حواشی «آزیتا حاجیان» (9 حاشیه)

«آزیتا حاجیان»، بازیگر سریال «کیمیا» گفت:
«ایفای نقش من در سریال «کیمیا» حدود یک سال و دو ماه طول کشید به دلیل این که در دو فصل اول و دوم این مجموعه تلویزیونی 100 فسمتی بازی داشتم.»
حاجیان در خصوص نقش خود اظهار داشت:
«همانطور که در مجموعه «کیمیا» که از رسانه ملی پخش شد دیدید من در این مجموعه نقش یک مادر را بازی می کنم که سه فرزند دارد و در ادامه داستان با یک سری مسائل اجتماعی و انقلابی مواجه می شود.»
وی تصریح کرد:
«بیشتر از این نمی توانم در مورد این نقش و این مجموعه صحبت کنم و امیدوارم مردم از تماشای «کیمیا» لذت برده باشند.»
وی با اشاره به پیشنهادهای کاری خود ابراز داشت:
«در این مدت پیشنهادهایی نیز شده که فیلمنامه آنها را مطالعه می کنم. اما فعلا قصد دارم تا مدتی استراحت کنم. چون زمان طولانی سر این سریال بودم.»
«آزیتا حاجیان»، حضور در تلویزیون از سال 1373 با مجموعه «آپارتمان» آغاز کرد و پس از آن در سریال هایی همچون «آوای فاخته»، «امام علی» و «دبیرستان خضراء» به ایفای نقش پرداخت.
«آزیتا حاجیان»، بازیگر سینما و تلویزیون بامداد روز جمعه (ساعت1:44) سال 1395 در محل حادثه پلاسکو حضور یافت.
حاجیان در این باره گفت:
«برای تشکر از زحمات آتش نشانی آمده ام و دوست دارم دست تک تک این افراد را ببوسم.»
«آزیتا حاجیان»، درباره هم بازی شدنش با دخترش «مهراوه شریفی نیا» در فیلم «کیمیا» می گوید:
«فیلم «کیمیا» اولین تجربه بازی مشترک من و مهراوه نیست. من و او بیست و پنج سال قبل در فیلم سینمایی «دزد عروسک ها»، کنار هم قرار گرفتیم. هر چند که آن زمان مهراوه دختربچه کوچکی بود و با این روزهایش تفاوت زیادی داشت. به هر حال وقتی موضوع بازی با دخترم در «کیمیا» مطرح شد، از آن استقبال کردم چون می دانستم بخش زیادی از فیلم در خارج از تهران فیلمبرداری می شود و حضور مهراوه برایم غنیمتی به شمار می رود. به هر حال ما چهار ماه با هم آبادان بودیم و از این جهت مشکل دوری از خانواده را نداشتیم. در سریال های این چنینی که بازیگر از خانواده خود دور است، به لحاظ عاطفی با مشکل روبرو می شود و نوعی خلأ احساسی در درونش شکل می گیرد؛ ولی خب خوشبختانه با حضور دخترم، من از این مشکلات دور بودم.»
«آزیتا حاجیان» می گوید:
«برای مادر شدن عجله داشتم. دوست داشتم خیلی زود فرزندم به دنیا بیاید و این حس آسمانی را لمس کنم.» بیست و سه سالش بود که «مهراوه» اولین بال پرواز شد. هر چند که تا آمدن «ملیکا» هفت سال صبر کرد اما در این مدت حسابی مشق پرواز را یاد گرفت.»
صحبت های «آزیتا حاجیان» درباره ازدواجش:
«من بیست و دو سالم تازه تمام شده بود که ازدواج کردم، سال 1358. آن زمان سن ازدواج خیلی پایین بود، بعد از انقلاب معمولا همه در سن‌های پایین‌تر از بیست سال ازدواج می‌کردند چون آن زمان ارزش‌ها عوض شده بود، مردم همه‌چیز را در سطح نمی‌دیدند، چشم و هم‌چشمی‌های گمراه‌کننده مطلقا وجود نداشت. من هم خیلی ساده زندگی‌ام را شروع کردم، با میل خودمان عروسی نگرفتیم، مادرم خیلی اصرار داشت حتما جشن عروسی بگیریم اما ما با این قضیه مخالفت کردیم، لباس عروسی نپوشیدم و مهریه‌ام دوازده سکه بود که تازه خود من گفته بودم پنج سکه اما عاقد گفت: «خانم جان پنج سکه خیلی کم است، حداقل بگو دوازده سکه.» آن موقع سکه خیلی ارزان بود.»
«آزیتا حاجیان»، همیشه به عنوان بازیگری آرام و انرژی مثبت شناخته می شد. چه دوستان و آشنایان این بازیگر و چه کسانی که حتی برای یک بار با او از نزدیک ملاقات داشته اند می دانند که او زنی، متین، آرام و در عین حال پر از انرژی است.
وی دو دختر به نام‎های مهراوه شریفی‌نیا (۱۳۶۰) و ملیکا شریفی‌نیا (۱۳۶۵) که هر دو از بازیگران هستند؛ دارد.
وی پس از جدایی از محمدرضا شریفی‎نیا، با محمد کریمی‎هراتی ازدواج کرد. هراتی در سال ۱۳۵۶ هم‌دانشگاهی او در دانشکده‌ی "هنرهای دراماتیک" بوده‎است. هراتی طراح صحنه‌ی تئاتر است و در یکی از نمایش‌ها که وی نقش ژاندارک را بر عهده داشت، به عنوان طراح‎صحنه در کنار گروه حاضر بود. آقای هراتی رشته‎ی طراحی داخلی را در کانادا خوانده‌‌است.