 حاشیه)

«مهرداد فرید»، تهیه کننده فیلم سینمایی «جن زیبا»، 27 آبان ماه سال 1396 در واکنش به خبرنگار «بخش خبری 20:30» نسبت به حذف حضور «نورگل یشیل‌چای»، بازیگر ترکیه‌ای این فیلم، بیان داشت:
«فیلمبرداری فیلم به‌صورت کامل انجام شده و هم اکنون فیلم در مراحل فنی قرار دارد. به هیچ عنوان هم امکان تغییر بازیگر یا فیلمبرداری مجدد با بازیگر جدید وجود ندارد. بعد از آماده شدن فیلم برای دریافت پروانه نمایش و همچنین حضور آن در جشنواره فیلم فجر اقدام خواهد شد. زمانی که ما فیلمنامه را به سازمان سینمایی ارائه کردیم و درخواست پروانه ساخت دادیم، مشخص بود که قرار است بازیگر ترکیه‌ای در فیلم حضور پیدا کند و وزارت ارشاد نیز براساس همین اطلاعات به ما پروانه ساخت داد و مجوز ساخت فیلم را صادر کرد.»
خبرنگار «بخش خبری 20:30:» 26 آبان ماه سال 1396 در واکنش به حضور «نورگل یشیل‌چای»، بازیگر ترکیه‌ای فیلم سینمایی «جن زیبا»، واکنش تندی داشت و اعلام کرد:
«مدیران سازمان سینمایی به او گفته‌اند که بازی یشیل‌چای در این فیلم حذف خواهد شد و فیلمبرداری «جن زیبا» با حضور بازیگر دیگری مجددا انجام خواهد شد.»
روزنامه «جوان»، در حاشیه حضور «نورگل یشیل‌چای»، در فیلم سینمایی «جن زیبا»، واکنش تندی داشت و نوشت:
«چهار دهه بعد (انقلاب)، زمانی که کم و بیش خبرهای حضور خواننده‌ها و بازیگران ترک در ایران منتشر می‌شد، حضور بازیگر چند سریال مشهور ساخت ترکیه در یک فیلم ایرانی، خبر‌ساز شد. این بار نیز فیلمساز ایرانی سراغ همان روش فیلمفارسی‌ساز‌ها رفته است، با این تفاوت که نورگل یشیلچای فقط بازیگر است و مانند امیل ساین از صدایش برای مشهور‌شدن استفاده نکرده‌است، بلکه در عوض این بار GEM است که نورگل یشیلچای را برای ایرانی‌ها به شهرت رسانده‌است.»
«مهرداد فرید»، تهیه کننده فیلم سینمایی «جن زیبا»، 11 دی ماه سال 1396 در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های داخلی، دلیل عدم ارسال این فیلم به «سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر»، را اینگونه عنوان کرد:
«مراحل فنی این فیلم سینمایی طی نشده نبود و نیاز به زمان بیشتری داشت و من هم نمی‌خواستم به هیچ عنوان کیفیت فیلم را قربانی عجله کنم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این فیلم را به صورت مستقیم در اکران عمومی برای مردم به نمایش درآوریم.»
«مهرداد فرید»، تهیه کننده فیلم سینمایی «جن زیبا»، 11 دی ماه سال 1396 در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های داخلی، دلیل انتخاب نشدن این فیلم در «سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر»، را عدم ارسال این فیلم به اعضای هیئت انتخاب عنوان کرد.
«نورگل یشیل‌چای»‌، بازیگر ترکیه‌ای فیلم «جن زیبا»، در سال 1393 در رابطه با حضور خود در ایران و این فیلم، اذعان داشت:
«امکان اینکه جوایز بین‌المللی دریافت کنیم وجود دارد.»
فیلم سینمایی «جن زیبا»، ابتدا با نام «جن زیبای یدالله»، در رسانه‌های ترکیه‌ای شایع شد.
به گفته رسانه‌های ترکیه‌ای، ابتدا قرار بود که «پرویز پرستویی»، به جای «فرهاد اصلانی» به ایفای نقش بپردازد.
روابط عمومی فیلم سینمایی «جن زیبا»، 22 آذر سال 1396 اعلام کرد که این فیلم پس از «سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر» به صورت همزمان در «ایران» و «ترکیه» اکران خواهد شد.
«مهرداد فرید»، در رابطه با پخش شدن خبر حضور «نورگل یشیل‌چای» در فیلم جدیدش، با بیان اینکه: «من خودم هم از شنیدن این خبر شوکه شدم و این خبر برای خودم نیز تازگی داشت»، این خبر را در هفتم مهر ماه سال 1396 تکذیب کرد.
اما پس از چند هفته با انتشار تصاویری از حضور این بازیگر زن ترکیه‌ای در اصفهان از طرف وی، به ناچار با بیان اینکه: «الان می‌توانم با افتخار اعلام کنم که بازیگران اصلی این فیلم نورگل یشیل‌چای و فرهاد اصلانی هستند» حضور او را تایید کرد.
«مهرداد فرید»، تهیه کننده فیلم سینمایی «جن زیبا»، در رابطه با سختی‌های فیلم‌برداری این فیلم نوشت:
«سکانس‌های بارانی فیلم جن زیبا فیلمبرداری شد. سکانس‌های سختی بود و دلیلش هم سرمای شبانه منطقه کویری اصفهان بود که درست مثل گرمای روزانه‌اش کلافه کننده است. حالا فکرش را بکنید که با باران ساختگی که با آب لوله کشی شهر تامین می‌شود، بازیگران را خیس کنید. خب نتیجه‌اش می‌شود لرزیدن و سرماخوردگی. در این حالت تمرکز در بازی و پرهیز از عصبیت قدرت روحی بالایی را می‌طلبد که خوشبختانه دو بازیگرمان این ویژگی را داشتند. از برنامه ریز علی تهرانی خواسته بودیم تا ابتدا سکانس‌های بارانی را در دستور کار قرار دهد تا با سرمای نیمه پاییز مواجه نشویم اما سرمای این شبها نیز طاقت فرسا بود...»
فیلم سینمایی «جن زیبا»، در «اصفهان» فیلم‌برداری شده است.