حواشی فیلم سینمایی «شرفناز» (11 حاشیه)

فیلم سینمایی «شرفناز» به کارگردانی «حسن نجفی» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد به نمایش در آمد.
در «شرفناز» شخصیت اصلی فیلم در طول قصه ساز قیچک را می‌نوازد.
فیلم «شرفناز» در روستاهای مرزی پاکستان فیلمبرداری شده است.
در فیلم «شرفناز» نیز مانند کارهای قبلی «حسن نجفی»، از بازیگران جدید و بومی استفاده شده است.
«حسن نجفی»، کارگردان فیلم «شرفناز» درباره‌ی فیلمنامه این فیلم گفت:
«ایده فیلم از سال 1388 آمد که من در آن سال خطری را در حوزه اندیشه‌‌های بسته و افراطی گری که با مشکل مواجه بودیم را احساس کردم و سال 1389 فیلمنامه بعد از تحقیقات فراوان نوشته شد و دو سال درگیر ساختش شدم، چون با وجود دوندگی‌های فراوان در راهروهای مراکز دولتی، موفق نشدم هیچ سرمایه گذاری برای آن پیدا کنم و آخر کار، فیلم را با هزینه شخصی خودم جلوی دوربین بردم و برای همین کارمان خیلی طول کشید. لوکیشن های خاصی هم داشتیم.»
فیلم «شرفناز» به دلیل فضای بیابانی و مناطق کویری در شرایط تولید سختی فیلمبرداری شده است.
«حمیرا ریاضی» درباره‌ی لهجه‌ی خود در فیلم «شرفناز» گفت:
«برای رسیدن به لهجه با یک کارشناس زبان بلوچی صحبت کردم و خروجی کار را با دقت به همراه کارگردان دیدند تا مشکلی نباشد. اما با صلاحدید کارگردان سعی کردیم به گویشی برسیم که برای تماشاگر قابل فهم باشد و به زیرنویس فیلم احتیاج نداشته باشیم.»
تهیه کنندگی فیلم «شرفناز» را در ابتدا «جمال شورجه» بر عهده داشت که در آغاز فیلمبرداری، تهیه کنندگی این فیلم به «حسن نجفی» واگذار شد.
«حسن نجفی»، کارگردان فیلم «شررفناز» با اشاره به سیاسی نبودن فیلمش گفت:
«15 هزار و 600 مدرسه در پاکستان وجود دارد که از بچه‌ها سوءاستفاده و آن‌ها را برای حملات انتحاری تربیت می‌کند. فیلم من اجتماعی است و معضلی را مطرح می‌کند که اگر در جوامع حل نشود ممکن است بچه‌ها مورد سوء استفاده قرار گیرند «شرفناز» به این دلیل که با نگاه عمیقی به مسائل روز ساخته شده، می‌تواند به معنی واقعی کلمه یک فیلم معاصر یا به قولی بدون تاریخ مصرف باشد که مثلا ده سال آینده هم قابل دیده شدن باشد.»
«حمیرا ریاضی» و همسرش، «علی اوسیوند» در فیلم «شرفناز» با هم بازی می‌کنند.
فیلم سینمایی «شرفناز» ابتدا «راحله» نام داشت.