حواشی فیلم سینمایی «قاعده تصادف» (9 حاشیه)

کارگردان فیلم سینمایی «قاعده تصادف» ارائه تصویری واقعی از جوانان در این فیلم را یکی از جذابیت‌های آن دانست.
«قاعده تصادف» در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برنده چند جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بخش بین الملل شد.
بهاران بنی احمدی یکی از بازیگران جوان «قاعده تصادف» است، بازیگر جوانی که کارش در کنار گروه بازیگران فیلم دیده می شود و می توان امیدوار بود در سال های آینده جضوری موثر در سینمای ایران داشته باشد. تعداد زیادی از منتقدان بازی بهاران بنی احمدی را تحسین کردند.
او می‌گوید: صداقتی که در «قاعده تصادف» جریان دارد برگ برنده این فیلم است.
هنام بهزادی با فیلم «تنها دوباره زندگی می‌کنیم» به عنوان سینماگری خوش قریحه و جسور به سینمای ایران معرفی شد. «تنها …» به فیلمی محبوب تبدیل شد که بسیاری از منتقدان آن را ستودند. فیلم دوم این سینماگر در فضایی متفاوت با نخستین ساخته اش تصویری از زندگی این روزهای جوان‌ها است. «قاعده تصادف» در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و مورد توجه قرار گرفت، توجه داوران به فیلم هم نوار موفقیت های این کارگردان را کامل کرد.
بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو در حالی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد که فیلم ایرانی «قاعده تصادف» توانست جایزه ۲۰ هزار دلاری ویژه هیات داوران را از آن خود کند. «قاعده تصادف» در سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بخش بین‌الملل و همچنین بهترین صدابرداری شد.
«قاعده تصادف» در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و بهنام بهزادی در مقام نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم توانست چهار سیمرغ بلورین جشنواره را از آن خود کند.
«قاعده تصادف» دومین فیلم سینمایی بهزادی در مقام کارگردان است. «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» اولین فیلم این کارگردان سال 86 ساخته شد و توانست توجه منتقدان و اهالی سینما را جذلب کند.
اشکان خطیبی: نکته قابل تامل اختصاص زمان طولانی در برنامه های تخصصی همچون "هفت" برای فیلم "رسوایی" بود که خود از امکانات تبلیغاتی بالایی برخوردار است اما با تمام این تفاسیر "قاعده تصادف" توانسته مخاطبان خود را جذب کند و مخاطبان حرفه ای سینما در دوره های مختلف زمانی ثابت کرده اند که همواره پشتیان آثار خوب هستند.
اشکان خطیبی بیان کرد: فضای پشت صحنه گروه نیز همانند فضای پشت صحنه یک گروه تئاتر صمیمی بود و پیش از دو ماه و نیم تمرین و تعامل ما با گروه طول کشید و کارگردان از همان ابتدا با توجه به دارا بودن تصور ذهنی خوب از فیلم قادر به راهنمایی بازیگران در قالب تصور خود بود.