حواشی فیلم سینمایی «یوسف هور» (8 حاشیه)

رضا فیاضی: آخرین فیلم سینمایی‌ام «یوسف هور» بوده است، البته این فیلم اکران نشده است و دلیل اکران نشدن آن برای بنده نیز خیلی مشخص نیست. این فیلم سینمایی در ارتباط با یک شهید قهرمان است شبه‌هایی در راستای قصه فیلم وجود داشت که گویا برطرف شده است.
سید لطف‌الله سپهر در خصوص حمایت از فیلم گفت: متاسفانه به دلیل وجود این تصور که فیلم دفاع مقدس ممکن است مورد استقبال مردم قرار نگیرد هیچ شرکت سینمایی پخش این فیلم را به عهده نمی‌گیرد.
حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر مدیرکل ارشاد خوزستان و تهیه کننده فیلم یوسف هور: در فیلم یوسف هور 3 هزار و 800 نفر در قالب لشکر و نیروی انسانی ایفای نقش کردند و نزدیک به 4 هزار انفجار در این فیلم صورت گرفته است.
شهیدعلی هاشمی یا همان سردار هور سال 67 به همراه جمعی از رزمندگان در قرارگاه نصرت کار بزرگی را انجام دادند و یکی از عملیات‌های بزرگ جنگ در سوم اسفند سال 62 در این منطقه به اجرا درآمد که «خیبر» نام گرفت و در سال بعد نیز عملیات دیگری در این منطقه به نام «بدر» انجام شد.
شهید هاشمی یکی از فرماندهان سپاه در جبهه جنوب در استان خوزستان بود که از ابتدای جنگ حضور فعالی داشت و به ویژه در زمانی که جنگ در جبهه سوسنگرد شدت داشت وی در آن منطقه فعال بود، اما نام شهید علی هاشمی با قرارگاه نصرت و تلاش‌های شبانه‌روزی و گروه وی برای بررسی منطقه هورالهویزه برای انجام عملیات خیبر و بدر گره خورده است.
فیلم نامه این فیلم بر اساس اسناد و کتاب های موجود و خاطراتی که از 8 سال دفاع مقدس از سوی فرماندهان به رشته تحریر درآمده است.
«یوسف هور» آخرین اثر سینمایی شادروان است و داستان آن درباره بخش‌هایی جالب از زندگی، مبارزات و شهادت سردار شهید «علی هاشمی» در منطقه هور است.
ساخت فیلم یوسف هور با زمان بیش از یک سال به اتمام رسید و سرانجام نسخه نهایی آن به مدت 108 دقیقه تحویل دبیرخانه جشنواره فیلم فجر شد تا با دیگر آثار متقاضی حضور در بخش مسابقه سی و یکمین جشنواره به رقابت بپردازد.
علی هاشمی ملقب به سردار هور یکی از حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس است.علی هاشمی سال ۱۳۴۰ در اهواز متولد شد.با شروع جنگ تحمیلی، تیپ ۳۷ نور را در جنوب کشور تشکیل داد و پس از عملیات بیت‌المقدس، سپاه بستان و هویزه را تأسیس کرد.