حواشی «احسان علیخانی» (13 حاشیه)

مدیر شبکه‎ی سه سیما علاوه بر قدردانی از تلاش عوامل تولید ویژه‎ برنامه‎ی «ماه عسل»، نسبت به دعوت میهمانان این برنامه هشدار داد و دقت بیشتر در دعوت این میهمانان را خواستار شد.
پس از ایجاد حواشی پیش آمده برای برنامه‎ی «ماه عسل» سال 1394 و تذکر معاون سیما به مدیر شبکه‎ی سه، وی مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت و درباره‎ی حواشی پیش آمده برای برنامه‎ِی اخیرش که مربوط به دعوت از یک پزر مراسم عروسی بود، عنوان داشت ما در این برنامه فقط مشاغل سخت نداشتیم و در حقیقت مشاغل سخت و آسان کنار هم بودند. این تضاد و تناقض جواب می‎دهد و در کنار خانم رئیس معدنی که شغل سخت دارد، این مشاغل آسان و پردرآمد هم حضور دارند.
برنامه‎ی «ماه عسل» 1395 در کنار همه‎ی حواشی عجیب و غریبی که پیرامون حضور مهمانانی خاص داشت به یک دلیل دیگر هم در کانون توجه قرار گرفت و آن شبیه بودن بیش از حد دکور برنامه به دکور یکی از کنسرت‎ها “مدونا” خواننده‎ی آمریکایی است. طبق گفته‎ی طراح دکور «ماه عسل» حداکثر هزینه‎ی دکور برنامه‎ی امسال (1395) به ۶٠ تا ٧٠ میلیون تومان می‌رسد.


وی در حین اجرای ویژه‎ی برنامه‎ی سال تحویل سال ۱۳۹۱ در واکنش به سخنان محمود احمدی‎نژاد که گفته بود وسایل ضروری عید در سر کوچه‌ی ما گران نیست، مردم تهران می‌توانند بیایند و از محله‌ی ما خرید عید را انجام دهند، به توبیخ و ممنوع‎الفعالیت وی از تلویزیون انجامید. ولی پس از یک روز شایعه‌ی ممنوع‎التصویر شدن او تکذیب شد.

در یک ترفند رسانه‎ای بسیار جالب، در حالی که تا کمتر از چند روز دیگر برنامه‎ی «ماه عسل» روی آنتن می‎رفت، وی به برنامه‎ی «خندوانه» رفت و یکی از جالب‌ترین برنامه‌های سری جدید «خندوانه» ضبط شد. این برنامه در استودیو اصلی خندوانه ضبط شد و روز چهارشنبه ۱۲ خرداد 1395 از شبکه‎ی نسیم پخش شد.
آزاده نامداری و وی مدتی شایعات زیادی را پیرامون خودشان می‎شنیدند که این موضوع با خبر ازدواج آزاده نامداری و فرزاد حسنی پایان یافت.
وی در این مدت (تا سال 1395) همواره عنوان کرده‎است که مجرد است و ازدواج نکرده، البته انتشار عکس‎های او به همراه یکی طرفداران خود شایعه‎ی متاهل بودن وی را منتشر داد که این خبر کذب بوده و این مجری، مجرد است.
برنامه‎ی «ماه عسل» از سال ۱۳۸۷ با اجرای و تهیه‎کنندگی وی با استقبال خوب مردم شروع کرد، این برنامه در سال 1388 هم توسط او اجرا شد اما در سال 1389 بخاطر اختلافات پیش آمده اجرای برنامه به حسن جوهرچی سپرده شد، در این مدت ریزش مخاطب شدیدی برنامه گرفت که دوباره اجرای آن به وی برگشت و در طی این مدت دوباره در سال 1391 اجرای برنامه توسط علی ضیا هم مورد رضایت قرار نگرفت و درنهایت برنامه‎ی «ماه عسل» به صاحب اصلی خود برگشت و او با اجراهای دلنشین خود جذب مخاطب موفقی در این برنامه‎ی مناسبتی ماه رمضان داشته‎است.
ویژه برنامه‎ی «سه ستاره» با اجرای وی به مناسبت فرا رسیدن سال 1393 شمسی از ساعت 15 دیروز روی آنتن رفت.
مثل تمامی پسرهای ایرانی عاشقانه مادرش را دوست می‌‌دارد، او فرزند چهارم خانواده پس از دو خواهر و یک برادر است، یکی‎دیگر از ویژگی‌های بارز وی، انتقادپذیری‌اش می‌‌باشد.
یکی از ویژگی‌های قابل توجه وی که در همان برخورد اول به چشم می‌آید، اعتماد به نفس باورنکردنی‌اش است، شاید بینندگان تلویزیونی این اعتماد به نفس را تنها در اجرای او ببیند، اما به واقع، وی در زندگی شخصی‌اش هم، همین‎گونه است.
در دوران دبیرستان یک سال در تیم نوجوان پرسپولیس و ۱ سال سایپا بازی کرد و به علت ۳ بار شکستگی پا دیگر قادر به بازی در چمن نبود و سراغ فوتسال و تنیس رفت.
وی در دوران مدرسه درس‌خوان اما شیطون بود برای مهار شیطنت مدیر مدرسه او را مبصر کلاس کرد.
در تیرماه سال (1394) شایعاتی راجع به دستمزد پرداختی به احسان علیخانی مطرح شد که خبر می‌داد او مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان را برای مجری‌گری یک‌ماهه ویژه برنامه‌ی «ماه عسل» و دویست میلیون تومان را برای حق آورندگی «تهیه کنندگی» دریافت کرده است. احسان علیخانی درنهایت در یکی از قسمت‌های برنامه‌ی «ماه عسل» در تیرماه (1384) ادعا کرد مبلغ دستمزد وی ۴۵ میلیون تومان است. وی همچنین اظهار داشت این مبلغ برای یک سال تلاشش به منظور آماده‌سازی و تهیه سوژه و بررسی و فیلم‌برداری برای ویژه نامه‌ی «ماه عسل» بوده‌است.