جوکر

‏جوکر‏ (1398)
‏Joker‏

7.9
رای شما:
0/10
بر اساس رای 24 کاربر
120 دقیقه
جنایی
اکران شده در 1399/04/18

خلاصه داستان فیلم سینمایی جوکر
جوکر ، فیلمی جنایی و مهیج محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی تاد فیلیپس می‎باشد. فیلم سینمایی جوکر به منشاء داستانی شخصیت جوکر می‌پردازد و اتفاقات این فیلم در دهه‌ی هشتاد میلادی و در شهر گاتهام جریان دارد. این فیلم داستان آرتور فلک را روایت می‌کند که دلقک یک سیرک و یک کمدین شکست خورده است و اتفاقاتی باعت می‌شود که او تبدیل به آدمی بی‌رحم و ترسناک شود و…


داستان فیلم جوکر
خلاصه داستان
پنهان شدن
سال ۱۹۸۱، مرد میانسالی به نام آرتور فلک به همراه مادر خود پنی در شهر گاتهام زندگی می‌کند. آرتور به عنوان دلقک در مهمانی‌های مختلف ظاهر شده و خرج خود را اینگونه درمی‌آورد. گاتهام با جرم و جنایت‌های سازمان‌یافته مواجه شده و فقر و بیکاری مردم شهر از جمله آرتور را آزار می‌دهد. آرتور به یک اختلال عصبی ناخویشتن‌داری عاطفی دچار است و در مواقعی که کنترل خود را از دست می‌دهد، به طرز هیستری می‌خندد. آرتور که در وضعیت بدی به سر می‌برد، بعد از وقایع متعدد از جمله مورد حمله قرار گرفتن توسط سارقان گاتهام، تصمیم می‌گیرد که زندگی خود را تغییر دهد که این اقدامات او به مرور منجر به شورش مردم فقیر علیه ثروتمندان در گاتهام می‌شود.
حواشی فیلم جوکر (0 حاشیه)
سوتی های فیلم جوکر (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم جوکر (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم جوکر
پخش کننده: پویافیلم
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم جوکر (از مجموع 6 رای)

ارزش تماشا
9.2
خوش ساخت
8.3
بازیگری
7.5
خلاقانه
10
محتوای مناسب
9
تفکربرانگیز
10
مناسب خانواده‌
4
مناسب کودکان
0
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم جوکر (12 بررسی)
عرشیا برجعلی
همیشه پنهان شدن در پس یک ایفای نقش درخشان، یک فیلم را به اثری هنری و قابل‌قبول تبدیل نمی‌کند. جوکر تاد فیلیپس، آن‌قدر ضعف دارد، که حتی بازی درخشان «فینیکس» نیز آن را نجات نمی‌دهد و فقط باعث می‌شود تا بتوان فیلم را تا پایان آن قطع نکرد. از ایفای نقش درجه‌یک فینیکس، توأم با استفاده به‌جا از صدا و میمیک، و موسیقی فیلم که بگذریم، فیلم چیز دیگری برای ارائه ندارد. سناریو آن نه موقعیت خلق می‌کند و نه درام، حتی توان پدید آوردن دیالوگ هم ندارد. فرم ابداً در فیلم شکل نمی‌گیرد و پی‌رنگ قوی دیده نمی‌شود، گویی اکثر پرسوناژها آمده‌اند که کشته شوند و بروند، بماند که پرسوناژ نیستند و در حد یک تیپ ناتوان باقی می‌مانند، نفس «تیپ‌سازی» مشکل کار نیست بلکه اجرای آن مسئله است. ایفای نقش فینیکس در نقش آرتور خوب است اما خود شخصیت نه! در کنار دیگر کاراکترها، شخصیت اصلی نیز اگر ذره‌ای ساخته می‌شود به رقم عملکرد فینیکس است و نه فیلم‌نامه. فیلیپس آن‌قدر موضوعات حساس و مختلفی را انتخاب کرده که در هنگام اجرا، همه آنها به مانعی بر سر راه او مبدل شده‌اند و ناچار است به همه آنها بپردازد و درنتیجه ناتوانی او، موضوعات هرز داده می‌شوند، از بیماری روانی گرفته تا انقلاب علیه کاپیتالیسم و غیره. سینماتوگرافی فیلم، تنها در چند لحظه قابل‌قبول است، مانند سکانسی که آرتور که حال همان جوکر داستان شده، روی ماشین می‌ایستد و ما پیروان جنبش او، هرچند ابداً توان آرایش جنبش در سناریو وجود ندارد، را در اطرافش می‌بینیم. فیلم در ایجاد ایستار های بصری به جهت جذابیت یا جهش بخشیدن به جنون درونی پرسوناژ اصلی و پرتاب آن به ذهن مخاطب نیز خوب نیست و این خرده موقعیت‌ها به‌جز سکانسی که آرتور در کلوپ کمدی لحظات اشتباهی را برای خنده برمی‌گزیند و زمانی که دیگران می‌خندند، ساکت می‌ماند، خوب نیست، مخصوصاً سکانس رقص او جلوی آینه که شاید اجرای بازیگر و موسیقی بسیار خوب فیلم آن را زینت دهند اما کاملاً اضافی است. به‌طورکلی می‌توان گفت فیلم «جوکر»، یک فیلم بد است که اگر بازی فینیکس و موسیقی زیبای آن نبود می‌شد آن را بسیار بد نامید.
0 لایک
0 نظر
1399/11/06
سارا خلیلی
کل تصوراتم از جوکر بعد از دیدن این فیلم عوض شد:)
فیلم کاملی بود پیشنهاد می کنم ابن فیلم رو ببینید
3 لایک
0 نظر
1399/05/11
56
برای متن آخرت :😂😂 چه هندی وار
1 لایک
1399/05/07
دارا
آره یه لحظه حس کردم کارشناس شبکه چهارم :))))))
1 لایک
1399/05/07
56
10 دادم شد 6.3 شما هم بیاین اول از همه بهش ستاره بدین، نمره اش بیشتر شه
1 لایک
0 نظر
1399/05/07
دارا
آفرین
دستت درد نکنه
خخخخ
0 لایک
1399/05/07
حمید ارضی
خواهش 🙄🙄🙄🙄
0 لایک
1399/05/07
سید چه فیلمی بشه این
بی صبرانه منتظر اومدن این فیلمم
0 لایک
1 نظر
1398/06/08
سارا خلیلی
خیلی وقته اومده
1 لایک
1399/05/11