حواشی سریال تلویزیونی «هشت و نیم دقیقه» (15 حاشیه)

«شبنم قلی‌خانی»، بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه» درباره‌ی الگو سازی در این سریال گفت:
«سریال‌های ما باید برای مخاطب الگوسازی کنند مخصوصا برای زن‌ها. درباره شخصیت‌ یکتا نیز فکر می‌کنم بعد از 6 ماه آشنایی با این شخصیت الان چطور می‌توانم اگر مشکلی برایم پیش آمد آن را مدیریت کنم.»
«بهرنگ علوی»، بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه» در خصوص شباهت این سریال با سریال «شهرزاد» گفت:
«برخی‌ها می‌گویند دیالوگ‌هایمان شبیه شهرزاد است اما من اصلا این سریال را ندیده‌ام و نمی‌دانم که دقیقا به چه دلیل این را می‌گویند.»
«بهروز مفید»، تهیه کننده‌ی سریال «هشت و نیم دقیقه» در رابطه با قیاس این سریال با سریال «شهرزاد» گفت:
«من این موضوع را بارها شنیده‌ام، اما فکر می‌کنم تا حدودی این جمله اغراق‌آمیز است.»
«شبنم قلی‌خانی»، بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه» در خصوص رابطه‌ی فرزین و یلدا در این سریال گفت:
«قصه‌ی عاشقانه بین فرزین و یلدا برای مردم جالب بوده است و با تعجب از من می‌پرسند که واقعا فرزین می‌خواهد با یلدا ازدواج کند؟ و من به این نتیجه می‌رسم که حتما رابطه بین این دو آنقدر خوب درآمده که به دغدغه مردم نیز بدل شده است.»
«بهرنگ علوی»، بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه» درباره نقش خود در این سریال گفت:
« معتقدم شخصیت فرزین بدمن قصه نیست و او هم یکی از هزاران افرادی است که در جامعه زندگی می‌کند که مخاطب خود را به مرور با او همراه کرده است. هیچ انسانی نه خوب مطلق است و نه بد مطلق.»
«بهروز مفید»، تهیه کننده سریال «هشت و نیم دقیقه» درباره‌ی انتخاب نام این سریال گفت:
«ابتدا نام هشت‌ونیم‌ دقیقه را بر روی سریال در نظر گرفتیم که آن زمان مدیریت سازمان صدا و سیما با آقای «محمد سرافراز» بود، اما بعد از مدتی از سازمان به ما گفتند که نام زن‌ها را برای سریال در نظر نگیرید مثل ستایش، نرگس و... و ما نیز بر همین اساس همان هشت‌ونیم‌ دقیقه را پیشنهاد دادیم.»
یکی از نکاتی که در این سریال جلب توجه می‌کند، رویارویی مخاطب در مقابل مسائل شرعی است. به این نحو که یکتا به عنوان شخصیت اول سریال به واسطه یک حکم شرعی به عسرت و سختی میافتد و مخاطبی که با او هم‌ذات پنداری می‌کند، در ناخودآگاه خود مقابل این حکم شرعی می‌ایستد و با خود می‌گوید که اصلا چرا ما باید چنین قوانینی داشته باشیم.
«بهروز مفید»، تهیه کننده سریال «هشت و نیم دقیقه» در رابطه با هدف این سریال تصریح کرد:
«در زمانی که «محمد سرافراز» رئیس سازمان صدا و سیما بود ایشان نگران بودند که نکند به این دلیل که «هشت‌ونیم‌ دقیقه» بحثی شرعی را مطرح می‌کند باعث ایجاد ذهنیت منفی در مخاطب شود در صورتی که این موضوع وجود نداشت و ما از ابتدا هدفمان آگاهی دادن به مخاطب بود.»
«بهروز مفید»، تهیه کننده سریال «هشت و نیم دقیقه» در خصوص رد شدن طرح این سریال از طرف شبکه سه گفت:
«طرحی 6 صفحه‌ای نوشته بودم که برگرفته از تجربه شخصی‌ام بود و همین موضوع باعث شده بود که بتوانم به آن فکر کنم. این طرح یکبار به شبکه سه رفت، اما برخورد خوبی با آن نشد و نسبت به آن بی‌مهری صورت گرفت و به این دلیل که دوست داشتم آن را به سریالی تبدیل کنم به مرکز نمایش بردم.»
«الهه حصاری»، بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه» درباره‌ی نقش «یلدا» در این سریال گفت:
«یلدا از همان شخصیت‌هایی است که در ابتدا شاید مخاطب احساس می‌کند با یک دخترخوب شهرستانی که برای کلاس کنکور به تهران آمده مواجه شده اما این شخصیت پر از گره، نوسان و تغییرات است و این‌که یلدا یک عشق خالص و مقدس در دلش داشت و همین او را برای من جذاب کرد.»
«الهه حصاری»، بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه» درباره‌ی انتخاب نقش «یلدا» در این سریال گفت:
«یکی از دلایل انتخاب شخصیت یلدا تفاوت‌های او با سایر کاراکتر‌هایی بود که تا به امروز بازی کرده بودم.بیشتر نقش‌هایم در سینما بجز «بی‌تابی بیتا» به شخصیت خودم نزدیک بود؛ این در‌حالی است که هر بازیگری دوست دارد جای شخصیت‌هایی بازی کند که از خودش فاصله داشته باشد و برای رسیدن به آن تلاش کند.»
«الهه حصاری»، بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه» درباره‌ی همکاری با «شهرام شاه حسینی»، کارگردان این سریال گفت:
«بسیار خوشحالم که اولین تجربه تلویزیونی‌ام با شهرام شاه‌حسینی رقم خورد. کارگردانی که سینما و میزانسن را به‌خوبی می‌شناسد و از لحاظ فکری بسیار به هم نزدیک هستیم.»
بهروز مفید: مجموعه «هشت و نیم دقیقه» یک درام خانوادگی است، اما تلاش شده است تلخ نباشد.
سریال «هشت و نیم دقیقه» با محوریت موضوعی همدلی و ایثار در یک خانواده ایرانی به نقش مهم و تاثیر گذار زن در سرپرستی و تربیت فرزند بعد از فوت همسر و دفاع از حقوق و کیان خانواده در این شرایط می پردازد.
«هشت و نیم دقیقه» موضوعی خانوادگی را، در بستر یک قصه ملودرام اجتماعی با رویکرد های سبک زندگی و حمایت از تولید داخلی به تصویر می‌ کشد.