شوکران

‏شوکران‏ (1377)
‏Hemlock‏

6.1
رای شما:
0/10
بر اساس رای 432 کاربر

خلاصه داستان فیلم سینمایی شوکران
مهندس خاکپور مدیر عامل شرکت در پی بررسی ضرر و زیان کارخانه به تهران عزیمت می کند. او طی سانحه تصادف در جاده مصدوم و به بیمارستان منتقل می شود. محمود بصیرت معاون و دوست قدیمی خاکپور با شنیدن خبر تصادف به تهران مراجعه کرده و خاکپور را در تهران ملاقات می کند. او در پی مداوای خاکپور با پرستاری به نام سیما آشنا شد. با گذشت زمان رابطه سیما و محمود صمیمیت بیشتری پیدا کرد. سرانجام با پیشنهاد محمود، سیما بطور پنهانی به عقد موقت او درمی آید. پس از مدتی محمود که متوجه اطلاع خاکپور از جریان شده بود مهریه سیما را پرداخته و او را ترک می کند. سیما پس از یافتن محمود خبر باردار بودنش را به او می دهد و تقاضای خود را از محمود مبنی بر گرفتن شناسنامه برای فرزندش مطرح می کند، اما پس از شنیدن جواب منفی محمود با مراجعه به منزل محمود او را تهدید به مطلع ساختن همسر وی از موضوع می کند. در مقابل محمود نیز به منزل سیما رفته و پدر او را از ماجرا مطلع می کند. سیما نیز تصمیم به انتقام گرفته اما با صرفنظر از تصمیم خود در راه بازگشت از منزل محمود، در اثر سانحه تصادف جان خود را از دست می دهد.

حواشی فیلم شوکران (0 حاشیه)
سوتی های فیلم شوکران (0 سوتی)
(فریبرز عرب‌نیا): مسلمون مرخصی هم که بگیره چنگی به دل نمی‌زنه!
جزئیات بیشتر از فیلم شوکران
محصول:
پخش کننده:
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم شوکران (از مجموع 7 رای)

ارزش تماشا
7.9
خوش ساخت
8.6
بازیگری
8.3
خلاقانه
7.5
محتوای مناسب
7.5
تفکربرانگیز
7.1
مناسب خانواده‌
7.9
مناسب کودکان
0
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم شوکران (6 بررسی)
جیم میم
برای 20 سالگیِ «شوکران»

20 سال از ساخت این فیلم می‌گذرد... در طی این سال‌ها، بارها این فیلم را دیدم و لذت بردم... فیلمی با فیلمنامه‌ای قوی که بی‌طرفانه قصه‌ای را تعریف می‌کند، کارگردانی دقیق، فیلمبرداری زیبا (مخصوصا پلانی که از پنجره‌ی خانه‌ی پدر سیما می‌بینیم) و بازی‌های هوشمندانه...

فیلمی که با صحنه‌های تعقیب و گریز سیما و محمود، بیش از هر چیز وامدار هیچکاک و به‌طور خاص فیلم سرگیجه است... از طرف دیگر، جاده در این فیلم به مثابه یک شخصیت است؛ شخصیتی که جان یک نفر را می‌گیرد، یک نفر دیگر را مجروح می‌کند و نفر دیگری را سنگ.

شوکران، سرشار از صحنه‌های جذاب، گیرا و ماندگارست؛ به‌خصوص سکانس آخر که از چهره گریان سیما کات می‌خورد به خنده محمود و همسرش... محمود پس از مشاهده صحنه تصادف خودرو در بزرگراه پیش همسرش برمی‌گردد ولی روحش را در آن طرف بزرگراه جاگذاشته و معلوم نیست که بتواند همان آدم سابق شود یا نه؟!!

بسیاری از دیالوگ‌های فیلم همچنان در خاطرم مانده‌: «من کبریت بی‌خطرم»، «مرده‌ها رو می‌برن سردخونه»، «شما تا اطلاع ثانوی مهندس بصیرت باشین»، «گوشی رو بذار بگو خدافظ» ویا «اوه اوه؛ اوه اوه یعنی تخفیف!».
2 لایک
3 نظر
1397/09/12
سید محمد موسوی
سلام.
من وقتی این فیلم رو دیدم(2بار تو سینما)عاشق سینما بودم و عاشقتر شدم. اینوقتا فیلم سینمایی هویت داشت.محبوب بود و رسالت هنر رو به دوش میکشید.برای یه بچه 13 ساله در شروع دوران اصلاحات با اونهمه تب و تاب اجتماعی و دوران گذار از الگوهای فرهنگی بعد از انقلاب و تغییرات سیاسی، دیدن فیلمهایی که دیگه رنگ و بوی دهه شصت رو نداشتن، خیلی جالب بود. یادش بخیر. عجب دورانی بود. حیف که افخمی از اون مردی که "روز فرشته" و "روز شیطان" و "عروس" و "سن پطرزبورگ" رو ساخته، رسیده به فیلمای سخیف.
1 لایک
1398/01/29
جیم میم
واقعا خوش به حالت که در سینما دیدی این فیلم را آن هم دو بار؛ فیلم مورد علاقه‌ی من در سینمای ایران است و به‌نظرم بهترین فیلمنامه و کارگردانی را دارد. میزانسن‌های دقیقی دارد.

ولی حیف که افخمی در دهه‌ی اخیر، ناامیدمان کرده!!!
1 لایک
1398/01/29
سید محمد موسوی
خیلی هم ناامیدمون کرده. نمیدونم چرا اصرار داره فیلمنامه های همسرش رو بسازه؟؟ امیدوارم به روزای خوبش برگرده.
خوشا به حال سینمای اون دهه. حیف که تو دهه اخیر دیگه دهه هشتاد و هفتاد تکرار نشد. نمیدونم شاید ما دهه شستی ها اونروزا نوجوون بودیم و پرشور و همه چی برامون جالب بود :))))
1 لایک
1398/01/31
نسیم
خیلی فیلم خوبیه از روش فیلم زندگی خصوصی هم ساخته شد
0 لایک
0 نظر
1397/05/28
حمیدرضا
واقعا این نمره برای این فیلم عادلانس؟
1 لایک
0 نظر
1397/02/14