حواشی «الهام کردا» (6 حاشیه)

تازه ترین کار سینمایی «الهام کردا» در سال 1394 با نام «به دنیا آمدن» به تازگی به پایان رسیده، او در این فیلم در کنار «هدایت هاشمی» به ایفای نقش می پردازد. فیلم سینمایی «به دنیا آمدن» به کارگردانی «محسن عبدالوهاب» داستان زن و شوهری را روایت می کند که در آستانه میان سالگی برای ادامه مسیر زندگیشان با یکدیگر دچار مشکل می شوند.
«الهام کردا»، همسرش اولین مشاور وی در انتخاب نقش است.
آخرین کار «الهام کردا» در تلویزیون (تا سال 1395) حضور در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» بوده است که نقش رویا که کاراکتری منفی است را ایفا می کند. الهام کردا برای اولین بار یک نقش منفی را با سریال «فریدون جیرانی» تجربه می کند. فیلم «تعبیر وارونه یک رویا» به تهیه کنندگی «سید کمال طباطبایی» در بیست قسمت 50 دقیقه ای تولید می شود و الهام کردا، «نگار عابدی»، «صالح میرزاآقایی» و «شیوا خسرومهر» از جمله بازیگران آن هستند.
«الهام کردا»، از سال 1380 فعالیت در تئاتر را آغاز کرد و بیش از 15 سال (تا سال 1395) است که به فعالیت در زمینه نمایش و بازیگری مشغول است.
«الهام کردا»، همسر «سعید چنگیزیان» بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون است.
بازیگر نمایش « شنیدن» معتقد است بازی در نمایش هایی که «امیر رضا کوهستانی» کارگردان آن است بازیگر را از هر فضایی که پیش از آن تجربه کرده بود، خالی و او را وارد دنیای جدیدی از بازیگری می کند که بی‌نهایت شگفت انگیز است. «الهام کردا» با بیان این مطلب درباره انگیزه‌های حضور خود در نمایش «شنیدن» توضیح داد:
«علاوه بر نمایشنامه بسیار قدرتمندانه‌ای که این اثر من را برای بازی ترغیب کرد، مشخصه دیگری نیز باعث شد که من در این نمایش با کمال علاقه و میل حضور پیدا کنم، این مشخصه قدرت امیررضا کوهستانی در نحوه کارگردانی و هدایت بازیگر است که او را در هنگام کارگردانی از تمام چیزهایی که قبلا با آن مواجه بوده، خالی می‌کند گو این که بازیگر این نمایش به هیچ عنوان نباید از بیرون، چیزی را همراه خود بیاورد.»