حواشی فیلم سینمایی «دلبری» (9 حاشیه)

سید جلال اشکذری درباره کاراکتر میثم و نمای POV که برای این شخصیت انتخاب کرده است گفت:"می‌شد میثم را نشان داد ولی می‌خواستم از تخیل تماشاگر استفاده کنم. مثل یک رُمان خواننده شخصیت قصه را در ذهن خود می‌سازد. در این فیلم هم اگر تماشاگر با دیالوگ‌های طوبی همراه شود شخصیت میثم را در ذهن خود می‌سازد. ضمن اینکه اگر مخاطب 5 فیلم معادل این را دیده بود برای او استفاده از چنین نمایی ناآشنا نبود."
هنگامه قاضیانی درباره نقشش در فیلم «دلبری» گفت:"ما در این چند سال فیلم سینمایی مونولوگ نداشتیم دلبری هم 70 درصدش مونولوگ بود ولی همین باعث می‌شد که کمی هراس داشته باشیم. در تمام سکانس‌های فیلم زندگی کردم و برای گرفتن حس و حال فیلم و گریه‌ها اشک مصنوعی هم استفاده نمی‌کردم."
عباس غزالی که نقش یک فرزند شهید را در فیلم بازی می کند، درباره فیلم گفته است:"«دلبری» یک سوپرایز در کارنامه کاری من است امیدوارم با استقبال خوبی مواجه و در جشنواره دیده شود."
سید محمود رضوی درباره تولید فیلم گفته است:"سال گذشته بود که فیلمنامه دلبری به من داده شد و از همان لحظه اول برایم جذاب بود. فضای کار هم مربوط به جانبازانی است."
سید جلال اشکذری، کارگردان اثر، درباره داستان فیلم گفته است: "فیلم «دلبری» فضای داستان گویی متفاوتی دارد. بر روی فیلمنامه این فیلم بسیار وقت گذاشتم، حدودا بین شش تا هفت ماه. چون فیلمنامه «دلبری» شخصیت محور است و داستان فیلم حول یک شخصیت در یک فضای محدود می گذرد. برای همین ما چه به لحاظ شخصیت و چه به لحاظ لوکیشن با محدودیت رو به رو بودیم."
بنا به گفته سید محمود رضوی، تهیه کننده این فیلم، حوزه هنری به خاطر مضمون کار سهم 45 درصدی مشارکت ساخت را پذیرفت.
فريبا شاهسون، نویسنده، ادعا کرده بود فیلم «دلبری» از نمايشی با عنوان «توهم» کپي برداري شده است. سيد جلال دهقاني اشکذري در يادداشتي به صحبت‌هاي وي واکنش نشان داد و این ادعا را رد کرد.
نشست فیلم «دلبری» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با دلخوری و مجادله بین عوامل فیلم و مجری برنامه برگزار شد.
فیلم در حین تولید، در سکوت کامل فیلمبرداری شد.