حواشی برنامه تلویزیونی «اکسیر» (5 حاشیه)

روز پنجشنبه 9 اردیبهشت 95 در حالی که عوامل برنامه «اکسیر» در استودیویی حوالی پارک «سرخه حصار» تهران، در حال ضبط قسمت هفتم این برنامه بودند، شیون مادری که کودک سه ساله‌اش در بیرون از استودیو برنامه و در آب نما غرق شده بود، موجب نگرانی عوامل و تماشاگران برنامه و در نتیجه توقف طولانی ضبط برنامه شد.
بلافاصه و بدون فوت وقت دکتر مسعود صابری و فرزاد حسنی به همراه عوامل برنامه به محل حادثه رفته و با پسربچه‌ای مواجه شدند که به دلیل پرت شدن در درون آب‌نمایی آلوده، نفس نمی‌کشد و بی‌جان افتاده است؛ در نهایت با اقدامات لازم دکتر صابری جهت احیای کودک بی‌جان، این کودک از مرگ حتمی نجات یافت.
مصطفی شریفی تهیه‌کننده اکسیر، درباره اتاق فکر و عوامل تولید برنامه گفت: ما در این مجموعه چهار اتاق فکر داریم و حدود ۴۰۰ نفر عوامل پروژه هستند. اولین اتاق فکر ما مربوط به پزشکان است که حدود ۱۸۳ نفر در آن فعالیت دارند و نمایندگانی از وزارت بهداشت، دانشکده علوم پزشکی و دیگر حوزه ها به علاوه ۱۶۰ پزشک متخصص را شامل می شود. محتوای برنامه در این اتاق تولید می شود و بعد به اتاق فکر دیگری می رود که اعضای آن یک گروه هشت نفره هستند. این گروه هفت پزشک و یک ژورنالیست تلویزیونی در حوزه سلامت را شامل می شود و آنها از محتوای مورد نظر یک سناریوی علمی تهیه می کنند. این سناریو علمی به اتاق فکر سوم که شورای نویسندگان هستند، می رسد و المان های دراماتیک و نمایشی در آن درنظر گرفته می‌شود.
اتاق فکر پایانی برنامه متشکل از تیم سازنده همچون تهیه کننده و مجریان برنامه است و سناریو در آنجا دورخوانی و برای ساخت نهایی می شود. به این ترتیب هر قسمت از این برنامه به اندازه ۱۰ قسمت از ما انرژی و زمان می برد.
مصطفی شریفی تهیه‌کننده اکسیر، درباره جزییات برنامه گفت: مهراب قاسم خانی سرپرستی شورای نویسندگان این مجموعه را بر عهده دارد و قرار است این مجموعه به صورت شبه‌نمایشی پیش برود تا بتواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
مصطفی شریفی تهیه‌کننده اکسیر، با اشاره به پیش تولید طولانی مدت برنامه «اکسیر» بیان کرد: ما حدود ۱۰ ماه مصطفی شریفی تهیه‌کننده برنامه درباره پیش‌تولید آن گفت: برای این کار پیش تولید داشتیم و امیدوارم بتوانیم در ابتدای آبان ماه تولید کار را شروع کنیم. در این مدت حدود هفت ماه برای بحث پژوهش این اثر زمان گذاشتیم و چند ماه هم در حوزه ساختار برنامه تحقیق کردیم. در حوزه ساختار صحبت هایی با عده ای از تهیه کنندگان خارجی داشتیم و از تجربیات این افراد استفاده کردیم.
مصطفی شریفی تهیه‌کننده اکسیر، گفت: «اکسیر» برنامه ویژه‌ای است که با توجه به نمونه‌های موفقی که در دنیا وجود داشته است و با توجه به فرهنگ، شیوه زندگی و نیازهای ایرانی اسلامی مردم کشورمان طراحی شده است.