محمد رسول الله

‏محمد رسول الله‏ (1393)
‏Muhammad, the Messenger of God‏

7.2
رای شما:
0/10
بر اساس رای 4303 کاربر
178 دقیقه
تاریخی, درام, زندگی‌نامه‌ای
اکران شده در 1394/06/04

خلاصه داستان فیلم سینمایی محمد رسول الله
داستان از محاصره مسلمانان در شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود و به پیش از میلاد پیامبر اسلام باز می‌گردد. فیلم با نمایش جنگ ابابیل شروع می‌شود و روایتی از میلاد حضرت رسول (ص) تا سن 12 سالگی ایشان را نمایش می‌دهد.

آهنگ تیتراژ فیلم محمد رسول الله
مشاهده همه
پخش آنلاین موزیک
دانلود آهنگ

Ya Muhammad (SAL)

آهنگ تیتراژ محمد رسول الله با صدای
کرکا کلوکویچ، طراح هنری، درباره حضورش در فیلم و ساخت شهرک سینمایی متفاوت با نمونه‌های اروپایی‌اش گقت: "خواندن فیلم‌نامه‌ی محمد رسول‌الله (ص) و مواجهه با فرهنگی که مشابهتی با فرهنگ اروپایی و غربی نداشت، برای طراحی صحنه و فضای آن من را با چالش بزرگی روبه‌رو کرد. در اروپا، سازه‌ی اصلی دکور از چوب ساخته می‌شود و اسکلت فلزی صرفا به عنوان تیرهای نگه‌دارنده یا داربست به کار می‌رود. در اکثر بناها نیز یک یا دو وجه ساختمان به صورت استودیویی ساخته می‌شود، نه سه یا چهار وجه آن. اما این‌جا چون تعداد زیادی کوچه و محل گذر وجود داشت، نیاز به ساخت چهار وجه ساختمان‌ها داشتیم."
محمد فوقانی درباره عکاسی از فیلم گفت: "این فیلم سراپا عشق بود و من آموختم که در پس هر فریمم نگاهی شاعرانه باشد. خود من هم سال هاست که شعر می گویم و می نویسم و سعی کردم آن نگاه خود را در این تک فریم ها ترکیب کنم. من همیشه احساس می کردم که عکس هایم چیزی کم دارد و در فیلم پیامبر احساس کردم که باید این نگاه شاعرانه را وارد عکس هایم کنم. این عکس ها هم نگاهی شاعرانه و هم نگاهی معنوی دارد."
آی.آر. رحمان، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هندوستان درباره موسیقی فیلم گفت: "از مجید مجیدی خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت‌های مورد نظرش را ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به آنچه که خواسته اوست پی ببرم. کار با مجید مجیدی، رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم."
سوتی های فیلم محمد رسول الله (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم محمد رسول الله (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم محمد رسول الله
پخش کننده: شرکت سینمایی نور تابان
بودجه تولید: 114،000،000،000 تومان
میزان فروش: 14،495،558،306 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم محمد رسول الله (از مجموع 175 رای)

ارزش تماشا
8.5
خوش ساخت
8.9
بازیگری
7.7
خلاقانه
7.4
محتوای مناسب
8.1
تفکربرانگیز
7.6
مناسب خانواده‌
9.0
مناسب کودکان
8.3
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم محمد رسول الله (187 بررسی)
دخترک مغرور
نوع فیلمنامه عالی .فیلمبرداری و کارگردانی هم بسیار با کیفیت و بی نظیر
2 لایک
0 نظر
1399/10/02
سینما هزینه میلیاردی بی نتیجه :/
3 لایک
0 نظر
1399/05/13
محسن میرشاه
عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی
1 لایک
0 نظر
1399/03/20
حمید ارضی
فیلم مصطفی عقاد اصلا با فیلم مجیدی قابل مقایسه نیست اون بهتره
3 لایک
2 نظر
1399/03/10
محسن میرشاه
تو برو همونو ببین و نظر چرت نده
1 لایک
1399/03/20
پرزیوال
هر دو بد بودند
0 لایک
1399/06/02
سهیل
این فیلم رو خرده داستان هایی تشکیل داده که حضرت محمد در بعضی از اون ها حضور داره،در واقع فیلم درباره ی تاریخ اعراب از زمان جاهلیت تا 12 سالگی حضرت محمد هست و این تاثیر رو در ما نمی گذاره که با فیلمی در مورد زندگی ایشان طرف هستیم که علت اصلا آن هم ناتوانی در روایت و نگارش فیلم نامه هست و فیلم نامه ضعیف ترین بخش این فیلمه و به هیچ عنوان به عمق و درونیات و پرورش نقش ها نپرداخته است.
به علت عدم وجود فیلم نامه ی قوی، با بخش هایی از فیلم طرفیم که بدون ارتباط کنار هم چیده شده اند و اگر مقداری از فیلمو کم یا زیاد کنیم و یا بخش هایی از آن را جا به جا کنیم تاثیر خاصی روی داستان اصلی ایجاد نمیشه در واقع فیلم نامه بیشتر شبیه چند روایته مختلفه از منابع گوناگون که در کنار یکدیگه چیده شدن و خواستن طوری فیلم رو بسازن که تماما با ذهنیات و فرضیات مخاطب هم خوانی و سازگاری داشته باشه و هر آن چه که گفته میشه توسط مخاطب پذیرفته بشه غافل از این که هر اثر مستقلی باید فکر،اندیشه و جهان خودش روبسازه و این فیلم خیلی مناسب کشورهای غیر مسلمان جهت شناخت پیامبر نیست.
در مورد انتخاب بازیگر ها هم میشد بهتر عمل کرد و بازیگر های بهتری به جای رعنا آزادی ور و یا مینا ساداتی و هدایت هاشمی و... برای نقش ها پیدا کرد.
البته این فیلم نقاط قوت هایی هم از جمله نورپردازی،موسیقی، فیلم برداری و جلوه های میدانی و بصری داره که اغلب آن ها غیر ایرانی هستن در مجموع برای این فیلم زحمات زیادی کشیده شده و پروژه سختی رو جمع و جور کردن و کار فیلمساز به علت نمایش و نشان ندادن چهره ی پیامبر و یه سری محدودیت ها سخت بوده تا بتونه تمام و کمال حرف های خودش رو بیان کنه.
1 لایک
0 نظر
1398/08/24
محمد شیراز
بجای خرج کردن واسه این فیلما بهتره هزینشو واسه چنتا کار خیره مثله مسکن مهر.کودکان بد سرپرست.جهازیه دختران.خرج دانشگاه اونایی که در حد توانشون نیس و....کنن.آخه این همه از این نمونه مثله مختار و یوسف و حسن و علی و ولایت عقش و شاه و آنجلس و شب10هم...و چنتا از این مزخرفات ساختن.آخه اینا چه دردی از ملت بر میداره؟هیچی.فقط مثله پیرزنا میشینن پاش و میگن:آخی...خدا ذلیلشون کنه.خدا از سرشون نگذره و......
2 لایک
1398/07/14
فرید بهرامی
واقعا برات متأسفم.
1 لایک
1399/03/10
اقای سریالی
اره باید خرج این فیلمارو برای جمع اوری سگای ولگرد مسل تو کنن
0 لایک
1399/08/08
یلدا
خیلی خوب
2 لایک
0 نظر
1398/05/08
مهدی فرهمند
محمد رسول الله،قطعا فیلم بدی است.یک پروداکشن بزرگ صد میلیاردی! که نه تنها هیچ دستاورد جدیدی در سینمای ایران به همراه ندارد،بلکه در تبیین وشناساندن مقام والای پیامبر هم کاملا ناتوان است.از فیلمنامه ضعیف و ناهمگون گرفته تا شخصیت پردازی کاریکاتورگونه،بازیهای ضعیف بازیگران و اساسا کستینگ غلط!(که بسیاری شان مناسب نقشها نیستند).مونولوگهای طولانی و عذاب آور!که بعضا به زبان عبری و آرامی ادا شده با آن ریتم کُند و زیرنویسهای اعصاب خردکن که تایم بالایی هم دارند واز حد استاندارد وحتی حوصله تماشاچی خارج است،تماشای این فیلم کسالت بار را بسیار سخت تر کرده!فیلمِ مجیدی،نه تنها کوچکترین وجه تشابهی با اثر درخشان مصطفی عقاد ندارد،بلکه با فاصله،از آن عقب تر است!تنها تشابه دوفیلم به جز نامشان،زمان آنهاست که به شکل جالبی یکسان است!از معدود نکات مثبتِ فیلم مجیدی را شاید بتوان فیلمبرداری استورارو دانست.کسی که پیشتر سه جایزه اسکار فتح کرده و در محمد رسول الله هم قابهای زیبا و شاتهای درخشانی دارد.
17 لایک
2 نظر
1398/05/07
مهرداد فاضل
دقیقا بیگ پروداکشنی بود که خروجی خوبی نداشت.از جزء تا کل داستان دچار ایراد بود.در مورد زیرنویسها بسیار درست اشاره کردید.آزار دهنده!
2 لایک
1398/05/08
پویان حلاج
به نظرم میشد در تدوین نهایی،نیمی از سکانسهای بیهوده و مونولوگهای بی تاثیر رو حذف کرد.حتی با حذف نیمی از بازیگران،هیچ اتفاق خاصی در فیلم نمی افتاد
3 لایک
1398/05/08
راستان
موسیقی میخکوب کننده بود و عنصر "لطافت" تو همه جای فیلم موج می زد
اما فیلم برای جامعه غیرمسلمون کشش چندانی نداشت اونم سه ساعت مداوم...
0 لایک
0 نظر
1398/05/03
مشاهده بررسی‌های بیشتر