پست موقت درباره ی این کمپین می نویسم, به این دلیل که می بینم متاسفانه بسیار فراگیر شده و کمتر کسی به این نکات توجه می کند: عکس دوم: یک نفر که در صفحه اش خود را "تولید کننده ی محتوا" معرفی می کند, کمپینی را ایجاد می کند که در آن با هر بار استوری کردنِ آخرین پستِ او, هزار تومان به کودکان مبتلا به سرطانِ محک کمک خواهد کرد.پولی برای "تبلیغات"ِ شخصی خود کنار گذاشته که به جای ریختن در شکمِ اینفلوئنسرها می خواهد به محک بدهد. جسارتا روی کمکِ ما هم حساب کرده. سوال اینجاست: چرا ما باید به دیجیتال مارکتینگِ کسی که نمیشناسیم کمک کنیم؟ عکس سوم: مسئولیت اجتماعی تعاریف متعددی اما نزدیک به هم دارد که در هیچ کدامشان منفعت شخصی در قبال انجام مسئولیت لحاظ نشده. انجامِ کار خیر نیز همین ویژگی را دارد. به خصوص که این منفعت شخصی آورده ی کوچکِ مالی را نصیب خیریه ای کند و آورده ی بزرگ مالی را در آینده, نصیب فرد. آن هم با استفاده از احساسات مردم. اگر مسئولیت اجتماعی به تنهایی مدنظر می بود, برگزار کننده ی کمپین در پایان جمله اش نمی نوشت بدون مردم غیر ممکن است. تنها و تنها پولی را که داشت بدون هیاهو به کودکان سرطانی تقدیم می کرد. اینجا چیزی که بدون مردم غیر ممکن است, دیجیتال مارکتینگِ اوست. عکس پنجم: شرکت در یک کمپین شاید رغبتی ایجاد نکند. اما نوشتنِ کلمه ی "مسابقه" می تواند افراد را وارد بازی کند. مسابقه؟ کدام مسابقه؟ شرکت کنندگان در این مسابقه به چه جایزه ای دست می یابند؟ این مسابقه ظاهرا جایزه اش را به برگزار کننده می دهد. باقیِ عکس ها با کپشن هایی که نوشتم گویا هستند. فقط چند خواهش دوستانه: * شما مهربان هستید و در این شکی نیست. اما اگر می خواهید کار نیک انجام دهید, در جهان واقعی و برای آدمهای واقعی باشد. به هر واسطه ای اطمینان نکنید که خدای نکرده در یک بازیِ دیگر قرار نگیرید. * برای کمکِ فرهنگی به " محک" لطفا پیجِ محک را تبلیغ کنید و برای کمکِ مالی به آخرین عکس این پست مراجعه کنید. خیلی زودتر از گذاشتن یک استوری می توانید هزار تومان را به دستِ محک برسانید. * در کارهای خیرِ منفعت طلبانه همچون این کمپین و کارهای نیکِ احساسی و فردی شرکت نکنید. سازماندهی شده و با فکر قدمی بردارید. هر قدم برای هر فردِ نیازمند اگر در مسیر درستی نباشد, آینده اش را تحت تاثیر قرار می دهد. پس تحقیق کنید و تحقیق کنید. اگر حوصله اش را نداشته باشید و انجام ندهید خیلی بهتر است که نتیجه ی کار دسته  جمعیِ آدم های کم حوصله, در آینده مسیری اشتباه را بسازد. مخلصیم. #کار_خیر #دیجیتال_مارکتینگ #منفعت_طلبی
محمد صادق دهقانی | پست موقت
 درباره ی این کمپین می نویسم, به این دلیل که می بینم متاسفانه بسیار فراگیر شده
و کمتر کسی ...
28
1398/08/07