حواشی فیلم سینمایی «ترانه» (5 حاشیه)

«مهدی صباغ‌زاده»، تهیه کننده فیلم سینمایی «ترانه»، که پیش‌تر به عنوان کارگردان این فیلم حضور داشت، مهر ماه سال 1396در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های داخلی، در مورد انصراف خود از کارگردانی این فیلم، چنین خبر داد:
«به دلیل مشغله‌های بسیاری که الان برای اکران فیلم پسرم "ایتالیا ایتالیا" دارم، از کارگردانی و همکاری برای ساخت این پروژه استعفاء داده‌ام.»
فیلم‌برداری فیلم سینمایی «ترانه»، در شهرهای «تهران»، «قم» و «رشت» انجام شده است.
«مهدی صباغ‌زاده»، تهیه کننده فیلم سینمایی «ترانه»، 26 مرداد ماه سال 1396 در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های داخلی، در رابطه با اینکه مسئولین سازمان سینمایی صدور مجوز این فیلم را به تاخیر انداختند، اذعان داشت:
«اگر اعضاء وقت ندارند که شورای پروانه ساخت را تشکیل دهند و جلسه بگذارد، لااقل استعفا بدهند و کار را به افراد دیگری بسپارند که اینقدر فیلمسازها، معطل نشوند. لااقل بنشینید، فیلمنامه را بخوانید. یا رد کنید یا تأیید که پا در هوا نمانیم.»
«مهدی صباغ‌زاده»، تهیه کننده فیلم سینمایی «ترانه»، 26 مرداد ماه سال 1396 در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های داخلی، در راستای به طول کشیدن زمان دریافت مجوز برای این فیلم از سوی «سازمان سینمایی»، گفت:
«جوانی که حدود 30 فیلم مستند و چند فیلم کوتاه و بلند ساخته را در این سیستم مدام می‌چرخانند تا بالاخره از همه‌چیز ناامید شود و دست از فیلمسازی بکشد. مدیران سازمان سینمایی شاید این جوان را نشناسند اما من بعد از 50 سال کار در این سینما مگر نیازمند تأیید هستم؟ سالم‌تر از من در این سینما پیدا می‌کنید؟!»
فیلم‌برداری فیلم سینمایی «ترانه»، از اواسط مهر ماه سال 1396 در «تهران» کلید خورد و ضبط سکانس‌های پایانی این فیلم در شهر «بندر انزلی»، به پایان رسید.