درد و دل های ابراهیم عامریان

تهیه‌کننده تگزاس 2: قربانی بی‌‌معرفتی شدیم

ابراهیم عامریان تهیه کننده فیلم سینمایی «تگزاس ۲» در پی حذف سانس هایی از این فیلم به انتقاد از وضعیت اکران پرداخت.
 تهیه‌کننده تگزاس 2: قربانی بی‌‌معرفتی شدیم
19 خرداد 1398
شناسه خبر : 8063405
نظرات مردم (4 نظر)
سهیل
واقعا هم این فیلم قربانی شده،پس از هفده هفته اکران هنوز 78 سالن داره در صورتی که باید بعد از هفت هفته فیلم از سرگروه ها برداشته بشه و اکران و سالن هاش محدود تر شه تا جا برای فیلم های جدید باز تر بشه در صورتی که این فیلم چند هفته هست دور و بر 80 سالن داره بدون هیچ کاهشی و قبل از اون هم تعداد سالن هاش بالای 100 تا بوده اون هم با سالن های بزرگ و ساعت های خوب و این اجحاف در حق دیگر فیلم هاست.
برای مثال فیلمی مثل سرکوب با این که در دو هفته اول فروش نسبتا خوبی داشت و افزایش فروش رو داشت یکدفعه کاهش فروش بیش از سی درصد داشت و بودن فیلم هایی مثل تگزاس روی پرده در این موضوع بی تاثیر نیست و مخاطب نمیره فیلم کارگردانی رو ببینه که نمیدونه کیه و چه جور فیلمی ساخته در صورتی که کارگردان های تازه کار امثال این کارگردان نیاز به توجه بیشتری جهت دیده شدن دارن،به این دسته از فیلم ها، یا سینما در اختیارشون نمیذارن و یا سالن های با ظرفیت کمتر در اختیارشون میذارن و یا صبح زود و یا زمان ظهر بهشون سانس میدن تازه کلی باید منتظر توی صف اکران بمونن تا نمایش داده بشن همچنین خطر نرسیدن به اکران و موکول به سال بعد رو دارن و این بی عدالتی برای عوامل این نوع فیلم ها ناراحت کننده است، چون فیلم های بفروش به اندازه کافی میفروشن و همیشه تو اولویت اکران هستن و این تو ذوق کسانی میخوره که تو سینما دغدغه دارن و پشت فیلمشون فکر و مطالعه بوده و انگیزه ساختن فیلم جدید و پیشرفت در کار رو از اون ها میگیره.
حالا که این فیلم کاهش فروش رو داره تجربه میکنه سالن هاشو زیاد کردن که واقعا بی فایده است در حالی که در دو هفته ی ابتدایی نیاز به این بستر داشتن.
حالا اگر فیلمی هم باشه که خیلی ظرفیت فروش و بازیگر خیلی مطرحی نداشته باشه در کنار این بی حمایتی ها کاملا نابود میشه، هستن فیلم هایی که کمتر از صد و یا دویست میلیون فروش داشته اند و در خیلی از شهر ها و سینما ها حتی یک سانس هم نمایش نداشتن در صورتی که ظرفیت اون ها بیش از این بوده.
تداوم بیش از حد نمایش تگزاس روی پرده سینما ها علاوه بر فیلم های اجتماعی( که بی نام و نشان هستند ولی قابل احترام و تاثیر گذارند) حتی روی دیگر فیلم های کمدی هم تاثیر منفی میگذاره و فقط باعث میشه نگاه ها به یه سمت باشه.
این اختلاف طبقاتی بین این دو نوع فیلم ها در حال حاضر با توجه به اضافه شدن سالن های جدید و افزایش ظرفیت صندلی ها کمی کمتر شده ولی باز هنوز به شدت احساس میشه.
سینمایی که جوایز بین المللی و خارجی زیادی داره باید خودشو با سینمای جهان وقف بده و همگام با آن ها بتونه پیش بره چون در اکثر کشور های دارای صنعت فیلم سازی قوی همچین بی عدالتی وجود نداره و و فیلم های کمدی و دیگر ژانر ها تقریبا در شرایط مساوی و یکسان عرضه میشن.
0 لایک
0 نظر
1398/05/23
سهیل
به نظرم هیچ کم لطفی در حق این فیلم نشد ظرفیت این فیلم همین قدر بوده ، تازه در زمان خوبی از سال اکران و جایگزین فیلم شده که خیلی پر فروش بوده و قطعا افرادی که نتونستن رحمان 1400 رو ببینن به سمت این فیلم کشیده شدن و این یه امتیاز برای فیلم بوده
هفت هفته اکران کامل داشته با تعداد سالن بالا که برای همه ی فیلم ها همین مقدار زمان در نظر گرفته میشود،به جز فیلم های اکران عید که ده هفته در سر گروه به صورت گسترده اکران شدن،(البته هنوز اکران فیلم با تعداد بالای سالن ادامه داره)
الان هر کی فیلم کمدی میسازه میخاد رکورد فروش رو بشکنه و زمانی که این اتفاق نیافتاد میندازه گردن مافیا و ندادن سالن و سانس و عدم استقبال و کم لطفی مسئولان و...
0 لایک
0 نظر
1398/03/20
مجتبی
همون بهتر که اکرانش محدود شد
0 لایک
1 نظر
1398/03/20
محمد فیلم بین
چرت نگو
0 لایک
1399/11/10