حواشی «لیلا اوتادی» (12 حاشیه)

او درباره حرفه عکاسی خود می گوید: عکاسی را از زمان دانشکده به دلیل این‌ که رشته‌ ام معماری بود انجام می دادم و به هر سفری که می‌ رفتم دوربین را هم همراه خودم می‌ بردم. در چند سفر آخرم، به این فکر افتادم که برای کودکان بی‌ سرپرست کاری انجام بدهم. این موضوع دلیل اصلی برگزاری نمایشگاه عکسم شد
اوتادی فارغ التحصیل کارشناسی معماری از دانشگاه تهران است، نقاشی رو هم به شدت پیگیری میکند و جالب است که بدانید مدتی بعنوان مربی بدنساز فعالیت میکرد! و یک کتاب شعر از او در قالب شعر سپید به نام 《در بهشتی که کلاغی نیست مترسک هم نیست》 در انتشارات مروارید به قیمت ۸ هزار تومان چاپ شده و منتشر شده است
«لیلا اوتادی» خرداد ماه سال 1397 طی تحریم «تیم ملی فوتبال ایران» در «جام جهانی 2018»، توسط شرکت «نایک»، برای استفاده نکرده از «محصولات»، این شرکت، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
«بیاین یه بار مثل یه ایرانی باغیرت و باشعور نایک رو ما تحریم کنیم، وقتی به تیم ملی ما نایک تعلق نمیگیره ما با نخریدن و نپوشیدن محصولات نایک این بی احترامی رو جواب خواهیم داد تا هرکی هرکاری خواست نتونه با ایران و ایرانی انجام بده. بیاین هرکی توی خیابون و باشگاهها نایک استفاده کرد باهاش برخورد کنیم.»
وی به زبان‌های انگلیسی و ترکی مسلط کامل است.
اوتادی به ورزش علاقه دارد و فعالیت‌های ورزشی را در رشته‌های تنیس و سوار کاری و فیتنس دنبال می‌کند.
اوتادی، نخستین کتاب خود را که مجموعه شعری با نام «در بهشتی که کلاغی نیست مترسک هم نیستب است، در زمستان (۱۳۹۳) و در قالب دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کرد.
در خبری، "باشگاه خبرنگاران" وی را با دریافت ۷۵ میلیون تومان برای ۲۵ روز بازی در فیلم «پیتزا مخلوط» حسین قاسمی‌جامی گران‌ترین بازیگر زن سینمای ایران نامید. لیلا اوتادی در جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ با حضور در برنامه تلویزیونی "هفت"، در حضور مهدی ودادی کارگردان فیلم «زن. مرد. زندگی... » این موضوع را تکذیب کرد.
در آبان (۱۳۸۹)، خبر بازی اوتادی در نقش ندا آقاسلطان در فیلم «پایان‌نامه» در برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مستقل و دولتی ایران منتشر شد. ساعتی پس از انتشار ساخت این فیلم اعتراض مخالفان در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و بالاترین آغاز شد. صفحه مخالفان اوتادی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک تنها در کم‌تر از هفت ساعت به سه هزار عضو رسید و هم‌چنین گروهی با نام موج آزادی وب‌سایت او را برای مدتی هک کرد. در نهایت اعلام خبر بازی لیلا اوتادی در نقش ندا آقاسلطان توسط روابط عمومی فیلم پایان‌نامه تکذیب شد. هم‌چنین اوتادی در واکنش گفت: «دلم می‌خواهد بدانم چه کسی این دشمنی را روا داشته تا با طرح این‌گونه خبر مردم را نسبت به من هیستریک و عصبی نماید.»
لیلا اوتادی با بازی در فیلم «باغ قرمز» به کارگردانی امیر سمواتی و نویسندگی پریچهره سهیلی در سال (1388) در کنار امین تارخ ایفای نقش کرد.
فیلم «سگ‌های پوشالی» اولین تجربه‌ی کارگردانی رضا توکلی بود که در آن لیلا اوتادی به همراه نیما شاهرخ‌شاهی و فرزاد فرزین ایفای نقش کرد.
لیلا اوتادی در سال (1385) اولین کار مناسبتی خود را در سریال «آخرین گناه» به کار گردانی حسین سهیلی‌زاده بازی کرد. این سریال در میان سریال‌های ماه رمضان (1385) از بقیه محبوب‌تر بوده‌است و موضوع آن حول محور چشم برزخی می‌گردد.
فیلم «چپ دست» (1384) به کارگردانی آرش معیریان، نویسندگی بهمن معتمدیان و تهیه‌کنندگی منوچهر زبردست و داریوش بابائیان بود که در این فیلم لیلا اوتادی نقش دختری فراموشکار را بازی می‌‌کند که مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.