حواشی «جمشید هاشم‌پور» (5 حاشیه)

هاشم‌پور یک بازی تحسین برانگیز و معرکه در فیلم «مسافر ری» داود میرباقری (1379) از خود به نمایش گذاشت.
هاشم‌پور که آخرین فیلم‌های اکران شده‌اش «کلاشینکف» و «روزگاری عشق و خیانت» بوده‎است، درخانه و تحت مراقبت همسرش به سر می‌برد.
وضعیت جسمی هاشم‌پور به مراتب بهتر از زمان بستری بودن در بیمارستان است اما گویا به لحاظ روحی، اوضاع خوبی را سپری نمی‌کند. به خصوص که در سال‌های اخیر نیز کم‌کارتر از همیشه شده‎است.
جمشید هاشم‌پور مدتی به دلیل عوارض برآمده از یک بیماری قلبی دچار ناراحتی شدید شده بود و همین باعث می‌شود به یکی از بیمارستان‌های فوق تخصصی قلب منتقل و به تشخیص پزشکان در بیمارستان بستری شود.
هاشم‌پور که زمانی به «جمشید آریا» معروف بود، یک هفته‌ای را هم در بیمارستان بستری بوده‎است و در بازگشت از بیمارستان نیز به دلیل زمین‌خوردگی بینی‌اش می‌شکند و همین شکستگی بینی مزید دردش می‌شود.
آن‎ها که جمشید هاشم‎پور را از نزدیک دیده‌اند می‌دانند چه آدم تودار و با اعتماد به نفسی است، همین توداری و به نوعی مأخوذ به حیا بودن باعث شده کمتر وی را در برنامه‌های سینمایی که با هدف تجلیل از پیشکسوتان برگزار می‌شود، ببینیم.
با این حال عوامل فیلم حادثه‌ای با نام «هاری» برای وی مراسم بزرگداشتی برپا کردند؛ بزرگداشتی که مدیران سینمایی در آن حضور نداشتند.
بازی خوب وی در فیلم «سفر به فردا» که نامزدی جشنواره‌ی بیستم فیلم فجر را برایش به ارمغان آورد به دلیل اکران نامناسب و نوع فیلم آن‌چنان که باید دیده نشد.