حواشی فیلم سینمایی «گس» (12 حاشیه)

شبنم مقدمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران که به تازگی جایزه بهترین بازیگر را به صورت مشترک با بقیه بازیگران فیلم “گس” از جشنواره فیلم رم دریافت کرده است درباه انتقادهایی که به نوع پوشش برخی از بازیگران این فیلم در جشنواره شده بود به خبرنگار مهر گفت: حضور یک گروه هنرمند ایرانی روی فرش قرمز جشنواره‌ای مانند رُم اتفاق مهمی بوده که البته تحت تاثیر انتقادها به نوع پوشش تعدادی از بازیگران فیلم قرار گرفت.به اعتقاد من ریشه آن آنجاست در این نوع رویدادهای هنری هنرمندان ایرانی تنها بر اساس نوع سلیقه‌ خود لباس‌هایشان را انتخاب و طراحی می‌کنند و ما در ایران طراح لباس مخصوص این نوع مراسم‌ نداریم.
سازندگان «گس» بدون دریافت پروانه ساخت، ‌این فیلم را تولید کرده‌اند و تلاش داشتند بدون پروانه نمایش به هر نحو ممکن آن را در لیست فیلم‌های جشنواره فجر جا بزنند که نشد.
کارگردان فیلم «شکاف» در پایان اظهار کرد: یکی از خوشحالی های من این است که فیلم «گس» که فیلم اول من است، با وجود تمام مشکلاتی که برای اکران آن وجود داشت، باز هم زودتر از فیلم بعدی‌ام، «شکاف» اکران شد.
من دوست نداشتم «شکاف» زودتر از «گس» اکران شود و اگر فیلم دومم، اول اکران می‌شد، دیگر این روند رو به جلوی من در فیلمسازی دیگر برای مخاطب مشخص نمی‌شد.
کیارش اسدی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه بازیگران فیلم، همگی اولین انتخاب‌هایش بودند، گفت: من در همان مرحله‌ی نگارش فیلمنامه این بازیگر ها را انتخاب کردم. بیشتر هم به این دلیل که من طرفدار تئاتر هستم و نمایش زیاد میبینم و بازیگرانم را هم از بچه‌های تئاتر انتخاب کردم.
کیارش اسدی‌زاده با اشاره به دلیل ساخت فیلم «گس» گفت: من از همان دوران که فیلم کوتاه می‌ساختم، بحث خانواده از دغدغه‌های مهم من بود که در فیلم‌های کوتاهم نیز ریشه‌هایی از این دغدغه مشخص بود تا اینکه در سال 90 فیلمنامه‌ی «گس» براساس همین تعلق خاطرم به خانواده شکل گرفت که یک نوع نقد اجتماعی در رابطه با فروپاشی خانواده نیز هست.
به گفته‌ی کیارش اسدی‌زاده فیلم «گس» از تبلیغات تلویزیونی، فقط به دلیل اینکه فیلم مورد تایید مدیران تلویزیون نیست، محروم شد و به ما اجازه‌ی پخش تیزرهای تبلیغاتی را ندادند!
محمدرضا غفاری و رویا جاویدنیا بازیگران فیلم سینمایی «گس» به کارگردانی کیارش اسدی زاده، فردا شنبه ۲۰ تیرماه 94 در سانس ساعت ۲۱ این فیلم در گیشه سینما فرهنگ ایستادند و برای این فیلم سینمایی بلیت فروشی کردند.
در 27 آبان 92 دیشب طی مراسمی جشنواره فیلم رم به کار خود پایان داد. به گزارش سایت رسمی این جشنواره امسال امیر نادری یکی از اعضای هیات دوران بود ریاست این هیات را جیمز گری برعهده داشت. فیلم گس ساخته کیارش اسدی زاده از ایران در بخش خارج از مسابقه جشنواره حضور داشت که این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر زن/مرد نوظهور شد. این جایزه به گروه بازیگران زن و مرد این فیلم ایرانی اهدا شد. به صابر ابر، پانته آ پناهی، رویا جاویدنیا، احسان امانی، شبنم مقدمی، مهسا علافر، محمدرضا غفاری، نوال شریفی، صدف احمدی، ماهانا نور محمدی، سیما مبارک شاهی، بهاران بنی احمدی، سیامک صفری، مانی گندمکار، آرشام طالبی.
فیلم سه اپیزودی و سینمایی «گس» اولین ساخته کیارش اسدی‌زاده است.
فیلم هرچند به جشنواره فیلم فجر راه پیدا نکرد و انتقادات شدیدی به آن از طرف تندروها صورت گرفت؛ اما برنده تندیس شوالیه گروه بازیگران از هشتمین جشنواره فیلم رم2013 شد و حضور موفقی در جشنواره‌های گوتبرگ سوئد، کلکته هند، دهلی هند، کمبریج لندن و مصر داشت.
کیارش ادسی‌زاده بعد از ساخت فیلم گس، فیلم سینمایی شکاف را کارگردانی کرد که در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.
«گس» پیش از این در جشنواره های گوتنبرگ، سوﺋد، پونا ﻫند، ﮐمبریج ﻟندن، دبات روسیه حضور داشت و توانسته تندیس شواﻟﯿه گروه بازیگران از ﻫشتمین جشنواره ﻓﯿلم رم را کسب کند.