حواشی فیلم سینمایی «شکلاتی» (9 حاشیه)

فیلم سینمایی «شکلاتی»، در «سی‌امین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان» در تیر ماه سال 1396 به نمایش در‌آمد و در بخش‌های؛ «بهترین کارگردانی»، «بهترین فیلم» و «بهترین بازیگر کودک» نامزد دریافت جایزه شد که «شبنم مقدمی» توانست دیپلم افتخار «بهترین بازیگر» را از این جشنواره دریافت کند.
فیلم سینمایی «شکلاتی» در اولین حضور جهانی خود، در «جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک کانادا» از تاریخ 30 شهریور تا 2 مهر سال 1396 در شهر «تورنتو» حضور پیدا کرد.
فیلم برداری فیلم سینمایی «شکلاتی» در «تهران» کلید خورده است و سکانس‌هایی از آن در «آمل» و یک کارخانه شکلات سازی در تهران نیز ضبط شده است.
به گفته «سهیل موفق»، کارگردان فیلم «شکلاتی»، 2 سال برای فیلمنامه این فیلم زمان صرف شده که در این مدت 5 بار این فیلمنامه بازنویسی شده است.
«سهیل موفق»، کارگردان فیلم سینمایی «شکلاتی» در رابطه با تولید این فیلم گفت:
«شکلاتی فیلمی است که قصد دارد کام مخاطبین خود که خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان هستند را شیرین نماید. این فیلمنامه به گونه‌ای روایت شده که در ژانر فیلم‌های کودک که ژانر مرسومی در دنیاست روایت شود و سعی دارد با به وجود آوردن موقعیت‌های کمدی به اهداف خود برسد.»
عوامل فیلم سینمایی «شکلاتی» برای حمایت از سینمای کودک، در 12 آبان سال 1396، در «سینما آزادی» به تماشای فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» نشستند.
از فیلم سینمایی «شکلاتی» در جشنواره «فیل طلایی هند» در 18 آبان سال 1396 استقبال گرمی شد که در همین راستا از کارگردان این فیلم، آقای «سهیل موفق» برای حضور در چندین ورک شاپ مختص کودکان «مدرسه حیدرآباد» و چندین کالج دعوت به عمل آمد.
فیلم سینمایی «شکلاتی» قرار بود در تاریخ 29 آبان ماه سال 1396، طی مراسمی اکران عمومی شود که با توجه به رخ دادن زلزله در شهر «کرمانشاه»، این مراسم با حضور کودکان زلزله دیده در روز 9 آذر سال 1396 در «پردیس کوروش» برگزار شد.
فیلم «شکلاتی» اولین ساخته بلند «سهیل موفق» است.