حواشی فیلم سینمایی «گهواره‌ای برای مادر» (8 حاشیه)

محمد احمدی تهیه کننده "گهواره ای برای مادر" به خبرنگار گفت: در ابتدا می‌خواستیم با توجه به مضمون فیلم آن را برای روز مادر اکران کنیم اما شرایط آن فراهم نشد. با توجه به برنامه ریزی‌های جدیدی که انجام شده"گهواره ای برای مادر" از پایان خردادماه و همزمان با آغاز ماه رمضان 92 روی پرده رفت.
پناه بر خدا رضایی: بعد از ساخت «چراغی در مه»، پنج سال فیلم نساختم و مشغول مستندسازی بودم. تقریبا دو سال قبل طرح اولیه «گهواره ای برای مادر» ذهنم را درگیر کرد و شخصا احساس نیاز کردم که این فیلم را بسازم تا ادای دینی به مقام مادر داشته باشم . من دوستان طلبه و روحانی زیادی دارم و خانم های طلبه را می شناسم. خیلی دوست داشتم درباره این قشر فیلمی بسازم چون آن ها همیشه رو به تعالی هستند به همین دلیل سعی کردم در «گهواره ای برای مادر» قصه را در این بستر روایت کنم. با احترام به مخاطبان باید بگویم مخاطب می تواند تصمیم بگیرد که فیلم را ببیند یا خیر.
این فیلم که سال گذشته در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگری زن برای «الهام حمیدی» و بهترین کارگردانی برای «پناه‌برخدا رضایی» و همچنین بهترین فیلم و بهترین دستاورد فنی و هنری برای «محمد احمدی» تهیه کننده فیلم از بخش سینمای سعادت شود. ضمن اینکه فیلم یک هفته قبل از آغاز اکران عمومی خود جایزه بهترین فیلم آسیایی را از جشنواره فیلم مسکو دریافت کرد.
"پناه بر خدا رضایی": متأسفانه این روزها همانطور که آمار نشان می‌دهد فیلم‌هایی که از شاخص‌های فروش نیز برخوردارند، گیشه خوبی ندارند ولی گهواره‌ای برای مادر توانسته تا به امروز به نسبت خودش فروش خوبی داشته باشد و کسانی که برای دیدن فیلم می‌روند با رضایت خاطر سالن نمایش را ترک می‌کنند و از اینکه زمان‌شان را به دیدن گهواره‌ای برای مادر اختصاص داده‌اند، پشیمان نیستند. از شرایط اکران و تعداد سالن‌های نمایش هم راضی هستم و فقط احساس می‌کنم به تبلیغات بیشتری برای فیلم نیاز داریم.
"پناه بر خدا رضایی" می‌گوید: واقعیت این است که من برای عموم مردم نمی‌توانم فیلم بسازم تا به مذاق همه خوش بیاید بلکه فیلمی می‌سازم که به دل خودم بنشیند و به نگاهم نزدیک باشد زیرا معتقدم اگر اثری از دل و روح من بیرون بیاید بر دل مخاطبم هم خواهد نشست
اولین فیلم کارگردان که به اکران عمومی درآمد و در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نیز توانست 4 جایزه در بخش تجلی اراده ملی به‌خود اختصاص دهد. همچنین از حضور بین‌المللی این فیلم می‌توان به سی و پنجمین جشنواره فیلم مسکو اشاره کرد که این جشنواره، جایزه نتپک خود را برای بهترین فیلم آسیایی به گهواره‌ای برای مادر اعطا کرد.
فیلم "گهواره ای برای مادر" اولین فیلم سینمایی بلندی است که درباره زندگی یک دختر طلبه ساخته شده است.
«پناه بر خدا رضایی» به عنوان کارگردان، تنها دو فیلم در کارنامه دارد: "چراغی در مه" (۱۳۸۶) و "گهواره‌ای برای مادر" (۱۳۹۱)؛ اما وی تهیه کنندگی فیلم‏های "گهواره ای برای مادر" و "دختر... پدر... دختر" و نیز نویسندگی فیلم تحسین شده اش "چراغی در مه" را بر عهده داشته است.