آخرین داستان

‏آخرین داستان‏ (1389)
‏The Last Fiction‏

4.9
رای شما:
0/10
بر اساس رای 140 کاربر
110 دقیقه
تاریخی, پویانمایی
اکران شده در 1398/09/06

خلاصه داستان انیمیشن سینمایی آخرین داستان
جمشید رفته است و ضحاک در پی طمع و جاه‌طلبی برای محاصره جمکرد٬ به نیابت از پدر بر تخت جمشید تکیه می‌زند٬ اما افسوس که اهریمن بر وجود ضحاک سیطره یافته و تاریکی او تمام شهر را فرامی‌گیرد. در این میان آفریدون که کودکی است کشاورز زاده٬ متولد می‌شود و برای دادخواهی خون پدر و مادرش پیرو کاوه آهنگر قیام می‌کند.

«آخرین داستان» برای نخستین بار٬ سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد 1397 در بخش غیررقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی (مهم‌ترین جشنواره سالانه انیمیشن) به نمایش درآمد. این اولین حضور یک انیمیشن ایرانی در این جشنواره است.
انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» تاکنون موفق به دریافت دوازده جایزه بین‌المللی داخلی و خارجی شامل سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر (اولین سیمرغ بهترین انیمیشن سینمای ایران)٬ سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان (پروانه زرین بهترین کارگردان بلند پویانمایی بخش بین‌الملل٬ پروانه زرین بهترین فیلم‌نامه بلند بخش بین‌الملل و جایزه ویژه هیئت داوران بخش ملی)٬یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران (تندیس طلایی بهترین اثر بلند در بخش بین‌الملل و تندیس طلایی بهترین اثر بلند در مسابقه ایران)٬ بیستمین جشنواره بین‌المللی بوچئون کره (جایزه کوکومیکس موسیقی که به کارگردان به خاطر استفاده درست از موسیقی تعلق می‌گیرد)٬ سومین جشنواره بین‌المللی آجایو پرو (جایزه بهترین فیلم بلند)٬ سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آمریکای جنوبی از کشور شیلی (جایزه بهترین انیمیشن سینمایی)٬ چهاردهمین جشنواره بین‌المللی جیراف کانادا (جایزه بهترین انیمیشن سینمایی)٬ جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان سن‌دیگو آمریکا ۲۰۱۹ (جایزه بهتین انیمیشن سینمایی) و ششمین جشنواره بین‌المللی ‌EACG ایالت کالیفرنیا آمریکا (بهترین انیمیشن سینمایی) شده است.
سوتی های انیمیشن سینمایی آخرین داستان (0 سوتی)
دیالوگ های انیمیشن سینمایی آخرین داستان (0 دیالوگ)
سوالات نظرسنجی ( 0 سوال)
نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از انیمیشن سینمایی آخرین داستان (از مجموع 0 رای)

رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره انیمیشن سینمایی آخرین داستان (5 بررسی)
سهیل
یه انیمیشن طراز اول که کلی هزینه برای اون انجام شده و پس از چند سال به نتیجه رسیده اما با بی تدبیری مسئولین حوزه اکران همه ی زحمات عوامل فیلم به فنا رفته، وقتی همزمان سه فیلم در حوزه کودک و نوجوان در حال اکرانه و خوب میفروشه اگه یه انیمیشن با فاصله کم از اون ها اکران شه طبیعیه که خیلی نفروشه تازه یک کمدی بفروش هم روی پرده باشه.
فیلم های تورنادو و بنیامین هر کدام بالای صد سالن در اختیار دارن و فیلم منطقه پرواز ممنوع بالای صد و پنجاه سالن در اختیار داره در مقابلش آخرین داستان با نوزده سالن داره اکران میشه در صورتی که باید دو برابر این فیلم ها با توجه به ظرفیتی که داره سینما و سالن بهش تعلق بگیره و این ظرفیت رو با گرفتن جوایز معتبر داخلی و خارجی اثبات کرده.
اگه این انیمیشن عید اکران میشد قطعا اتفاقات بهتری برای اون می افتاد مثل اتفاقی که برای فیلشاه افتاد،و الان بدترین موقع اکران برای این فیلم بود و عدم حمایت مسئولین حوزه ی اکران شکست رو برای این فیلم رقم زده.
حمایت بیش از حد از فیلمی مثل منطقه پرواز ممنوع با کلی سالن و تیزر تبلیغاتی و عدم توجه به دیگر فیلم ها، فیلم سازها رو نا امید میکنه و مانع ادامه راه اون ها میشه و زحمات چندین ساله اون ها رو به باد میده.
تو گیشه از این بی عدالتی ها کم نداریم برای مثال فیلم ماجرای نیمروز با ده هفته اکران فروشش دیگه ته کشیده ولی هنوز بیش از 60 سالن داره در صورتی که فیلم هزارتو با شش هفته اکران و فروش چهار صد میلیونی تقریبا همین مقدار سالن در اختیار داره، دلیلش هم به خاطر داشتن کارگردان به اصطلاح انقلابی و تهیه کننده سیاسی هست.
1 لایک
0 نظر
1398/09/15
یونس
کسی دیده ؟؟؟؟؟
چطوره؟؟؟؟؟؟؟؟
بازیگران خیلی خوبی که دوبلر انیمیشن هستند!!!!!
3 لایک
1 نظر
1397/03/17
آرتاس منتیل
انیمیشنیه که خیلی طول کشیده ساخته بشه ولی به نظرم نقاط قوتش دوبلورهاش باشه.از تریلرهاش که چیز خاصی بیرون نمیاد، هرچند که در حد سینمای ایران باید گفت که اثر خوبیه.
1 لایک
1397/03/19