حواشی «اصغر فرهادی» (11 حاشیه)

فرهادی برای عفو اعدام ریحانه جباری به دادگاه رفت و خواستار عفو او شده‌بود.
«نه گفتن به نرسیدن به توافق» دیگر کمپین جمعی بود که اعضای آن اصغر فرهادی، رخشان بنی‌اعتماد، عباس کیارستمی، مجید مجیدی و رضا میرکریمی بودند که در رسانه‌های مطرح جهان مانند "آسوشیتدپرس"، "ورایتی" و "دیلی‌استار" بازتاب گسترده‌ای داشته‌است.
فرهادی در حمایت از مردم غزه کمپینی را با عنوان «کشتار همنوعان خود را متوقف کنید» در فیس‌بوک با همراهی نسرین ستوده به راه انداخت که فیلم‌سازان و بازیگران مطرح دنیا از جمله خاویر باردم، مایک لی و هانی ابواسعد به این کمپین پیوستند.
کتاب «هفت فیلم‌نامه از اصغر فرهادی » نوشته اصغر فرهادی است،که فیلم‌نامه‌های «رقص در غبار»، «شهر زیبا»، «چهارشنبه‌سوری»، «دایره‌زنگی»، «درباره‌ی الی»، «جدایی نادر از سیمین» و «گذشته» در آن گنجانده شده‌است.
دبورا یانگ، منتقد آمریکایی در مورد فرهادی گفت: اصغر فرهادی، جستجوی خود در وادی احساسِ گناه، انتخاب و مسئولیت را در درامی با فیلم‌نامه و کارگردانی استادانه به گونه‌ای پی می‌گیرد که در هر گامش توجه خاص مخاطب را طلب می‌کند.
اصغر فرهادی، به‌واسطه‌ی کارگردانی فیلم «جدایی نادر از سیمین»، توسط امیر کوستوریتسا، کارگردان نام آشنای بالکان، میهمان ویژه جشنواره‌ی کاستندروف (2012) معرفی شد.
در نظرسنجی مجله‌ی "تایم"، وی رتبه‌ی چهارمین شخصیت تأثیرگذار در میان ۱۰۰ شخصیت برتر سال (۲۰۱۲) را کسب کرد؛ و در نهایت به‌عنوان یکی از ۱۰۰ چهره‌ی تأثیرگذار سال (۲۰۱۲) از سوی این مجله معرفی شد.
نشان آفیسیر، نشان عالی هنر و ادبیات کشور فرانسه است که توسط اورلی فیلیپیتی، وزیر فرهنگ این کشور، در ۲۵ فوریه (۲۰۱۴) در پاریس به فرهادی اهدا شد. این نشان به‌دلیل «خلاقیت‌های هنری و تأثیر اصغر فرهادی بر هنر و ادبیات فرانسه و سراسر جهان» به این فیلم‌ساز ایرانی تعلق گرفت.
وی هنر خود را تاثیرپذیرفته از آثار ویتوریو دسیکا، فدریکو فلینی، اینگمار برگمان، میکل‌آنجلو آنتونیونی، بیلی وایلدر و کریشتوف کیشلوفسکی می‌داند.
فرهادی اولین فیلمی که بر زندگی‌اش تأثیرگذار بوده‌است را فیلم «دزد دوچرخه» معرفی کرد.
بنابر اظهارات فرهادی، وی فعالیت سینمایی خود را در سن ۱۳ سالگی و قبل از آنکه به صورت آکادمیک در این زمینه به تحصیل بپردازد، آغاز کرده‌بود.