حواشی سریال تلویزیونی «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» (13 حاشیه)

«مصطفی زندی»، نویسنده‌ی «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» درباره‌ی نگارش این مجموعه اپیزودیک توضیح داد:
«اخلاق، مضمون این مجموعه است. این موضوعی است که این روزها خیلی در جامعه درگیرآن هستیم. اخلاق‌گرایی نکته‌ای است که گره‌گشای بسیاری از مسائل است.»
مجموعه‌ی «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» روایتگر زندگی آدم‌های مختلف است که درگیر ماجراهایی می‌شوند. در قالب این کار به مخاطب گوشزد شده با این‌که در دنیای مدرن روزگار می‌گذرانیم، اما این موضوع نباید باعث شود داشتن روابط سالم را فراموش کنیم.
«داود بیدل»، کارگردان سریال «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» درباره‌ی این اثر گفت:
«مهم‌ترین ویژگی‌ای که مرا برای کارگردانی این سریال اپیزودیک ترغیب کرد، قصه‌های جذاب با مضامین معارفی، دینی و اجتماعی است. خوشبختانه با گروه همدلی داشتیم و با آرامش این مجموعه را به سرانجام رساندیم.»
با سریال «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» سه بازیگر با نام‌های «الهام جدی»، «آوا دارویت» و «آوا جوهرچی» معرفی شدند که هر سه تازه کار بودند.
«داود بیدل»، کارگردان اثر «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» درباره‌ی انتخاب بازیگران عنوان کرد:
«انتخاب بازیگران به عهده «افشین سنگ‌چاپ» بوده و تلاش کردیم بهترین‌ها را برای همکاری دعوت کنیم.»
اپیزود ششم مجموعه نمایشی «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» به تعهد اخلاقی و رابطه‌های کاری در عین روایت یک قصه ملودرام مربوط است.
اپیزود پنجم «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» داستان زنی را رویات می‌کند که صاحب فرزند نمی‌شود و از طرفی دچار سوتفاهماتی با همسر خود است.
اپیزود چهارم «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» داستان مردخیری است که صاحب یک پرورشگاه است و در سردخانه بیمارستان به زندگی برمی‌گردد و پس از آن به تدریج پی به ماجرای مرگ خود می‌برد.
اپیزود سوم «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» بر مفهوم خیرخواهی و نیکوکاری و بازگشت عمل خیر به هرکس اشاره می‌کند و سعی شده تا این مضمون در لایه‌های داستان به مخاطب القاء شود.
اپیزود دوم «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» درباره‌ی قضاوت و عدالت در هر شرایطی است.
اپیزود اول «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» داستان زندگی نانوایی را روایت می‌کند که بعد از مدتی نانوایی را می‌خرد، اما به تدریج برکت از این نانوایی می‌رود و مردم کمتر به آن‌جا مراجعه می‌کنند. در جریان همین داستان مشخص می‌شود که علت این ورشکستگی نانوایی، پول حرام و در واقع حق بچه یتیم هست که بابت خرید مکان نانوایی پرداخت شده است.
سریال «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» به صورت اپیزودیک است و دارای چندین اپیزود با داستان‌های مختلف است.
«متین ستوده»، بازیگر سریال اپیزودیک «در قصه‌ها زندگی می‌کنند»، درباره‌ی همکاری با «داوود بیدل» کارگردان این سریال بیان داشت:
«با این که برای اپیزود اکرم حدود ۱۰ روز با گروه همکاری داشتم، اما بسیار لذت بردم و تجربه خوبی بود.»